FOR lav hastighed | YouSee Community

FOR lav hastighed

Jeg bor i et område hvor jeg har en meget lav bredbåndshastighed.

Jeg har en 20 Mbit forbindelse men den reelle hastighed er 3,5/0,1 Mbit. (ifølge TDC's hastighedstest)

Det er svært at leve med en så lav hastighed, specielt da jeg bruger Internettet til at designe og hoste flere hjemmesider.

Jeg mener, at det er i samfundets interesse, at hele Danmark skal have mulighed for en bredbåndsforbindelse der er tidssvarende og i en hastighed der er up to date. Hvorfor bliver et yderkantsområde som det jeg bor i, ikke prioriteret højere? Har TDC ikke en slags forpligtelse i den forbindelse?

2 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1
Det er snart en del år siden vi i det danske samfund tog en af de dummeste beslutninger nogensinde.... Vi solgte TDC! Med kabler, centraler, know-how osv. Og hvem købte? Det gjorde amerikanske kapitalfonde der kun er sat i verden med et formål - kortsigtede udbytter. I dag er TDC et privat firma som kun har ganske få forpligtelser. Og det er noget vi som samfund selv har besluttet..... Vi har fået det som vi ville have det - nemlig at firmaets primære forpligtelse er at skabe afkast til sine ejere.

Den siddende regering har prøvet på at lappe lidt på fortidens fejltagelser ved at lave en kommunikationsstrategi der skriver at det er en målsætning at alle danskere i 2020 skal have adgang til 100Mb forbindelser. Meeeeen målsætninger har det med at blive udvandede undervejs..... Så jeg vil se det før jeg tror det.

Selv står jeg i samme situation som dig. Derfor har jeg sat huset til salg - men det har indtil videre heller ikke givet resultat.

Så længe vi har en regering der hellere vil agere logrende halevedhæng til folkenationalisterne sker der ikke noget - og jeg tror heller ikke meget på der sker noget hvis magten vender.

For mig at se er der kun en ting du kan gøre - flyt!

Vh

Peter

Omdømme 2
Nå da, lidt politiske meninger skal der åbenbart også være plads til.

For nu at svare på spørgsmålet: TDC har en forsyningspligt som betyder, at der skal etableres fastnettelefon forbindelse på alle adresser i Danmark. Det betyder at TDC skal sørge for en ledning ud til hver eneste adresse hvor en kunde ønsker at bestille en telefon forbindelse. Denne forsyningspligt findes ikke på internet siden og har heller aldrig gjort det, uanset årstal og den til enhver tid siddende regering. At internettet efterhånden er blevet så vigtigt, at man næsten ikke kan undvære det, er en hel anden sag.

Du skriver at du hoster forskellige websider. Det må jo så være på din egen computer på din privat adresse går jeg ud fra. Personligt foretrækker jeg at hoste mine websider hos dem der har udstyret til det, nemlig de professionelle webhoteller. De har det der skal til: En hurtig forbindelse, stabile servere, nødstrømsanlæg o.s.v.

Med hensyn til din hastighed, så skriver du at du har en 20Mbit forbindelse, men kun kan opnå 3,5/0,1Mbit.

Med en 20Mbit forbindelse skal du kunne opnå mindst 10Mbit. Når du ikke kan det, er der tale om en fejl som du skal melde til 80808047, de kan ret hurtigt finde ud af hvad der er galt. Du kan med fordel først selv prøve om du kan opnå bedre hastighed ved at gå udenom en eventuel trådløs router og i stedet direkte i modemmet/Homeboksen. Du kan også (hvis muligt) teste med en anden computer, for at udelukke computerfejl.

Besvar