fastnet abonnement | YouSee Community

fastnet abonnement

når en pensionist ønsker kommunal "panik alarm til hjemmeplejen" fordre det et fastnet abonnement

Hvad kan anbefales?? - der bliver ikke behov for telefoni

3 Kommentarer

Omdømme 1
Hej jklulla

Du skal henvende dig til hjemmeplejen i den kommune hvor pensionisten bor. Det du efterlyser et sikkert et kaldeapperat, hvor det bare er at trykke på en knap. Jeg vil tro at hjemmeplegen kan fortælle hvilken telefon der kan bruges. I nogle kommuner følger sådan en telefon med, hvis pensionesten bliver bevilget et alarmkald.

Skriv gerne i din tråd hvad du finder ud af.

Jeg har selv et nødkaldsanlæg.

Jeg går ud fra at pensionisten du omtaler allerede har søgt om eller fået et nødkaldsanlæg, som man skal visiteres til at kunne få.

Det dur kun med fastnet. Hvilket fastnet abonnement vedkommende skal ha', er et spørgsmål om hvor meget der tales osv, så det er bare at vælge imellem de fastnetabonnementer man kan få hos TDC.

Der er ingen speciel telefon tilknyttet.

Omdømme 6
Badge +1
Det er korrekt som Maja skriver - der findes flere typer.

I visse tilfælde også indenfor samme kommune. En kommune jeg udfører visse opgaver for, benytter sig af mobile enheder med et ganske alm SIM-kort (dvs. over mobilnettet) der hvor der er god dækning. Andre steder benytter man kablede løsninger.

I princippet virker de kablede løsninger også på IP-telefoni. Men - jeg vil kraftigt fraråde at den løsning benyttes.... Hvis strømmen går ved pensionisten er nødkaldeanlægget så også nede - og det er i denne forbindelse særdeles uhensigtsmæssigt.

Det sikreste er en ganske almindelig gammeldags PSTN-linje. Altså fastnet. Om man så også sætter en telefon poå den - det kan man jo selv bestemme.

Vh

Peter

Besvar