hadtighed

min regning siger 5,120/512 men min pc siger jo kun

4.270/043 hvad går galt her

eller er det mormalt man snyder med hastigheden

11 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

det er meget normalt, det er noget du oplever ved alle udbydrer. 

men det er dog ikke at snyde med hastighden, for ikke at gå alt for teknisk ind idet er det noget med overhead.

lige ledes hvis du har en forbindelse på 10 megabit skal du ikke forvente at få mere end 8 megabit, du kan godt men det skal ikke forventes.

jeg vil dog sige at din download er lidt lav. jeg vil forvente at den vil ligge på 470 killobit.

du skal lige prøve at køre en hastighedstest

http://hastighedstest.tdc.dk/

du skriver at din regning siger 5,120 det finder jeg til gændgæld underligt.

Omdømme 4
Badge +1
Regningen er nu god nok, 5120 er den hastighed den er sat til når man har 5mb

mvh

Omdømme 5
Ja,

5120 kilobit, men ikke 5.120 megabit, det er jo ikke det samme.

5120 kilobit ≈ 5 megabit ikke 5.120 megabit.

der går jo 1024 kilobit på 1 megabit, man bruger jo ikke standart skift når man regner bit som hvis man rigener byte hvor 1000 kilobyte = 1 megabyte.

det kan godt være lidt forvirende, men du kan også se det på dine ram der går jo også 1024

Omdømme 4
Badge +1
Jeg er nu også ret overbevist om at det er det der står Glad humørikon

Omdømme 5
Ja men ikke det spøre skrev.

det var kun forde han skrev 5,120 istedet for 5 eller 5120 jeg synes det var underligt

5,120 kan jo kun betyde 5,120 megabit eller 5,120 kilobit som jo i bægge tilfælde er forkert,

men iden med at skrive det er mærklig og jeg skelle nok have skrevet det i mit svar, er at det er viktig at skrive presise oplysninger.

Hej TDC.

Jeg har en 10Mbit/1Mbit linie.

Det lidt langsomt en gang imellem.  I går målte jeg aktuelt 1.08Mbit/0,07MBit. DVS jeg får ikke engang 1/10 af det jeg betaler for.

Hvordan hænger det sammen TDC ?

Hilsen 

Steen

Omdømme 1
Hej STONY

Velkommen til TDC-forum.

Du skriver "Hej TDC". Jeg må desværre skuffe dig.

Det er ikke TDC du har fat i, men derimod TDC-kunder der prøver at hjælpe hinanden. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål og håber derfor der er en anden bruger der kan fortælle dig om sammenhængen. Jeg ved ikke om det er nødvendigt at du skriver om dit udstyr. Styresystem, routher o.s.v. men det skader jo ikke. De der nørder elsker nogle fakta.Blinkende humørikon

Håber du får svar på dit spørgsmål. Jeg hopper af her

Omdømme 5
Hej, det lyder meget underligt.

jeg vil lige spørge om du har læst den her side om "Hvis du ikke opnår den forvented hastighed."

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20486

Omdømme 4
Badge +1
Det er helt sikkert ikke den hastighed du har forbindelse med nettet. Minimum for 10mb er 5mb, kan du ikke få fobindelse med minimum 5 mb vil der slet ikke være forbindelse. Du bør undersøge om der er computere på din adresse der har et stort forbrug på netttet

jeg har min egen ledning med adls  fra de gamle dage

Hej alle.

Tak for alle svarene.

Jeg ved godt at jeg ikke er direkte i kontakt, men jeg håber at TDC læser med. Naivt? Tja måske?

Her til morgen har jeg fået 8,81/0,82 (sammenlignet med 1,08/0,07 i aftes).

Jeg havde på tidspunktet for den lave download hastighed (kl 20 - 22 ) kun tændt for min PC - intet andet.

At den lave hastighed så kan skyldes trafik på nettet generelt er noget andet, men kun at få under 10% af det man betaler for er lige lidt nok.

Nu vil jeg lave en måling over flere dage og på forskellige tidspunkter og se om der er en trend. Derefter vil jeg måske henvende mig til TDC

Stony 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P