Forbrugsgrænse på bredbånd?

Som "ny" kunde hos TDC med TDC bredbånd basislinje, 20/2 Mbit, og jeg undrer mig over, om der er en forbrugsgrænse på pågld. abo?

Jeg er 95% sikker på, at jeg EFTER at have modtaget udstyr, så jeg en skrivelse, der sagde at forbruget var begrænset til 200 GB pr. mdr, med en 20/2 Mbit forbindelse, og 300 GB med en 30/3 Mbit forbindelse, osv. osv., men da jeg ikke har kunnet finde nogetsomhelst om dette på TDS's sider, ej heller i div. vilkårs pdf'er, og først er blevet gjort bekendt med denne begrænsning, vil jeg umiddelbart mene, at det er i strid med god forretningsskik, og overvejer derfor at indsende en klage til forbrugerombudsmanden.

Jeg vil selvfølgelig være helt sikker, inden jeg indsender klagen, så derfor spørger jeg experterne herinde, om det har sin rigtighed, eller om jeg er helt galt på den? [i])

På forhånd tak for hjælpen.

Jens

3 Kommentarer

Hej Jens,

Mange tak for dit indlæg.

Det er korrekt forstået at der i vores grund abonnementer ikke er en forbrugsbegrænsning.
Det skal dog siges at der i enkelte ældre produkter er en forbrugsgrænse, hvor jeg bla. er bekendt med en begrænsning på 200 GB.

Da du nu ønsker at få helt styr på dette ifbm. evt. klage til forbrugerombudsmanden, så må du meget gerne indsende denne beskrivelse samt dit kundenummer og kontakt nummer til socialemedier@tdc.dk.

Herefter vil vi vende tilbage til dig med svar hurtigst muligt.

Hilsen
Michael

Omdømme 4
Badge
Hej Jens

Klage til Forbrugerombudsmanden er vel lige i overkanten, at gøre som det første.

Nu har du fået svar fra en TDC-medrabejder, med en vejledning, men almindeligvis retter man først hendvendelse til sælger - altså TDC, så kan man få svar på sine spørgsmål, der kan jo også være sket en fejl.

Man må give forretningen/virksomheden mulighed for, at rette sine evt. fejl uanset om det er TDC eller andre, først hvis det går i hårdknude kan/bør man gå videre til forbrugerombudsmanden/-rådet.

Mvh

Kim

Omdømme 5
Badge +1
Når nu du selv skriver at du ikke kan finde noget om sådan en begrænsning.....

Hvad er det så egentlig du vil klage over? Vil du klage over der ikke er en begrænsning?

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)