Fotos via homedisk


Efter indførelæsen af det nye HOMEDISK concept har jeg forsøgt at få vist fotos fra min homedisk på TV. Men samtlige fotos er vist uskarpe og med kraftige pixels. Hvorfor mon? Er der indstilllinger, jeg ikke ved noget om?? :-)


36 Kommentarer

bpvc har ikke forstået, at os med ældre fjernsyn ikke har HDMI indgang. Det lyder som at hun er ansat hos TDC. Vi kan heller ikke se video som det blev lovet, da Homeboxen blev solgt til os. Så jeg er med på at tage kontakt til Forbrugerombudsmanden.

Det er da utroligt. Det er godt nok ikke studenterhuen der trykker dig.  Prøv da at læse lidt tilbage i tråden - det drejer sig ikke om et hmdi stik. Det har alle i denne tråd for længst forstået -  alle her ved at med et fjernsyn med hdmi kabel og stik kan der ses billeder i god kvalitet. Det er blevet fremført flere gange. S- agen drejer sig om at TDC har markedsført et produkt der skulle kunne ses af alle uanset hvilket fjernsyn man havde. Mit fjernsyn er et 7 år gammelt BO - 28 tommer - kr 30000 - tyverisikret - ingen vil ønske at stjæle det p.g.a vægten - selv en rumæner ville lade den stå. JEG KAN IKKE SE BILLEDER I GOD KVALITET.

Jeg fortsætter trods alt med at være tilsluttet TDC ud fra en helhedsbetragtning.  

Kære btoft

Du må meget undskylde, jeg mente selvfølgelig kabel og ikke stik og hvis du kigger lidt længere oppe i tråden er dette netop foreslået af en TDC medarbejder. Altså at man prøver med HDMI kabel og sørger for den rette indstilling på sit tv. Det løste problemet for mig. (Mine ressourcer til at læse fejler intet)

Nogle mennesker er måske bare født negative. Næste gang jeg har et problem med et TDC produkt tror jeg da bare jeg ringer til dem, frem for at deltage en i en tråd som denne. Hos TDC sidder der nemlig altid en høflig og hjælpsom medarbejder parat til at hjælpe.

Kære pbvc

Det er fint. Det forekommer mig at det kniber lidt med dine ressourcer til at læse og orienterere dig i problemstillingen. Prøv nu at læse hele tråden.

HDMI stik og ændring af opløsning i indstillinger løste problemet for mig, så jeg er fortsat en tilfreds TDC kundeMeget glad kvinde

Det har ikke noget med scarkablet at gøre. Når jeg kobler mig på min pc gennem Homedisken, er billederne i fin kvalitet.

Omdømme 1
Angående SCART-kabler:  Jeg mener at have set et eller andet sted, at alle ben i stikkene måske ikke altid er forbundet, og jeg har også oplevet fejl på grund af overgang mellem to tråde inde i et af SCART-stikkene, så har man dårlig billedkvalitet med SCARTkabel kan det være en god idé lige at checke selve kablet, eller prøve med et andet kabel. Evt. med hjælp fra en Radio/TV-forhandler.

M.v.h.

MS-ERIK

Til især MS-ERIK

Tak for dit grundige svar. Rart at vide der er specialister der læser med.

Jeg forstår ikke alt hvad du skriver - det er heller ikke vigtigt - det vigtigste er at folk fra TDC læser hvad du skriver.

Jeg vil dog gerne bidrage med lidt.  For kort tid siden måtte vi udskifte vores satellitmodtager.

Vi fik en satellitmodtager med HDTV (AVANIT SXHD)- det viste sig at der var et usbstik - heri monterede jeg en ekstern harddisk - det var en reservedisk (Den billige fra Aldi) med bl.a. alle vores billeder.

Herefter kunne vi se alle vores billeder i sædvanlig god kvalitet. Satellitmodtageren er forbundet med fjernsynet med et scartkabel. Gentager: et gement scartkabel.

Tillader mig at mene at ved forbindelsen fra tdcboksen til fjernsynet er det ikke et SCARTKABEL der er problemet.

