Jeg bliver med jævne mellemrum - i går f. eks. 4 gange ialt - ringet op af en meget hurtigsnakkende iengelsktalende person med en stærk indisk accent.
Jeg plejer at lægge røret på, når han har liret sin præsentations-indledning af - men i dag besluttede jeg mig for at høre, hvad det hele egentlig går ud på...
Han påstår, at han ringer på vegne af MICROSOFT/WINDOWS, da der er DAMAGE i mit computersystem, og at han derfor af førnævnte er blevet pålagt at rette op på dette. Han er MEGET SVÆR at forstå. Jeg har nævnt for ham, at jeg faktisk tror han onde hensigter og kun er interesseret i at få adgang til min computer, hvilket han selvfølgelig benægter. Han ved, at både min mand og jeg står opført på abonnementet hos TDC - men at jeg alene er USER. Han opgiver, at han sidder i USA - men at han er inder - (sikkert i et CALL CENTER et eller andet sted.).
Jeg er nogenlunde sikker på, at der er tale om fup - men vil alligevel gerne have en tilbagemelding om nogle af jer har været udsat for det samme - samt høre jeres mening.
LIS K.L.
Bedste svar af PeterA1
Det er 100% fup.
Microsoft advarer selv om dem her:
http://www.microsoft.com/danmark/sikkerhed/svindlere_udgiver_sig_for_at_vaere_microsoft.htm
Personligt står jeg ikke tilbage for at give sådan nogle sjovere en verbal røvfuld - men man kan selvfølgelig også bare lægge på :-) Hvis du vil gøre dit til at "straffe" ham - så holder du selvfølgelig gang i samtalen længst muligt. Uanset hvordan han ringer - så er det ikke en billig samtale :-) Midt-og Østjyllands politi har undersøgt sagen, og har funder ud af at opkaldene kommer fra Indien, og at der ikke er mere man kan gøre. Modsat folks generelle opfattelse så er Indinen netop ikke et velfungerende demokratisk retssamfund........
Husk at alle firmaer som Microsoft, banker, Skat osv. aldrig vil kontakte folk på den måde. Hvis de endelig vil i kontakt med os, så bliver det enten pr. brev eller når vi alligevel logger ind hos dem på den adgang som vi allerede har.
Vh
Peter