ekspotering af adressebog

hej.

Er der nogle der ved hvordan man gemmer sin adressebog fra mail og ud på en fil på computeren? [i]

6 Kommentarer

Omdømme 4
Hej

Ja - det kommer da lidt an på hvilket system du anvender. Jeg går ud fra at du anvender et postprogram (Outlook Express, Windows Mail eller lign.) og deraf har oprettet et adressekartotek på din PC.

i Win XP: Åben adressekartotek og i Filermenuen klik eksporter vælg eksempelvis WAB filtype og klik - vælg så filnavn og hvor du vil gemme og klik GEM.

i Vista/Win7: Gå ind i din personlige mappe (den mappe der har dit brugernavn) og åben mappen Kontaktpersoner og klik på menuen Eksporter og vælg filformat, f.eks CSV (semikolonsepareret) klik Eksporter og derefter i vinduet "Gem som" kan du vælge filnavn efter eget valg og hvor filen skal gemmes - klik Gem - og det var så det.

Hilsen KPN

Jeg kunne tænke mig at det er adressekartotekeyt fra TDC mail.

Jeg er begyndt at bruge Windows Live og skal have flyttet mine adresser fra TDC -

Hvordan eksporterer man dem ???

Omdømme 1
Hej JH-jensen

Webmail's adressebog giver ikke mulighed for at eksportere adressebogen. Den kan kun impotere en.

Forslag:

Hvis du har vindows 7, kan du oprette kontaktblade i mappen under dit navn.

Stifinder - Drev for styresystem win 7 - Brugere - mappen med dit navn - kontaktpersoner.

Når du har oprettet alle dine kontaktblade i mappen kan du gemme mappen på en usb-nøgle.

Kontaktbladene kan du importere i en mailklient.

Ja det bliver en hård omgang. Jeg ved ikke rigtig hvorfor TDC ikke har en "export"-knappe

Men tak - bedre end ingenting

Omdømme 1
Hej grutti

Hvordan fik du løst dit problem?  

Hej JH jensen -

ja vi er eninge, jeg syns også det er underligt at der ikke er en eksporter-knap.

Hej bdj

Dit indlæg er tomt. Vil du skrive dit spørgsmål igen?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)