Jeg står og har det problem, at mit net er ved at sakke bagud en god del for hvad standarten er i dagens Danmark i 2011. Mit net har en download hastighed på kun 4 Mbit, og en upload speed af lidt over 300 Kb/t.
Efter jeg søgte nærmere om der var nogen mulighed for at forøge internet hastigheden, fandt jeg dog også ud af at TDC har et tilbud, som grantere en Mbit hastighed på 10, hvis du har købt en pakke med 2 Mbit. Selv bor jeg på landet, og ikke mange ledninger kommer herud, men huset her har betalt for en 20 Mbit pakke, og skulle gerne være garenteret en hastighed på 10Mbit mindst, når den kun ligger nede på 4 Mbit.
Hvordan løser jeg problemet? Er det uløseligt fordi vi bor ude på landet, og er det ikke mulig at få det 10 Mbit som TDC har garanteret?
Takker på forhånd for hjælpen =).
Bedste svar af tvesk_g
Du er også blevet bondefanget af TDC. TDC skriver nemlig, at de garanterer mindst halvdelen af maksimumshastigheden - i dit tilfælde altså 10 Mbit. Men ser du rigtigt godt efter står der også: "Der er dog visse undtagelser"! Du - og nok de fleste andre - er sikkert ramt af en af disse. Men når der skal reklameres for TDCs 'fantastiske' produkter, står der sandelig ikke noget om undtagelser.
Jeg bor også på landet og her hvor jeg bor, kommer el-selskabet snart med fiberbredbånd, og så er det farvel og ingen tak til TDC.