Ak ja-   alle de timer jeg har brugt på at brænde dvd'er med billeder - og så kan en harddisk + en tilslutning til f.eks.  en billig satellitmodtager gøre det.

mvh

Bjarne Toft

Omdømme 1
Jeg har tidligere skrevet indlæg i denne sag angående problemer med dårlig billedkvalitet på billeder fra en Homedisk. Der er påvist flere forskellige årsager, og sagen er derfor noget indviklet. Da en ansat i TDC nu har skrevet et indlæg, henvises TDC til at læse mit indlæg fra 27. november 2011, som skulle findes på denne adresse:  /t5/Mit-TDC/Fotos-via-homedisk/m-p/68195#M6714

Problemet vedrører både brugere at TDC's TV-boks og brugere der ikke har TV fra TDC.

Det er tilsyneladende ikke defineret, hvad der forstås ved dårlig billedkvalitet. Det kan være alt fra det, der svarer til almindeligt TV (ikke HD) til det der svarer til forstørrede ikoner og som nærmest er ubrugeligt. Desuden er det både nogle brugere af TDC's TV-boks der kan have problemer, og nogle brugere, der tilgår billederne via den indbyggede medieserver i Homedisk med netkabel eller Wi-Fi, hvor det afhænger af den benyttede medieafspiller om der er problemer.

Brugere der anvender SCART-kabel fordi udstyret mangler HDMI, kan evt. prøve om ændring i indstillinger i fjernsyn og i TV-boks kan forbedre billedet. Med scartkabel vil indstillingen RGB give det bedste billede (det er ikke HD, men faktisk tæt på), men det forudsætter at TV-apparatet og TV-boks kan håndtere det. Er det ikke tilfældet kan man risikere sort skærm. Hvis det er sådan, at billeder fra Homedisk er dårligere end TV-billeder fra TV-boksen, er det nok ikke kablet, der er årsagen, hvis billederne bruger det samme kabel.

Det mistænkes at det er medieserveren i Homedisken, der er den egentlige årsag hvis det ikke er det benyttede kabel, fordi den prøver at tilpasse billederne til det tilsluttede apparet, men detekterer dette forkert. Dette understøttes af at man i Homediskens Twonky-medieserver kan slette de detekterede oplysninger, og derefter få perfekte billeder frem. Men man kan ikke gemme brugerdefinerede indstillinger, så derfor går det tabt så snart forbindelsen mellem afspiller og Homedisk ophører. Se mere i mit ovennævnte indlæg fra 27. november 2011.

Hvis mistanken er rigtig, skulle TDC vel kunne rette det ved at gøre flere indstillinger for medieserveren i Homedisk tilgængelige for brugerindstillinger, således at brugerne ved brug af medieafspillere, der er ukendte for medieserveren eller ikke følger standarderne, kan specificere disse manuelt i Homediskens medieserver.

M.v.h.

MS-ERIK

Omdømme 1
Hr. Bjarne Toft

lektor, cand.merc.

Jeg har en tittel af "Assisterende professor" og den har jeg ikke selv valgt, men jeg troede faktisk at en lektor, cand.merc havde en forståelse for at andre mennesker her i dette kunde-forum prøver på at hjælpe, også de ansadte, som engang imellem prøver på at hjælpe, endda nogle af dem i deres fritid. Og lige frem at kalde TDC's personale for tåber, er vel at tage munden for fuld, men det kan man måske godt tilade sig, når man ejer et fjernsyn til 30.000 kr. 

Jeg er rengøringskone og har et tv til 4000, som jeg købte for 8 år siden, jeg kan da ikke forlange at udviklingen skal stå stille, så jeg ikke behøver at købe nyt tv, hvis jeg vil være med på alt det nye.

Det er simpelthen utroligt.

En "ansat hos tdc" fortæller igen at betingelsen for at kunne anvende homedisk er at man har et fjernsyn med hdmi og hermed usbstik. Det var ikke oplyst ved markedsføringen af homedisk. Hvis der ikke kommer en løsning for  fjernsyn uden usbstik og hdmi indenfor 10 dage er tiden inde til at anmelde TDC for Vildledende Markedsføring. Det vil jeg gøre. Samtidig vil jeg opsige mit abonnement på homedisk. Jeg vil endvidere søge nye muligheder for erstatning til Hometrio og endvidere mit abonnement for smartphone.

Hvem er den klaphat der kalder sig "ansat ved tdc" ?

Havde tåberne i Tdc virkelig forestillet sig at f.eks. undertegnede blot skulle smide et velfungerende 7 år gammelt BO 32 tommer fjernsyn til ca kr. 30000 på lossepladsen. Jeg blev lovet at homedisk snarest ville kunne levere billeder på skærmen i højeste kvalitet.

