Svar

Driftproblemer på TDC Play - Flere indlæg lagt sammen


Omdømme 4
  • Tidligere administrator
  • 847 kommentarer
Der er konstateret drift problemer på TDC Play. Der er ustabilitet på web, mobil og tv. Vi arbejder på sagen og vender tilbage så snart der er gode nyheder

 

DBH

 

C



Da der var to andre tråde, med samme emne, har jeg tilladt mig at lægge dem ind i denne tråd - der vil derfor være indlæg i denne tråd, der kan virke overflødige.

/Rasmus - TDC

 

Opdatering på streaming: Den vejledning der er på løsningen er ikke længere nødvendig. Vi har lavet en automatisk løsning. ~

~Chriz/TDC

 

icon

Bedste svar af Rabo 15 november 2011, 12:05

Nu har vi endelig fundet løsningen på streamingproblemet.



Dem der er ramt af fejlen, mangler en ”Streamingprofil” - dette har ikke tidligere været nødvendigt, så hvorfor det er nødvendigt nu, er man i fuld gang med at undersøge.



Løsningen er at oprette en streamingprofil, og her er en vejledning dertil:



Vælg ”Min profil”, ved siden af ”Anbefalinger” og ”Mine Playlister” øverst på siden.



Tryk på ”Min playliste profil” i menuen til venstre.



Og derefter ”Opret profilnavn”.



Når profilnavnet er oprettet, vil det igen være muligt at streame musik.



Vi er som sagt i gang med at se på problemet, så man igen kan komme til at streame musik, uden at skulle oprette et profilnavn, men jeg tør ikke give en tidshorisont, da fejlen først lige er fundet.



Vh.



Rasmus - TDC



Se original

47 Kommentarer

Så fik jeg det til at virke igen Glad humørikon

Hver gang jeg prøvede at streame et nummer var pop up vinduet helt tomt (ingen musik derfor intet at afspille), men til højre på hovedbilledet kunne jeg se antallet af numre i "Min playliste" tælle op.

Jeg klikkede derefter "Min playliste" og gemte den som en privat liste. Derefter klikkede jeg "Afspil playlisten" (eller hvad der stod), og så kom numrene op i playlisten og de kunne afspilles. Ydermere kun jeg tilføje numre til pop vindue streameren nu, så jeg er glad igen.

Hej.

Når jeg forsøger at afspille et album eller en playliste, dukker der intet op i afspilleren og kan dermed ikke afspille noget. På "min playliste" er der heller ingen numre dukket op.

Jeg har intet ændret af programmer, så det er noget uforståeligt og trættende med de problemer.

vh

Krisitan

Omdømme 4
Fejlen er nu rettet.

Jeg skal endnu en gang beklage ulejligheden dette har medført.

Vh.

Rasmus - TDC

Hejsa

Tjek en bruger ud der kalder sig: BrianL

han har en løsning der virker for flere, den er ikke optimal men funker.

Copi af hans indlæg her:

--------------

Sv: Problemer med at streameSå fik jeg det til at virke igen :DHver gang jeg prøvede at streame et nummer var pop up vinduet helt tomt (ingen musik derfor intet at afspille), men til højre på hovedbilledet kunne jeg se antallet af numre i "Min playliste" tælle op.

Jeg klikkede derefter "Min playliste" og gemte den som en privat liste. Derefter klikkede jeg "Afspil playlisten" (eller hvad der stod), og så kom numrene op i playlisten og de kunne afspilles. Ydermere kun jeg tilføje numre til pop vindue streameren nu, så jeg er glad igen.

--------------

håber i kan bruge det

Mvh.

Wupti

Omdømme 4
Nu har vi endelig fundet løsningen på streamingproblemet.

Dem der er ramt af fejlen, mangler en ”Streamingprofil” - dette har ikke tidligere været nødvendigt, så hvorfor det er nødvendigt nu, er man i fuld gang med at undersøge.

Løsningen er at oprette en streamingprofil, og her er en vejledning dertil:

Vælg ”Min profil”, ved siden af ”Anbefalinger” og ”Mine Playlister” øverst på siden.

