Flytning af mobilnummer

Jeg har købt en mobiltelefon til min søn har bedt om flytning af mobilnummer fra Telia til Tdc. Telefonen ankommer til ham torsdag den 10.feb idag lørdag 12. feb.får han en sms med at hans nummer er overflyttet pr. 15.marts. Kan det være rigtigt at man køber en mobil gennem Tdc`s hjemmesiden men først kan bruge den 6 uger efter? Hvorfor følger der ikke et midlertidtigt nr med så han kan bruge telefonen,  hvad skal man med en ny telefon som ikke kan bruges? God service er ikke det motto tdc skal have.

9 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

det er faktisk ikke TDCs skyld, det skyldes netop at du vil flytte mobilnummeret med.

ved Telia er der 30 dages opsigelse. og den overskydene tid, er bla kominikation mellem TDC og Telia behandlings tid ved TDC.

de ca 6 uger er desvære den tid det tager, og det er lige meget om du skirfter til TDC eller et andet selvskab

Men får man ikke et midlertidigt nummer, som i alle andre selskaber? Så skal jeg da afbestille min netop købte tlf. og finde et andet selskab!!

Omdømme 5
Hej,

Jeg ved ikke om du kan få et midlertidligt nr, det må du nok spøre kundeservice om om du kan få.

jeg har godt nok aldrig oplevet at få et midligertidligt nr. men nu er det også mange år siden jeg har skiftet selvskab. Jeg tror tanke gangen er sådan at du alige vel skal betale for den sidste måned ved dit gamle selvskab, og hvorfor skulle du så ikke kunne bruge det abonnement til det er flyttet.

hvis du afbestiller din ny telefon nu, er der en stor sansynlighed for at du midster dit telefon nr, da det er sagt op ved dit gamle selvskab men endnu ikke oprettet ved TDC.

Det er helt almindeligt at få et midlertidigt nummer, så man kan benytte sin nye tlf. indtil ens nummer er overført fra det "gamle" selskab.

Og jeg har bestilt min tlf. for 5 minutter siden, så selvfølgelig er mit nummer ikke opsagt.....

Omdømme 5
Nej, for 5 min siden så er den ikke opsagt, men det er den i morgen.

du kan da stadig benytte din ny telefon, dit sim kort passer der i, i langt de fleste tilfælde vil du ikke en gang få et nyt sim kort.

så det er bare at bruge løs

Jeg annullerer da bare ordren, og nej, jeg kan ikke benytte mit simkort da det er en iPhone jeg har købt, og det derfor er en anden type simkort!

Jeg er selv ved at få flyttet mit mobilnummer til M1 (som så vidt jeg ved er et datterselskab til TDC) og det fungere helt fint Glad humørikon

Redigeret:

Eksternt link til privat flyttefirma fjernet, og bruger udelukket 14 dg.

/admin

Dit simkort kan nemt klippes til så det passer i en Iphone

Omdømme 4
Link (Sådan gør du):

http://ipadnyt.dk/sadan-klipper-du-sim-kort-til-micro-sim-st%C3%B8rrelse-til-ipad-3g-og-iphone-4-254.html

Det bør dog lige nævnes at der er nogle der har fået ødelagt deres telefon med et tilklippet SIM-kort

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P