Med venlig hilsen

Bjarne Toft

lektor, cand.merc.

Omdømme 5
Badge
Det har du da helt ret i, at det er sådan det virker.

Mvh

Kim

Omdømme 2
Hej alle.

Efter mange test skulle jeg have en mulig løsning mht. homedisk kvaliteten af billeder.

Udfra vores erfaringer skulle det meget gerne fungere, hvis tv boksen er opsat korrekt, og der bruges hdmi kabel!

så opstillingen skal se således ud:

1. brug hdmi kabel til dit fladskærms tv!

2. Indstil din tv box sådan - Menu -> indstillinger -> tv -> skærm indstillinger/opløsning -> Her skal der så vælges Min. 720p eller 1080p (hdmi) for at billederne vises korrekt! har lige afprøvet dette på de to andre (4.3 - 16.9) og der er billederne meget sløret!

Så hvis folk vil prøve dette og vende tilbage, ville det være en stor hjælp Glad humørikon

Mvh Lennart.

Jeg forstår udmærket reaktionerne fra hhv. btoft og jB-Hmm og jeg deler forargelsen/utilfredsheden. Men I skal være opmærksom på, at 'tdc-folkene' formodentligt(?) IKKE SER disse indlæg (dette er en alm. brugerplatform). Så derfor anbefaler jeg, at I sim,pelthen fejlmelder udstyret, hvorefter tdc bliver tvunget til at tage stilling hhv. afhjælpe miseren. Good luck!

(Min løsning blev effektueret efter en direkte fejlmelding på 80808047)

Jeg vil gerne tilslutte mig indlægget fra jB-Hmm, idet mit problem heller ikke er løst. Forestiller TDC sig virkeligt at jeg skal skifte et udmærket 32 tommers BO fjernsyn købt i 2005 for kr. 30.000. (Det er ovenikøbet tyverisikret idet det er så tungt at ingen vil løbe med detGlad humørikon) Under første indlæg i denne tråd står der med gult at problemet er løstGal humørikon Hvem har dog forfattet denne tåbelighed.

Melder mig lige på banen efter den glædelige nyhed, at man blot skal tilslutte tv´et via hdmi kabel. Til det kan jeg jo så sige at problemmet på ingen måde er løst i det, det jo forudsætter at TDC er afhængige af at vi alle har et HD tv.!! Med mulighed for at tilslutte tv´et via et hdmi kabel. Jeg forventer på ingen måde at skulle gå ud og investere i et nyt tv da mit plasma tv fungerer ganske optimalt under de omstændigheder som er tiltænkt. TDC er bare igen på banen med et produkt som ikke kan leverer varen. Trist.! Ser gerne n løsning snarest tak.!

Jeg går ud fra, at du har fotos liggende på din homedisk (backed up eller som  din HD). Dit TV er forbundet til HOMEDISK via et ethernet-kabel. Hvis du kører med HOMETRIO skal du forbinde din hometrio-box til TV med HDMI kabel for at kunne få fotos i den rette opløsning. Dvs. du kan ikke bruge scartstik.

Når fotos overføres fra PC til TV via Homedisk er billederne uskarpe kan det skyldes forkert kabel mellem box og fladskærm skal det være et HDMI kabel

Omdømme 1
Hej.

Denne løsning er desværre ikke løsningen for alle. Jeg har selv et problem med at vise billeder fra Homediskens medieserver via en Netgear-medieafspiller på en TV-skærm, og denne medieafspiller er forbundet til TV med HDMI-kabel. Er nået frem til at Homediskens medieserver (Twonky) er inkompatibel med medieafspilleren. Da medieserveren har indbygget harddisk, er billederne kopieret til denne, som så bruges i stedet for Homedisken, og så er der ingen problemer med billedkvalitet.

M.v.h.

MS-Erik

Glad humørikon

Hej alle med dette problem.

Jeg har fået løst problemet til fuld tilfredshed. Løsningen var den enkelte, at jeg havde forbindelse melelem boks og TV med et scart-kabel. Udskiftning til HDMI-kabel løste strtaks problemet og jeg ser nu fotos i meget fin gengivelse samt et endnu tydeligere/skarpere billede på TV'et.

ALtså værre var det ikke. Sært, at ingen har fortalt om/foreslået dette!

