Gamer profil?

Godaften

Jeg har desværre fået en højere MS/Ping efter at have flyttet over til TDC.

Er det muligt at få lavet en gamerprofil, ved jeg man kan ved andre udbydere, nogen snakker også om at inter-leaving kan blive slået fra..

håber i ved noget om det..

Over&Out

11 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Fantastisk

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil meget gerne forsøge at hjælpe dig.

Vi kan på nuværende tidspunkt ikke slå inter-leaving fra. Ej heller har vi specifikke gamer profiler som andre udbydere.

Jeg håber det var svar nok. Ellers skal du være velkommen til at skrive herinde igen.

Jeg har samme problem. Dog har jeg Fullrate som kører gennem TDC's net/udstyr.

Jeg valgte Fullrate pga. de havde gamerprofil, men eftersom de ikke kunne levere med deres eget udstyr på min adresse fik jeg afvide at gamerprofil ikke kunne lade sig gøre.

Kan det virkelig passe der intet er at gøre, og at TDC, som markedsførende ikke kan tilbyde samme ydelse?

Jeg overvejer kraftigt at skifte udbyder pga. dette.

Omdømme 4
Hej begge, twinpixel og Fantastisk

Det er jo en rigtig god ide I kommer med.

Så jeg sender jeres indlæg omkring vores udviklere, så vi måske kan få det i vores portefølge.

Nu vokser træerne ikke i himlen og ting tager tid, så I skal ikke forvente at der sker noget lige med det samme.

Måske man kan gøre noget for at nedsætte ping-tiden på det nuværende udstyr / løsning?

Er der nogen af jer andre brugere som kan komme med gode råd? Kan I to måske hver især udveksle erfaringer her, så vi måske tilsammen kan få pingtiden ned?

Jeg er ikke så hardcore som i to lyder til. Men jeg ved at både Hardware og software kan hæve ping tiden.  Linjen er vel også bestemmende. Men i det hele taget er dsl vel ikke det bedste  når man vil have lave pingtider? 

Ser frem til at se, hvad I hver især råder os andre til at gøre for at få lavere pingtid. Så sender jeg forslaget videre i mens.

Hilsen

Hej Patrick,

Tak for dit svar, og håber meget I kan få sat noget i værk. Umiddelbart vil jeg mene at det eneste der skal til, er muligheden for at slå "Interleave" fra. Har fundet følgende forklaring:

"De fleste internetudbydere anvender som standard "interleave" som øger robustheden af forbindelsen over for bitfejl på linjen. Bitfejl kan skyldes en masse uforudsigelige støjkilder, f.eks. mikrobølgeovne, gniststøj ved åbning af kølekabsdør etc.

Ulempen ved interleave er overordnet, at 8 bits der hører til en byte mikses med bits fra andre bytes der fordeles over længere tid på forbindelsen, i stedet for at blive afsendt samlet.

Fejlretningen giver mindre følsomhed over for støj og kræver at modemet skal have en buffer for at analysere og detektere bitfejl. Det giver længere latency; ikke dramatisk, men typisk i størrelsesorden +20-30 msek.

HVIS linjen har et godt singal/støj forhold kan det give mening at slå interleave fra og anvende "Fast Path" hvor bits sendes uden interleave. Så sparer du nogle milisekunder, men er mere følsom over for støj."

Hastigheden af download/upload har ikke så meget at sige. Jeg har både haft 20/2mbit hos Unotel (gennem TDC's net) og nu 10/1mbit hos Fullrate (gennem TDC's net) og de giver begge samme pingtider.

Mine pingtider til tyskland, england mfl. er omkring 60, hvorimod holland giver ca. 45. Så det burde heller ikke være afstanden til serveren der er så afgørende, men måske nærmere hvilke "aftaler" TDC har med udlandet.

En forbindelse tilsvarende min på 10/1mbit på Fullrates eget udstyr med "Gaming profil", hvor interleave er slået fra, giver ca. den halve ping, altså omkring 30.

Til orientering så bliver interleave også kaldet fast path.

Jeg har ydermere fundet frem til følgende, der kan være skyld i høre pingtider.

