Printeren virker fint med printerkabel tilsluttet, men altså ikke
Netværks status på Home boksen viser, at både printer og Pc er tilsluttet boksen, og der er fuldt signal.
Men når jeg forsøger, at tilslutte printeren med EpsonNet Setup, kan den ikke finde printeren.
Printerens IP adresse (192.168.1.12) er forsøgsvis ændret fra DHCP til fast IP adresse i boksen, men det hjalp heller ikke. Og via printerens kontrolpanel kan jeg se, at IP adresse og MAC adresser er korrekte.
Jeg kan ikke pinge 192.168.1.12 fra Home boksen, og hvis jeg indtaster adressen i en browser, får jeg ”siden kan ikke vises…”
Er der noget i Home boksens firewall indstillinger, der skal ændres, eller ??
Venlig hilsen Bjarne
Bedste svar af Rabo
Hej Bjarne
Nu ved jeg ikke, om printeren rent faktisk kan svare på ping?
Men ellers er det eneste, jeg kan komme i tanke om at du skal sikre dig, at du ikke har en firewall på pc'en, der blokerer.
Hvis printeren skal kunne svare på ping, men ikke svarer når den pinges fra Homeboksen, må det være kommunikationen i mellem de to der fejler.
Ville du have mulighed for at forbinde den med et netværkskabel, for at se hvordan den opfører sig der?
Alternativt kan du også prøve at ændre Homeboksens kryptering til WAP, og se om det gør en forskel.
Vh.
Rasmus - TDC
Se original
Nu ved jeg ikke, om printeren rent faktisk kan svare på ping?
Men ellers er det eneste, jeg kan komme i tanke om at du skal sikre dig, at du ikke har en firewall på pc'en, der blokerer.
Hvis printeren skal kunne svare på ping, men ikke svarer når den pinges fra Homeboksen, må det være kommunikationen i mellem de to der fejler.
Ville du have mulighed for at forbinde den med et netværkskabel, for at se hvordan den opfører sig der?
Alternativt kan du også prøve at ændre Homeboksens kryptering til WAP, og se om det gør en forskel.
Vh.
Rasmus - TDC