Fast IP adresse hos TDC, har købt en Apple mini server, hvordan håndteres e-mail bedst??

Jeg har:

- en fast ip-adresse hos TDC,

- et registreret domæne hos DK-hostmaster og

- et web hotel/mail hotel hos Conviator

Fornylig har jeg købt en Mac Mini server som jeg gerne vil have til at fungere som hjemme-server med mail, kalender og kontaktpersoner mv. Den medfølgende software viser at dette er muligt.

Indtil nu har jeg anvendt en NAS server som anvender Fetch mail til at hente brugernes mail fra min ekserne mai- server og som efter at disse er hentet  kan ses af brugerne,

Jeg synes det er lidt omstændligt og tænkte om der ikke er en smartere løsning, hvorved jeg ex. kan "droppe" det eksterne web-hotel ?  

Opsætningen af Mac'en er meget omstændelig og jeg tror at en række af de danske oversættelser er decideret misvisende, jeg er bestemt ikke en "ørn" til server opsætning og mister hurtigt le overblikket.

med venlig hilsen

1 Kommentar

Omdømme 4
Hej tschon,

Det er et stykke tid siden, du stillede dit spørgsmål herinde - har du fundet en løsning?

Hvis du har, så er du velkommen til at dele den med de andre brugere herinde. Hvis ikke, så giver jeg lige dit indlæg en chance til, ved at løfte det op i nærheden af toppen af forumet i en kort periode Glad humørikon

Hilsen Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P