Garanti efter skift til nyt selskab

Hej alle.

Jeg købte for et årstid siden Iphone 4 hos TDC, Men da jeg er studerende skiftede jeg for 2 måneder siden til Onfone for at spare nogle penge. Mit spørgsmål er så: Min Låseknap/tænd&slukknap har sat sig fast og kan derfor ikke bruges, hvilket jo er noget så irriterende! Men da jeg er hos et anden udbyder nu, gælder min garanti så stadig hos TDC?

Mvh.

Hoennern

1 Kommentar

Omdømme 5
Badge +1
Jo.... og nej....

Hvis der ikke står ordet garanti på din faktura eller lign. - så har du reklamationsret. Garanti er noget handlende KAN give. Reklamationsret SKAL man give. Reklamationsretten gælder to år fra købsdato. Den kan ikke gøres afhængig af et abonnement.

Om knappen er dækket - det er så en anden sag. Alm. slid er ikke omfattet af reklamationsret. På samme måde er fejl du selv er skyld i ikke omfattet. Det første halve år efter købet er man omfattet af formodningsreglen. I den periode formodes de fleste fejl at være oprindelige - og det er svært for den forretningsdrivende at undslå sig at udbedre fejlen - hvis du vel at mærke ikke selv har ødelagt apparatet...

De næste 18 måneder er man omfattet af den alm. reklamationsret - og det er den periode du er i. Her bør du tage en samtale med sælgeren og se havd i finder ud af.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)