Fotos via homedisk | YouSee Community

Fotos via homedisk



Vis første besked

36 Kommentarer

Det er simpelthen utroligt.

En "ansat hos tdc" fortæller igen at betingelsen for at kunne anvende homedisk er at man har et fjernsyn med hdmi og hermed usbstik. Det var ikke oplyst ved markedsføringen af homedisk. Hvis der ikke kommer en løsning for  fjernsyn uden usbstik og hdmi indenfor 10 dage er tiden inde til at anmelde TDC for Vildledende Markedsføring. Det vil jeg gøre. Samtidig vil jeg opsige mit abonnement på homedisk. Jeg vil endvidere søge nye muligheder for erstatning til Hometrio og endvidere mit abonnement for smartphone.

Hvem er den klaphat der kalder sig "ansat ved tdc" ?

Havde tåberne i Tdc virkelig forestillet sig at f.eks. undertegnede blot skulle smide et velfungerende 7 år gammelt BO 32 tommer fjernsyn til ca kr. 30000 på lossepladsen. Jeg blev lovet at homedisk snarest ville kunne levere billeder på skærmen i højeste kvalitet.

Med venlig hilsen

Bjarne Toft

lektor, cand.merc.

Omdømme 1
Hr. Bjarne Toft

lektor, cand.merc.

Jeg har en tittel af "Assisterende professor" og den har jeg ikke selv valgt, men jeg troede faktisk at en lektor, cand.merc havde en forståelse for at andre mennesker her i dette kunde-forum prøver på at hjælpe, også de ansadte, som engang imellem prøver på at hjælpe, endda nogle af dem i deres fritid. Og lige frem at kalde TDC's personale for tåber, er vel at tage munden for fuld, men det kan man måske godt tilade sig, når man ejer et fjernsyn til 30.000 kr. 

Jeg er rengøringskone og har et tv til 4000, som jeg købte for 8 år siden, jeg kan da ikke forlange at udviklingen skal stå stille, så jeg ikke behøver at købe nyt tv, hvis jeg vil være med på alt det nye.

Omdømme 1
Jeg har tidligere skrevet indlæg i denne sag angående problemer med dårlig billedkvalitet på billeder fra en Homedisk. Der er påvist flere forskellige årsager, og sagen er derfor noget indviklet. Da en ansat i TDC nu har skrevet et indlæg, henvises TDC til at læse mit indlæg fra 27. november 2011, som skulle findes på denne adresse:  /t5/Mit-TDC/Fotos-via-homedisk/m-p/68195#M6714

Problemet vedrører både brugere at TDC's TV-boks og brugere der ikke har TV fra TDC.

Det er tilsyneladende ikke defineret, hvad der forstås ved dårlig billedkvalitet. Det kan være alt fra det, der svarer til almindeligt TV (ikke HD) til det der svarer til forstørrede ikoner og som nærmest er ubrugeligt. Desuden er det både nogle brugere af TDC's TV-boks der kan have problemer, og nogle brugere, der tilgår billederne via den indbyggede medieserver i Homedisk med netkabel eller Wi-Fi, hvor det afhænger af den benyttede medieafspiller om der er problemer.

Brugere der anvender SCART-kabel fordi udstyret mangler HDMI, kan evt. prøve om ændring i indstillinger i fjernsyn og i TV-boks kan forbedre billedet. Med scartkabel vil indstillingen RGB give det bedste billede (det er ikke HD, men faktisk tæt på), men det forudsætter at TV-apparatet og TV-boks kan håndtere det. Er det ikke tilfældet kan man risikere sort skærm. Hvis det er sådan, at billeder fra Homedisk er dårligere end TV-billeder fra TV-boksen, er det nok ikke kablet, der er årsagen, hvis billederne bruger det samme kabel.

Det mistænkes at det er medieserveren i Homedisken, der er den egentlige årsag hvis det ikke er det benyttede kabel, fordi den prøver at tilpasse billederne til det tilsluttede apparet, men detekterer dette forkert. Dette understøttes af at man i Homediskens Twonky-medieserver kan slette de detekterede oplysninger, og derefter få perfekte billeder frem. Men man kan ikke gemme brugerdefinerede indstillinger, så derfor går det tabt så snart forbindelsen mellem afspiller og Homedisk ophører. Se mere i mit ovennævnte indlæg fra 27. november 2011.