Tryk på ”Min playliste profil” i menuen til venstre.

Og derefter ”Opret profilnavn”.

Når profilnavnet er oprettet, vil det igen være muligt at streame musik.

Vi er som sagt i gang med at se på problemet, så man igen kan komme til at streame musik, uden at skulle oprette et profilnavn, men jeg tør ikke give en tidshorisont, da fejlen først lige er fundet.

Vh.

Rasmus - TDC

Microsoft Windows [version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:UsersBlixt 1>tracert entmedia.fcod.llnwd.net

Sporer rute til entmedia.fcod.llnwd.net [87.248.207.67]
over et maksimum af 30 hop:

  1     2 ms     1 ms     1 ms  openrg.home [192.168.1.1]
  2    22 ms    22 ms    24 ms  ge-1-1-0-1103.ronqu1.dk.ip.tdc.net [87.59.128.57
]
  3    57 ms    30 ms    31 ms  ae1.kst-peer1.sto.se.ip.tdc.net [62.95.54.122]
  4    31 ms    30 ms    31 ms  llnw-tdc.se.ip.tdc.net [88.131.152.22]
  5    31 ms    30 ms    32 ms  fcds106.arn.llnw.net [87.248.207.67]

Sporing fuldført.

C:UsersBlixt 1>

Hej.

Nu har jeg oprettet et profilnavn som du anfører som løsningen. Det hjælper så langt, at numrene nu ryger over i streamingbilledet. Her får jeg dog meddelelsen at numrene ikke kan afspilles, da jeg ikke er logget ind. Jeg har selvfølgelig logget mig på systemet som jeg plejer.

Hilsen

René

Så langt, så godt. Nu virker det, næsten. Så mangler vi bare at den kan afspille mere end et nummer i træk, så man ikke hele tiden skal rejse sig. Numrerne ligger i playeren, og de virker alle sammen, men stopper afspilningen efter hvert enkelt nummer.

Hov. Var lidt hurtig på triggerfingeren der. Tømte playeren, fyldte den igen, og nu virker alt igen.

Hejsa

Ja så virker det med den løsning som er skrevet i indlæg nr 33 lidt oppe i tråden.

Det er sog stadig ikke alle albums tilvalg hvor den automatisk springer videre.

Det er dog til og leve med pt. for mig, men den skulle gerne gå videre pr. automatik altid  når man nu har brugt tid på og opbygge en egen priv playliste og man bare vil høre lidt musik i baggrunden ,mens man arbejder osv.

Jeg venter med forventning om en snarlig løsning fra TDC's side og de sender klart en mail/brev til alle deres TDC kunder om løsningen eller oplysning om samme?

de får til weekenden over og så skal der bankes kraftigt på hvis ikke der er sket noget inden da.

Så kære TDC IT medarbejder jeres deadline er nu 20/11-2011 kl 23.59 Glad humørikon

Mvh.

Frank

Kære TDC

Hvor ville det dog klæde jer, hvis i gjorde opmærksom på dette problem og løsningen på forsiden af Play.

Jeg har brugt rigtigt meget tid på dette lort, og det er bare skide frustrende at skulle lede længe for at få det løst.

Omdømme 4
hey

Der er nu lagt en permanent løsning på TDC Play web, således at I ikke skal oprette alle playlister som personlige førend de spiller.
@perboj

Vi har tidligere meldt fejl og løsninger ud på Facebook og her i forum. Erfaringsmæssigt er det her I søger hen, når der er akutte fejl.

DBH

C

Grunden til at mange vælger TDC er fordi man forventer stabilitet i de services man køber. TDC er et stort vel renomeret firma og man tror at de er i stand til at tildele de resourser der skal til for at løse ethvert problem hurtigt og effektivt. Men sådan er virkeligheden bare ikke. Man er bare nød til at affinde sig med at betale for noget man kun delvist får. Det bedste råd er: Vælg en udbyder der respekterer kundens/dit behov og det du betaler for. 

