HD kanaler er ikke aktive

Jeg har lige købt HD pakken. Men når jeg vil se en HD kanal skriver boksen, at alle HD tjenester er i brug. Slet en HD optagelse eller prøv igen senere.

Problem: Jeg har ikke nogen optagelse kørende. Hvad er årsagen og kan det løses...

6 Kommentarer

Omdømme 3
Hejsa.

Jeg kan kun komme med gæt til, hvorfor du får denne besked på skærmen, da du ikke har oplyst, hvor mange tv, du har kørende samtidig - i HD, eller hvor stor din linie er.

Her har jeg en 20'er/HomeTrio, og kan også selv få denne besked, såfremt man eksempelvis har flere fjernsyn tændt, og har HD kørende på mere end 1 tv.

Jeg ved ikke om dette hjalp på dit problem, men det kan også være din boks/dit modem.

Såfremt problemet skyldes noget andet, ville det lette med at løse det, hvis der blev oplyst, hvor stor din linie er - om du har HomeTrio eller Basic med HD kanaler dertil osv.

Jeg har samme problem når vi vælger en af HDTV-kanalerne (uanset hvilken). Vi har 27.09.2011 opgraderet med HDTV-pakken og modtaget bekræftelse fra TDC.

Vi har TDC Home Trio (oprettet okt. 2009 hvor boks også er fra) som iøvrigt virker aldeles fint. 

Indstillinger for skærmtilstnad i boksens menu var og er sat til 720p og den efterfølgende test går fint. På få sekunder fremkommer HD-skiltet som tegn på at alt skulle være OK.

Når der vælges en HD-kanal skiltes med: Alle HD-tjenester er i brug. For HD-muligheder,tryk OK.

Ved tryk OK nyt skilt: Alle HD-strømme er i brug. For at se HDTV skal du stoppe HDTV på en anden digital modtager eller stoppe en HD-optagelse.

Imidlertid har vi kun 1 TV sluttet til TDC Home Trio. For det andet belsates linjen kun af 1 PC (som intet down- eller uploader, og der er ingen telefoni i gang.

Dvs. fra vores side belaster vi ikke linjen nævneværdigt.

Det er relativt nyt, at vi her i Nivå kan få HDTV, så der er måske et problem dér ?

Det er jo lidt irriterende, når man nu betaler og f.eks. gerne ville teste DR HD her søndag kl. 12.30 hvor der er HDTV-test og iøvrigt gerne vil se Borgen på DR1 i HD-kvalitet i aften.    

Omdømme 3
Sluk boksen bag på i venstre side på vippekontakten... vent til de tre prikker kommer frem. Når de kommer frem skal du slukke igen sådan forsætter du indtil de tre prikker bliver erstattet med et tandhjul.

Dette gør du på alle dine enheder start med den store digital modtager. Se om problemet forsætter. Dette skulle meget gerne stoppe den.

I forlængelse af ovenstående bør nævnes, at vi 25. sept. bestilte opgradering af TDC Home Trio også med 1 ekstra TV/boks. Vi har i modsætning til HDTV-opgraderingen ovenfor endnu ikke modtaget bekræftelse på at den ekstra boks leveres. Kan der allerede være sat noget igang på centralen for at forberede det ekstra TV/boks, som så kan ligge og drille os lige nu ? 

Mindre end 1 min efter mit indlæg ovenfor om intet HD får jeg rådet ovenfor om en total genstart af boksen. Efter det par minutters tid, som en genstart tager, og jeg vælger Animal Planet HD for en reel test, så får jeg på vort gamle Samsung LCD de mest strålende HD-billeder.

Problemet er dermed løst på under 5-7 minutter.

Tusind tak for ekspres-hjælpen og vi vil nu glæde os til at se Borgen i aften i højeste kvalitet. 

Omdømme 3
Hej Paxi.

Velkommen til TDC Kunde til Kunde Forum.

Eftersom, at jeg kan se, at du har fået løst dit problem, som jo kun er en god ting - vil du så ikke være sød at acceptere det sva,r som løste dit problem, så andre med samme problem har mulighed for at finde en løsning på dette hurtigt ???

Fortsat god weekend.

Mvh

MacGyver

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8