HDMI Problem -

Hej.

Jeg har arvet et TV, TECO TL3296RV

For det første er der ingen manual med. (Nogen der har sådan en ?)

Dernæst når jeg sætter det til TDC TV boks's HDMI og TV'ets HDMI1 er der ikke billede på.

Jeg prøvede via SCART og der er der billede på.

Desuden har jeg haft TDC TV boksen slukket en halv times tid uden at det hjalp.

Hvad kan jeg gøre, for at få billede via HDMI ?

2 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Aalested,

Jeg har desværre ikke en manual til dit TV.

Får du kan få billede frem via HDMI, skal du sikre dig at digitalmodtageren er sat til det rigtige billede format.

Tryk på Menu - Indstillinger - TV - Skærmformat og opløsning. Sæt opløsningen til enten 720p eller 1080i.

Sikre dig at der kun er sat HDMI kabel fra digitalmodtager til dit TV, hvis du har scart kabel tilsluttet, så skal du fjerne det.

Brug fjernbetjeningen til dit TV og sæt det på HDMI kanalen. Du kan se her, hvilken knap din fjernbetjening evt. kan have.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22104

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Mange tak for dit svar. Desværre kan jeg ikke besvare dig før nu, da jeg har været på hospital siden i mandags.

Jeg har prøvet det du beskriver både med HDMI 1 og 2, og vel at mærke uden SCART kabel isat.

Jeg er ikke helt klar over, hvordan jeg får aktiveret HDMI på fjernbetjeningen, men kan oplyse, at hvis jeg sætter SCART kablet i igen, ja så er der billede på. Måske fordi SCART er kodet ind på fjernbetjeningen. Ved ikke om HMDI skulle blive valgt automatisk ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)