HD TV?

Skal man købe sig til at se HD tv, eller kan man se HD tv, hvis bare man har et TV, der HD Ready? Min svoger påstår hele tiden, at jeg skal have et nyt fjernsyn, hvis jeg skal se HD. Mit fjernsyn er fra 2006 og er HD Ready.

Jeg har Home Trio, med Viasatpakken. Men jeg ved faktisk ikke om jeg kan se HD. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det! ;-) Er det HD pakken jeg skal købe hos TDC, for at kunne se alle programmer i HD? Eller hvordan og hvorledes ligger landet?

En Home Trio seer, der er HD parat. ;-)

6 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
Hej mancun,

For at gøre det enkelt, så ja. Du skal have HD-pakken fra TDC før du kan se HD-TV :-)

Omdømme 3
Hej Mancun

Ja, du skal tilkøbe HD-pakken til din HomeTrio, for at kunne se HD-tv igennem TDC.

Vil dog lige tilføje, at et HD Ready TV fra 2006 kun kan køre 720p, hvilket svarer til en opløsning på 1280x720. For at få den mest optimale oplevelse med HD kanaler, skal man have have et tv, der kan køre Fuld HD: 1080p (1920x1080). Du vil dog formentligt, stadig kunne se en forskel, med det TV du har, men oplevelsen er ikke optimal. Glad humørikon

Så kan du jo tænke over, om det er værd at investere i.

Alex

Tak for svarene. Jeg er blevet meget klogere.

Hilsen Mancun.

Omdømme 3
Hej Mancun,

Du skal IKKE skifte dit TV ud (hvis billed kvaliteten i øvrigt er OK) - HD opløsningen på TDC TV (og YouSee i øvrigt) er kun på 720p, uanset om man har et HD Ready eller Full HD TV.

Du kan ganske vist ændre opsætning på TV boksen til 1080i, men selve TV signalet er stadig kun på 720p, så dit TV er fuldt tilstrækkeligt.

Det eneste du skal sikre dig er, at der er HDMI stik på TV'et:

HDMI stik

Hvis der kun er DVI eller du har tilsluttet boksen med SCART kabel kan du ikke få HD kvalitet på skærmen - DVI virker slet ikke, SCART er kun alm. SD TV opløsning.

DVIDVI

SCARTSCART stik

I øvrigt hvis dit TV har et HDMI stik af den første generation får du ikke lyden med over i TV'et gennem HDMI kablet, så skal du forbinde lydudgangen på TV boksen med en separat lydindgang på TV'et (eller bare køre lyden ud over anlægget).

Håber du kunne bruge dette Glad humørikon

/Thomas

Tak Thomas.

Så blev jeg endnu klogere. ;-)

Hilsen Mancun.

Omdømme 3
Du har helt ret i at TV signalet, fra både TDC og YouSee bliver sendt ud i 720p. Dog med mulighed for en opskalering til 1080i. Jeg henviser til wikipedia, til de af jer der ønsker at sætte jer mere ind i det: http://en.wikipedia.org/wiki/1080i

Holder dog ved min mening at et HD-ready TV fra 2006, ikke vil give en optimal oplevelse af et 720p/1080i HD-signal, men det kommer selvfølgelig an på kvalitet, TV-type osv. 

Ellers fed billede guide Zoom! Thumbs up!

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P