Nu ved jeg ikke præcist hvordan det foregår, men går ud fra at TDC køber deres "trafik" gennem andre selskaber, og her bliver der selvfølgelig prioriteret, så sider som facebook og youtube har de bedste ruter uden for mange led. Hvis der derimod ikke er specielt gode ruter til de servere der har hoster spilservers, kan man blive ledt på en "omvej" og måske igennem routers som hurtigt bliver belastet.

Man kan hente et freeware program til at aflæse ens rute til en given serverIP.

http://www.pingplotter.com/freeware.html

Alternativt kan man lave en "tracert" efterfulgt af IPadresse i cmd som også viser ruten.

Til Patrick: Har I mulighed for at ændre ruten til bestemte ip'er (udenlanske udbydere) hvis jeg nu oplyser hvilke der er problemer med, for at se om det er her problemet ligger? Eller har I mulighed for at ændre Fast Path (Interleave) på jeres forbindelser?

Ser frem til at høre fra dig.

Omdømme 2
Hej Twinpixel

Jeg tillader mig at svare på Patricks vegne, da han jo er en meget eftertragtet og travl mand i dag.

Mange tak for dine velovervejet og tekniske svar.

Vi har ikke mulighed for at ændre fast path (interleave) på vores centraler. Men forespørgslen herom, får vi fra tid til anden. I den anledning har jeg taget problemstillingen med videre til de rette personer.

Hvis der kommer et svar, poster jeg det naturligvis her.

Fortsat rigtig god dag Twinpixel.

Jeg finder det lidt mærkeligt at du siger at det ikke kan slåes fra på jeres DSLAM's.. dette er fuldstænding modstridende med som TDC erhverv support siger, for der kan man nemlig godt få slået interleaving fra...dvs køre fastpath. 

og jeg er temlig sikker på at TDC ervherv og TDC privat bruger det samme udstyr på centralerne. 

Jeg tror personligt at spørgsmålet om at slå interleaving fra og hvorfor TDC ikke vil udfører det, er for at undgå problemer med linjen som kan opstå ved at slå det fra, så er det nemmere bare at permanent at have slået det til uanset om kunden har en linje med høj interferens eller lav interferens.

Hej. Jeg havde før en forbindelse der kunne trække cirka 6.7/0.5 på TDC. Jeg fik tilbuddet om at opgradere mit internet til 20/1, og det kunne jeg da ikke takke nej tak til, tænkte jeg. Det viser sig så at jeg aldrig skulle have gjort det. Da jeg får den nye router, og sætter den til, og vil spille CS hopper min ping op på 30-40 på gode danske servere. Jeg havde førhen cirka 9-12 ping på danske servere, som er ganske udemærket. Jeg finder så ud at at det er fordi at TDC sætter interleaving på, når når downloadhastigheden bliver over 8mbit. Derfor skifter jeg hurtigt tilbage til 6.7/0.5 (10/1 - dog forbundet på en måde så det ikke kan trække mere), men da jeg får koblet den forbindelse på igen, er min ping stadig på 30-40 på danske servere. Er der noget man kan gøre?

Hallo?

Jeg har fået følgende svar fra TDC på en mailforespørgsel omkring samme spørgsmål:

"Tak for din mail.

TDC har valgt ikke at tilbyde profiler med lav pingtid. Dette er for at minimere antallet af fejl på vores kundeinstallationer. Vi har tidligere haft et produkt, som kunne anvendes til gamingformål, men kundemassen berettigede ikke til at holde produktet kørende, især fordi disse forbindelser også var ramt af flere fejl.  Når det så er sagt, så kigger vil til stadighed på vores bredbåndsprodukter, og jeg kan ikke afvise at vi i fremtiden vil forsøge os igen, når vi mener at det ikke har for stor effekt på antallet af kunder der bliver ramt af fejl. Jeg håber svaret er forklaring nok på, hvorfor vi ikke tilbyder det lige nu."

Ikke at det hjælper os videre på nogen måde, men ville bare lige dele det med jer andre.

Så nu kan man slet ikke få en bare okay ping hos TDC? Egentlig lidt skidt, når man tænker over at de burde have Danmarks førende bredbånd. Den eneste løsning er jo nok så, at skifte til en anden internetudbyder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)