Jeg har problemer med at sende til gmail-adresser fra min TDC ´s postserver
Mine mails når ikke frem, selvom de ser ud til at være afsendt, og jeg får heller ikke en fejl-error !!
Er der nogen som kan hjælpe !
mvh
Letho
Problemet skyldes en uoverensstemmelse mellemm Google og nogle af de firmaer der laver spamfiltre. Derfor var der nogle dage hvor visse Gmail-servere var på den "sorte liste". Det skulle vær på plads igen. Ellers få modtagerne til at kigge i deres spamfiltre.
Vh
Peter
Vh
Peter
Jeg testede i går og konstaterer nu at jeg ikke har nogle problemer med at sende til gmail konti. Jeg har prøvet gennem webmail og outlook (asmtp).


Omdømme 6
Hej Ejvind_J, MP, Letho, kstrobel og alle andre.
Jeg har nu fået svar fra vores Postmaster.
Der burde ikke være problemer med at sende til nogle af de nævnte mail adresser. Hverken gmail, eller Hotmail.
Når det alligevel ikke virker for nogle, kan det være et utal af faktorer, som kan være årsagen for den enkelte.
Vi vil selvfølgelig gerne forsøge at grave lidt i et par konkrete sager, men så er der brug for at følgende bliver gjort:
Først skal MODTAGEREN sikre sig, at de ikke har fået mailen. Altså kikke i deres spam mappe, eller uønsket post mappe. Den hedder lidt forskelligt fra mail udbyder til mailudbyder.
Det kan I ikke selv tjekke, det skal modtageren.
Vigtigt med dette tjek først.
Så skal man sende en Privat Meddelelse (PM) til mig her på forum.
I den skal stå hvordan du sender (webmail, asmtp.mail.dk, smtp.mail.dk eller noget helt fjerde)?
Er problemet konsekvent?
Eller er det kun nogle enkelte mails til gmail eller Hotmail, som ikke når frem?
Hvis jeg skal grave helt ned i det, skal jeg have oplysninger om afsender og modtager adresser.
Afsendelsestidspunkt og hvilken udgående server som har været anvendt.
Når jeg har ovenstående oplysninger, skal vores Postmaster lige bruge lidt tid til at undersøge den enkelte.
Også vender jeg tilbage. Så lidt tålmodighed.
Jeg håber vi finder en løsning
Hilsen
Invisigoth
Jeg har nu fået svar fra vores Postmaster.
Der burde ikke være problemer med at sende til nogle af de nævnte mail adresser. Hverken gmail, eller Hotmail.
Når det alligevel ikke virker for nogle, kan det være et utal af faktorer, som kan være årsagen for den enkelte.
Vi vil selvfølgelig gerne forsøge at grave lidt i et par konkrete sager, men så er der brug for at følgende bliver gjort:
Først skal MODTAGEREN sikre sig, at de ikke har fået mailen. Altså kikke i deres spam mappe, eller uønsket post mappe. Den hedder lidt forskelligt fra mail udbyder til mailudbyder.
Det kan I ikke selv tjekke, det skal modtageren.
Vigtigt med dette tjek først.
Så skal man sende en Privat Meddelelse (PM) til mig her på forum.
I den skal stå hvordan du sender (webmail, asmtp.mail.dk, smtp.mail.dk eller noget helt fjerde)?
Er problemet konsekvent?
Eller er det kun nogle enkelte mails til gmail eller Hotmail, som ikke når frem?
Hvis jeg skal grave helt ned i det, skal jeg have oplysninger om afsender og modtager adresser.
Afsendelsestidspunkt og hvilken udgående server som har været anvendt.
Når jeg har ovenstående oplysninger, skal vores Postmaster lige bruge lidt tid til at undersøge den enkelte.
Også vender jeg tilbage. Så lidt tålmodighed.
Jeg håber vi finder en løsning
Hilsen
Invisigoth
Jeg følger lige med på denne tråd - Har også samme problem.
Omdømme 6
Ejvind_J, MP og Letho
Jeg finder et svar til jer og vender tilbage. Jeg håber at jeg kan nå det inden weekenden.
Venligst
Invisigoth
Jeg finder et svar til jer og vender tilbage. Jeg håber at jeg kan nå det inden weekenden.
Venligst
Invisigoth
Nu er vi 3 der ikke kan sende mail til dem med G mail konti.
Det ville være korekt af TDC hvis de svarede på dette problem.
Kan det være dem i den anden ende som modtager der har problemet?
Venlig hilsen
Ejvind
Det ville være korekt af TDC hvis de svarede på dette problem.
Kan det være dem i den anden ende som modtager der har problemet?
Venlig hilsen
Ejvind
Hej - ja så er vi da i det mindste 2 der har det problem - gad vist om TDC´s teknikere kigger med her i forum´et??
mvh
MP
mvh
MP
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.