Omdømme 4
@cesa: tak for dine indlæg. Hvis du vil beskrive hvilke problemer det er du har oplevet, så vil jeg gerne følge op på dem.

med  tanke  på  Spotify så burde man  evt. prøve  at få PLAY  til at  fungere , det er  ikke rimeligt  at  jeg sidder og bruger  en masse  tid  på at opdatere og fejlsøge  min pc, når man nu godt ved  hos TDC PLAY  at det er  deres  program  der  er  et problem med, men  at man ikke lige  syntes man vil  fortælle  kunderne det, men at man  skal ind i et  forum,  som man heller ikke var klar over eksisterede for at  konstatere  at problemet nu har  været der i en måned .... EN HEL MÅNED !!!!   og det er ikke afhjulpet endnu .. det er da  direkte pinligt ...

vh

D9N

Omdømme 4






Som flere desværre har opdaget, er fejlen som startede denne tråd desværre vendt tilbage igen hen over weekenden.

Problemet er at Playliste/afspiller er tom.

Løsningen er at oprette en streamingprofil, og her er en vejledning dertil:

Vælg ”Min profil”, ved siden af ”Anbefalinger” og ”Mine Playlister” øverst på siden.

Tryk på ”Min playliste profil” i menuen til venstre.

Og derefter ”Opret profilnavn”.

Når profilnavnet er oprettet, vil det igen være muligt at streame musik.

Vi er i fuld gang med at finde en permanent løsning.

Jeg beklager ulejligheden.

Vh.

Rasmus - TDC

Hvis nogen undrer sig, fik jeg postet dette fra et forkert login til at starte på, og det er nu slettet igen :-/






Hej Chriz
Jeg har præcist samme problem som i indlægget:

Problemer med at streame

Hej,

Jeg har pludselig fået problemer med at streame musik fra TDC play. Når jeg klikker på +/playikonet ud for en sang dukker pop-up vinduet godt nok op og siger: "Spiller nu". Men playlisten er tom. Er der nogen, der har været ude for det samme og har et løsningsforslag?

Hilsen nadjac

jeg har nøjagtig det samme problem lige nu, kunne uden problemer streame i aftes, men i dag virker det pludselig ikke ?

desværre har jeg ikke fundet løsningen endnu Trist humørikon

Samme her.

Mac OS 10.6

Har prøvet både med Firefox, Chrome og Safari...

Åbenbart et generel fejl på Play?

Hej.

Min playliste er også tom, men det ser ud til at der er mange der har samme problem. Jeg har desværre ikke fundet nogen løsning på problemet.

Hilsen Fenser

"tdc - hvis du har en forretning der skal køre" hører vi konstant i reklamerne. Hvorfor ringer I ikke bare efter en tekniker: de kan træffes 24 timer i døgnet....

Spørgsmål til Chriz "udviklingskattekilling": Hvor meget bliver abonnenterne godskrevet på næste faktura som følge af at vi ikke får hvad vi betaler for?

Henrik24;

Du kompenserer hver evig eneste gang du, i form af dit arbejde eller privat, ikke leverer det der forventes af dig? - Såfremt du kan sige ja til at du har gjort det hver evig eneste gang, så vil jeg mene det er iorden at stille spørgsmålstegn :-)

Hvis ikke;

Så luk og skift selskab hvis du er utilfreds. Lad være med at gøre livet mere surt end nødvendigt, specielt for andre folk.

Når tdc hetzer andre udbydere i deres reklamer om at passe på "en price der er lidt for nice" og slår sig op på driftssikkerhed, så forventer jeg også at de overholder det.

I forretningsforhold er det da helt naturligt at yde erstatning når man ikke leverer det aftalte. Hvis du købte et tv og det ikke virkede, så ville du helt sikkert bare sige "nå pyt, jeg vil ikke gøre livet surt for andre folk, så jeg klager ikke og køber da bare et andet", ville du ikke?????

Omdømme 4
TDC Play har de sidste 45 min været oppe i fuld fart igen i maskinrummet.

Tak for tålmodigheden

God weekend

C

Besvar