Hvis mistanken er rigtig, skulle TDC vel kunne rette det ved at gøre flere indstillinger for medieserveren i Homedisk tilgængelige for brugerindstillinger, således at brugerne ved brug af medieafspillere, der er ukendte for medieserveren eller ikke følger standarderne, kan specificere disse manuelt i Homediskens medieserver.

M.v.h.

MS-ERIK

Til især MS-ERIK

Tak for dit grundige svar. Rart at vide der er specialister der læser med.

Jeg forstår ikke alt hvad du skriver - det er heller ikke vigtigt - det vigtigste er at folk fra TDC læser hvad du skriver.

Jeg vil dog gerne bidrage med lidt.  For kort tid siden måtte vi udskifte vores satellitmodtager.

Vi fik en satellitmodtager med HDTV (AVANIT SXHD)- det viste sig at der var et usbstik - heri monterede jeg en ekstern harddisk - det var en reservedisk (Den billige fra Aldi) med bl.a. alle vores billeder.

Herefter kunne vi se alle vores billeder i sædvanlig god kvalitet. Satellitmodtageren er forbundet med fjernsynet med et scartkabel. Gentager: et gement scartkabel.

Tillader mig at mene at ved forbindelsen fra tdcboksen til fjernsynet er det ikke et SCARTKABEL der er problemet.

Ak ja-   alle de timer jeg har brugt på at brænde dvd'er med billeder - og så kan en harddisk + en tilslutning til f.eks.  en billig satellitmodtager gøre det.

mvh

Bjarne Toft

Omdømme 1
Angående SCART-kabler:  Jeg mener at have set et eller andet sted, at alle ben i stikkene måske ikke altid er forbundet, og jeg har også oplevet fejl på grund af overgang mellem to tråde inde i et af SCART-stikkene, så har man dårlig billedkvalitet med SCARTkabel kan det være en god idé lige at checke selve kablet, eller prøve med et andet kabel. Evt. med hjælp fra en Radio/TV-forhandler.

M.v.h.

MS-ERIK

Det har ikke noget med scarkablet at gøre. Når jeg kobler mig på min pc gennem Homedisken, er billederne i fin kvalitet.

HDMI stik og ændring af opløsning i indstillinger løste problemet for mig, så jeg er fortsat en tilfreds TDC kundeMeget glad kvinde

Kære pbvc

Det er fint. Det forekommer mig at det kniber lidt med dine ressourcer til at læse og orienterere dig i problemstillingen. Prøv nu at læse hele tråden.

Kære btoft

Du må meget undskylde, jeg mente selvfølgelig kabel og ikke stik og hvis du kigger lidt længere oppe i tråden er dette netop foreslået af en TDC medarbejder. Altså at man prøver med HDMI kabel og sørger for den rette indstilling på sit tv. Det løste problemet for mig. (Mine ressourcer til at læse fejler intet)

Nogle mennesker er måske bare født negative. Næste gang jeg har et problem med et TDC produkt tror jeg da bare jeg ringer til dem, frem for at deltage en i en tråd som denne. Hos TDC sidder der nemlig altid en høflig og hjælpsom medarbejder parat til at hjælpe.

Det er da utroligt. Det er godt nok ikke studenterhuen der trykker dig.  Prøv da at læse lidt tilbage i tråden - det drejer sig ikke om et hmdi stik. Det har alle i denne tråd for længst forstået -  alle her ved at med et fjernsyn med hdmi kabel og stik kan der ses billeder i god kvalitet. Det er blevet fremført flere gange. S- agen drejer sig om at TDC har markedsført et produkt der skulle kunne ses af alle uanset hvilket fjernsyn man havde. Mit fjernsyn er et 7 år gammelt BO - 28 tommer - kr 30000 - tyverisikret - ingen vil ønske at stjæle det p.g.a vægten - selv en rumæner ville lade den stå. JEG KAN IKKE SE BILLEDER I GOD KVALITET.

Jeg fortsætter trods alt med at være tilsluttet TDC ud fra en helhedsbetragtning.  

bpvc har ikke forstået, at os med ældre fjernsyn ikke har HDMI indgang. Det lyder som at hun er ansat hos TDC. Vi kan heller ikke se video som det blev lovet, da Homeboxen blev solgt til os. Så jeg er med på at tage kontakt til Forbrugerombudsmanden.

Besvar