Gateway ??

Vi har købet et nyt TV hvor det er muligt at gå på internettet fra hvis ellers vi kan komme på vores trådløse netværk. Vores router kan ikke selv sende alle nødvendige oplysninger, der mangler nemlig at der står noget ud for "Gateway". Det ser ud til at være et 12-cifret nummer man skal indtaste der, men hvor finder jeg sådan et nummer. Vores router er en Netgear WGR614v6. Jeg har henvendt mig til TDC support men de kan/vil ikke svare så jeg håber der er nogen her i TDC Forum der kan hjælpe mig.

11 Kommentarer

Omdømme 4
Hej denner

Når det er 12 cifre, kan det måske være dit kundenummer.

Se link:  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5931

Håber det hjælper dig.

hilsen Bente

Omdømme 4
Badge +1

denner skrev:
Vi har købet et nyt TV hvor det er muligt at gå på internettet fra hvis ellers vi kan komme på vores trådløse netværk. Vores router kan ikke selv sende alle nødvendige oplysninger, der mangler nemlig at der står noget ud for "Gateway". Det ser ud til at være et 12-cifret nummer man skal indtaste der, men hvor finder jeg sådan et nummer. Vores router er en Netgear WGR614v6. Jeg har henvendt mig til TDC support men de kan/vil ikke svare så jeg håber der er nogen her i TDC Forum der kan hjælpe mig.

"Gateway" er din adgang til internettet - formentlig din router, og i det her tilfælde er det nok din routers ip-adresse du skal indtaste.

Den IP-adresse jeg har fået oplyst fra TDC i sin tid kan ikke bruges, der er ikke det rette antal cifre og når jeg alligevel prøver at taste den ind, ændrer billedet selv nogle at de tal jeg indtaster til dem det selv vil have, så hvis du kan komme på andre muligheder hører jeg gerne.

Hilsen Denner

Omdømme 4
Badge +1

denner skrev:
så hvis du kan komme på andre muligheder hører jeg gerne.

Ok, men så må du komme med flere oplysninger.

Hvilken internetforbindelse har du hos TDC? Har du en Homebox router/modem?

Hvilket tv har du?

Bruger du kabel eller trådløst til dit tv?

Bruger du automatisk tildeling af ip til dit tv?

Har du andet udstyr mellem tv og den første boks fra TDC?

Omdømme 4
Badge
Gatewayen er din routers egen IPadr. den er i de fleste tilfælde 192.168.1.1 hvordan dit TV vil have oplysningerne ved jeg ikke, men det kan også skrives 192.168.001.001

Mvh

Kim

Jeg har en router som hedder Netgear WGR614 v6 som iflg. TDC´s hotline ikke selv kan sende oplysning om Gateway til vores TV, de øvrige oplysninger vores TV skal bruge for at kunne få forbindelse til internettet modtager det automatisk fra routeren. Derfor skal vi selv indtaste Gateway, der skal bruges 12 cifre fordelt på 4 x 3.

Vores TV er et Grundig LCD TV 46 VLE 7139 BR.

Trådløs

Vi bruger manuel tildeling af ip til vores TV fordi det den eneste oplysning routeren ikke kan finde ud af at sende.

Vi har ikke nadet udstyr mellem TV og første boks fra TDC.

Hilsen

Denner

Omdømme 4
Badge
Der er noget der ikke stemmer.

Du skriver at TVet får alle oplysninger automatisk - undtagen Gateway, men du skriver også at du har tildelt TVet IPadr. manuelt.

Det må være enten automatisk (DHCP) eller manuelt.

Mvh

Kim

Omdømme 4
Badge +1

KsNa skrev:

Det må være enten automatisk (DHCP) eller manuelt.

Jeg er enig, der er et eller andet galt.

Netgear WGR614 v6 burde også sagtens kunne tildele alle informationer. At TDC siger at den ikke kan er desværre ikke ensbetydende med at det er korrekt.

Der står endda dette i manualen: Automatic Configuration of Attached computers by DHCP
The WGR614 v6 router dynamically assigns network configuration information, including
IP, gateway, and domain name server (DNS) addresses, to attached computers on the LAN
using the Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP). This feature greatly simplifies
configuration of computers on your local network.

Har du læst manualen?

Har du ikke en TDC Homebox? Den kan helt sikkert klare opgaven.

Omdømme 4
Badge
Hva' så Denner, har du fået det til at virke.

Mvh

Kim

Nej jeg har desværre endnu ikke fået det til at virke. Nu har jeg prøvet at skrive til Netgears hotline som svarer at de ikke ved hvad en gateway er,  og igen til TDC´s hotline omkring en homebox som jeg ikke ved hvad er, så nu venter jeg svar fra TDC.

Hilsen Denner

Omdømme 4
Badge
Hvad har du gjort med indstillingerne på TVet.

Er DHCP slået til i din router.

Prøvede du at indtaste gateway manuelt.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$