Benson

Omdømme 1
Hvis en vare ikke kan det, som den skal kunne i henhold til leverandøren, må den betegnes som mangelfuld, og så kan henvendelse til Forbrugerklagenævnet være en mulighed hvis manglen ikke kan løses på anden måde, eller evt. at der gives nedslag i prisen. Forbrugerklagenævnets hjemmeside ligger på www.forbrug.dk 

Har du prøvet at henvise TDC's kundeservice til det, der er skrevet i denne tråd i TDC Forum?

Har du prøvet med billeder med mindre pixelantal og mindre størrelse? (f.eks. de billedeksempler, der følger med Windows 7)?

Hvis man søger efter Homedisk og billeder i TDC-Forum findes der adskillige andre tråde med tilsvarende problemer med at vise brugbare billeder fra Homedisk på TV-skærme, men jeg synes ikke at der er løsninger på nogen af dem.

M.v.h.

MS-Erik

Som det fremgår ligger fejlen hos de af TDC leverede produkter.

Jeg har prøvet at resette begge boxe. Det hjælper heller ikke.

Jeg har også fejlmeldt hos TDC, men de havde ingen løsning på problemet.

Hvordan skal jeg forholde mig, når jeg har fået leveret en varer der ikke virker

som lovet.

Omdømme 1
For en ordens skyld: Brugere med fejl skal nok selv foretage en fejlmelding til TDC da årsagen synes at have noget med typen af den anvendte medieafspiller at gøre. Derfor kan årsagen være forskellig for forskellige brugere. Den af mig konstaterede fejlfunktion i Homedisken gælder ved brug af en medieafspiller fra Netgear, som IKKE er leveret af TDC og som ikke hører sammen med TDC-abonnementet. Det er muligt at den pågældende medieafspiller ikke følger standarderne godt nok.

Teknisk forklaring - bl.a. til TDC: Det, der er konstateret, er at der i Homedisken er en Twonky Mediaserver, som prøver at genkende typen for den enkelte tilsluttede medieafspiller, men som har problemer med at gøre dette korrekt med den pågældende medieafspiller. Hvis man resetter listen i Twonky Mediaserveren samtidig med at medieafspilleren er tilsluttet, identificeres den som noget andet end hvis medieafspilleren tilsluttes uden at man resetter manuelt. Det særlige er at efter manuel reset, så virker afspilningen af billederne helt korrekt, men uden manuel reset genkendes medieafspilleren som en anden type, og så er billederne meget slørede (det er faktisk ikoner, der forstørres op til fuld skærmstørrelse). Desværre kan man ikke gemme brugerdefinerede indstillinger i Twonky Mediaserveren. Det vides ikke om billedfejl ved TDC's TV-løsninger har samme årsag (at en TV-boks eller anden boks eller TV-apparat identificeres forkert). Fejlen kommer kun når billederne hentes via DLNA, og altså kun på enkelte afspillere. Der er ingen fejl hvis afspilleren er en Windows 7 PC eller en HTC smartphone.

Twonky Serverens tilstedeværelse blev opdaget ved et tilfælde i forbindelse med undersøgelse af en helt anden fejl, som TDC nu har løst. Man får den frem i browseren ved at tilgå Homedisken på port 9001, d.v.s. med http: // 192.168.1.5:9001 (uden mellemrum).

M.v.h.

MS-Erik

Da det nu er fastslået at fejlen ligger hos TDC's HomeDisk, kan vi vel kun vendte på at den bliver rettet.

Jeg har svært ved at betale for en varer der ikke virker som lovet.

Man kan vel få hjælp hos Forbrugerrådet.

Omdømme 1
Den lange og tekniske forklaring var begrundet i at der for flere brugere er problemer med at vise fotos fra homedisk. Det er ikke kun brugere med en TV-boks fra TDC der har et problem, det er også i andre sammenhænge, f.eks. hvor en bruger med HomeDuo abonnement har en Homedisk og vil vise billeder via Homedisken på f.eks. en TV-skærm. Andre brugere kan måske komme med hjælp, eller TDC kan hvis de læser indlægget.

Men der er nu lokaliseret en konkret fejlfunktion i HomeDiskens medieserver, som nogen gange identificerer tilsluttede medieafspillere (herunder må regnes TV-boksen) forkert. Det kan ikke klares i dette forum, TDC's kundeservice må tage sig af det som en fejlsag.

M.v.h.

MS-Erik

Besvar