Harddisk mangler plads

• jho
  • 0 kommentarer
efter 1½ år så er min harddiskoptager begyndt at mangle plads. Hvis jeg optager noget nu med indstillingen "behold indtil HD mangler plads", så er det slettet inden for to dage.

Jeg har p.t. 30 udsendelser liggende og sletter løbende. Har tidligere haft langt flere liggende, så det er som om den ikke anerkender den plads der er kommet ved at noget er blevet slettet.

Kan den "nulstilles" på nogen måde ? og kan det gøres uden at mine yndlingsting bliver slettet?

6 Kommentarer

Hej!

Først: det skulle vel aldrig være en af de AFSKYELIGE Kiss-maskiner TDC har udstyret dig med?

Jeg er selv "på" maskine nr. 5 inden for 13 mdr. - men den sidste nye er ikke en Kiss , så jeg krydser fingrerne!

Selvfølgelig skal du kunne delete ikke ønskede programmer, hvorefter du får tilsvarende mere plads på harddisken - ellers er den en fejl på hardwaren. Hvis det er en Kiss-maskine du er belemret med kan alt umuligt være muligt, og du skal  ringe til TDC og fejlmelde den, og UDTRYKKELIG bede om en ny maskine uden det AFSKYELIGE kiss-logo på.

Hvis du spørger TDC oplyser de dig om, at de overhovedet ikke bruger Kiss.mærket mere - men med mig forsøgte de sig alligevel at "snige" en model ind af døren (den blev ombytte dagen efter). Men helt seriøst -Kiss er i alle teknikkerkredse kendt som bundskrabet - og det kan jeg skrive under på med flammeskrift!

Så - hvis det er en kiss-maskine du har - ja så er DET problemmet!

Held og lykke - Bo

Hej igen - jeg glemte at selvfølgelig skal du kunne nul-stille harddisken, men det burde ikke være nødvendigt, hvis der stadig er plads på denne. Hvis du nulstiller HD sletter du selvfølgelig alle programmer, og jeg kan GARANTERE dig for, at det ikke løser problemmet. Hvis du f.eks har optaget 30 GB ( ca. 20-25 timer) vil der efter du har deleted hele HD stadig kun være 20-25 timers optagelse til rådighed. Harddisken er uden tvivl defekt (typisk Kiss-fejl).

BoGal humørikon

Omdømme 3
Hej.

Jeg har gjort det for vane -- fra jeg startede, ALTID at stille harddisken til at *beholde indtil jeg selv sletter optagelsen*.

Derved har jeg ikke mistet noget - ved ikke om det kunne hjælpe. Fordi, hvis du har brugt den ledige plads, vil der automatisk blive slettet noget fra din harddisk, for at få plads til at optage noget nyt. Blinkende humørikon

Håber, at dette kan hjælpe dig ud af flg problem. (For det behøver skam ikke være en kiss-maskine, du har, jho).

Held og lykke.

Mvh

MacGyver

Det kunne være en løsning - men næppe. Spørgeren oplyser at han/hun løbende sletter programmer, og så skulle der selvfølgelig også være tilsvarende mere plads tilovers på HD, hvilket der dog åbenbart ikke er. Men spørgeren må "ud af busken" Hjælper den foreslåede løsning, eller står vi overfor en håbløs Kiss-maskine? Spændinge stiger!!

Hilsen Bo Overrasket humørikon

tak f or jeres svar, jeg har været på arbejde, så jeg har ikke kunne svare.

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget KISS log på den, men måske sidder det så jeg ikke kan finde det.

Nu her tilmorgen blev jeg faktisk skidesur, for nu vil den slet ikke optage mere og der ligger kun 20 programmer på den og det er selvklart dem jeg gerne vil beholde, så jeg har ikke forsøgt mig med at nulstille den (det ved jeg iøvrigt ikke hvordan jeg gør)

jeg vil nu ringe til kundeservice og se hvad der sker, så vender jeg tilbage

tak skal i have

Omdømme 2
Hej Jho,

Vores maskine har haft præcis det samme problem - 30 optagelser og harddisken siger at der kun var 12% tilbage - prøvede derfor at køre "den store genstart" - 3 gange start/sluk hurtigt og ved den 4 start kører en geninstallering af software og åbenbart også en rensning, for nu har jeg 56% fri plads!!!!! :-)  - prøv det!

Jeg lagde forresten mærke til at det røde harddisk-symbol har været forsvundet - nu er det dukket frem igen - den lille røde karussel.

Håber at høre at det også virker for dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)