hdmi på digital modtager virker ikke?

Hejsa derude

Jeg har nogle problemer med at få den digitale modtagers hdmi udgang til at fungerer.

Er der nogen der ved hvad problemet mon kan skyldes?

Jeg har TDC'home trio basic og en ganske alm, standard digital modtager, jeg har lige skøbt et splinter nyt tv som ikke tilsyneladende fejler noget og har da heller ikke problemer med at bruge hdmi tilslutning til min pl3 m.m.

Hver gang jeg prøver at forbinde den digitale modtager og mit tv med hdmi er der intet signal. Men med scart tilslutning fungerer alt upåklageligt.

Skal man evt. ændre noget i den digitaler modtagers indstillinger ?

håber I kan hjælpe

på forhånd tak

Søren

3 Kommentarer

Omdømme 3
Hej soch2701

Du skal/kan ikke ændre noget i indstillinger på digitalmodtager. Det kan være flere årsager til den fejl du oplever, så her kommer lige et par ting du kan starte med at prøve.

• Hvis du har både scartkabel og HDMI kabel sluttet til digitalmodtager samtidig, skal du fjerne scartkabel.
  • Prøv at slut digitalmodtager til en anden HDMI port på dit TV (vælg HDMI 1, hvis den ikke sidder der nu)
  • Sørg for at du tænder dit TV før du starter digitalmodtageren.
 Hvis intet af dette hjælper - må du gerne oplyse hvilket mærke og model dit TV er

Mvh Gitte

Vi gik i TDC shop i center for at spørge om priser mm på HOME TRIO - fik en udskrift hvor der

udtrykkeligt står, at den udelukkende tjener som PRIS OVERSLAG

Stor var vores forbavselse da vi fik meddelelse om at vi havde bestilt HOME TRIO som blev installeret xx dato. Jeg kontaktede jer og fik oplyst, at det var bestilt af os og det kunne ikke afbestilles.

IGEN - vi har ikke bestilt noget - men da vi ikke kan bevise det - og da man ikke skal skrive under når man bestiller, så er det ikke ord mod ord - det er TDC der har ret.

Så vi måtte tage varen 6 mdr. - og derfor aftalte vi så en tid for indstallation.

Vi fik installeret HOME TRIO i går - og har nu bare sort skærm

Da tekniker gik var der fint TV - og efter vi har slukket - kan vi ikke få billede når vi tænder

Vi er ikke teknisk anlagte, og har forsøgt alt jf. manualen - uden held

Vi har kontaktet jeres support afd. og har fået oplyst, at fejlen ikke skyldes

forhold hos jer, så vi må selv have gjort noget forkert. Og så kan vi iøvrigt sejle vores egen sø

Jeg ved vi har bundet os for 6 mdr - men vi vil ikke have alt det stående, når det ikke virker, så vi beholder vores gamle løsning - og vil glæde os over at det ikke er TDC baseret.

Skal vi returnere det hele til jer sammen med opsigelsen eller kan vi blot kassere det

Altså ejet eller lejet udstyr?

Jeg har været TDC kunde det meste af mit (lange) liv - men jeg vil aldrig være kunde mere - jeg

er simpelt hen så ærgelig over det

Omdømme 3
Hej sjoe

Dette er en kunde til kunde Forum - hvor kunder hjælper hinanden med tips, løsningsforslag til fejl, osv.

Når jeg svarer på spørgsmål her - er det altså ikke officielt på vegne af TDC - men blot i kraft af mit arbejde med TV produktet.

Da du er "landet" i en tråd der handler om fejl på HDMI tilslutning, hvilket ikke har meget med dit indlæg at gøre, vil jeg da lige forsøge at hjælpe dig i den rigtige retning.

Hvis du ønsker at opsige dit produkt, og forhøre dig om betingelser vedrørende udstyret vil jeg henvise dig til at ringe til vores kundeservice. Nummeret finder du her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_tv

Mvh. Gitte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P