Fast IP på HomeDuo Basic registreret som 'dynamic' i reverse DNS | YouSee Community

Fast IP på HomeDuo Basic registreret som 'dynamic' i reverse DNS

Jeg har fået mig sådan en TDC HomeDuo Basic med tilkøbt fast ip adresse her for 3 dage siden. Det fungerer teknisk set helt som det skal. Men reverse DNS opslag for min IP adresse viser noget i retning af følgende:

0xfedabe123.kjnxx2.dynamic.dsl.tele.dk

Diverse servere rundt om i verden kan finde på at foretage et reverse DNS opslag på min IP adresse når min computer kommunikerer med dem. Og når de gør det, bliver det blivet generelt opfattet af omverdenen som om jeg er en eller anden dødsensfarlig og anonym bruger der ikke har en fast IP adresse og som følge deraf ikke kan spores.

Kan man forvente at TDC korrigerer reverse DNS registreringen automatisk på et eller andet tidspunkt, eller er det noget man skal henvende sig til TDC's  kundeservice for at få løst?

3 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Du skal sende en mail til hostmaster@tele.dk  og bede om at få oprettet rDNS med dit eget domæne til din ip adresse.

Mvh

Jan

Tak for lyn-hamrende hurtigt svar. DET er dælme god kundeservice. :-)

Jeg skriver straks en mail til hostmaster@tele.dk.

ÆV. En mail til hostmaster@tele.dk resulterer i følgende:

(host mx12.tdc.fi[62.237.81.36] refused to talk to me: 554-mx12.tdc.fi 554 Your access to this mail system has been rejected due to the sending MTA's poor reputation. If you believe that this failure is in error, please contact the intended recipient via alternate means.)

Årsagen er givetvis den selvsamme fejlagtige 'dynamic' rDNS som jeg gerne vil bede hostmaster@tele.dk om at ændre.

Jeg prøver at oprette en GMAIL account og sender min mail derfra i stedet. Humørikon frustreret

Besvar