Fejlklik af løsning

Hej igen

Jeg kom til at klikke forkert så derfor skriver jeg igen

Jeg har Windows 7 og trådløs på min bærbare hvor jeg har problemmer med at forbindelsen ind imellem hopper af.

Jeg har ikke selv sat Homebox til da vi havde montør ude, og han skiftede vores router ud med homebox. Vi har også en stationær pc der ikke kører trådløs og der er der ingen problemmer

Jeg håber at det kan afhjælpes

Lady

1 Kommentar

Omdømme 4
Hej Lady

Problemet kan skyldes, at din bærbare har problemer med at håndtere HomeBoxens standardindstillinger for det trådløse netværk.

Du kan åbne HomeBoxens menu ved at skrive 192.168.1.1 i din browsers adressefelt. Brugernavnet er "admin" og passwordfeltet skal du bare lade være tomt.

Du finder de trådløse indstillinger under menupunktet Trådløs/SSID1, hvor jeg umiddelbart vil foreslå, at du prøver at skifte Trådløse indstilling til "Kun 802.11g", skifter Netværks godkendelse til "WPA" og skifter Kryptering til "TKIP". Hvis du ved eller kan finde ud af, hvad indstillingerne var i din gamle router, kan du evt. forsøge at bruge de samme i HomeBoxen.

Inden du ændrer indstillingerne, kan du lige notere dig, hvad standardindstillingerne er, så du har mulighed for at skifte tilbage igen.

Dit problem kan også skyldes "Automatisk valg" af kanal, så hvis ovennævnte ikke virker, kan det være, at du skal forsøge med vælge en fast kanal under HomeBoxens menupunkt Trådløs/Generelt.

Inden du opretter den ny trådløs forbindelse på din bærbare og afprøver de nye indstillinger, skal du lige huske at slette det trådløse netværk, som allerede er oprettet på din bærbare.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P