Svar

Driftproblemer på TDC Play - Flere indlæg lagt sammen

Omdømme 4
  • Tidligere administrator
  • 847 kommentarer
Der er konstateret drift problemer på TDC Play. Der er ustabilitet på web, mobil og tv. Vi arbejder på sagen og vender tilbage så snart der er gode nyheder

DBH

C

Da der var to andre tråde, med samme emne, har jeg tilladt mig at lægge dem ind i denne tråd - der vil derfor være indlæg i denne tråd, der kan virke overflødige.

/Rasmus - TDC

Opdatering på streaming: Den vejledning der er på løsningen er ikke længere nødvendig. Vi har lavet en automatisk løsning. ~

~Chriz/TDC

icon

Bedste svar af Rabo 15 november 2011, 12:05

Nu har vi endelig fundet løsningen på streamingproblemet.

Dem der er ramt af fejlen, mangler en ”Streamingprofil” - dette har ikke tidligere været nødvendigt, så hvorfor det er nødvendigt nu, er man i fuld gang med at undersøge.

Løsningen er at oprette en streamingprofil, og her er en vejledning dertil:

Vælg ”Min profil”, ved siden af ”Anbefalinger” og ”Mine Playlister” øverst på siden.

Tryk på ”Min playliste profil” i menuen til venstre.

Og derefter ”Opret profilnavn”.

Når profilnavnet er oprettet, vil det igen være muligt at streame musik.

Vi er som sagt i gang med at se på problemet, så man igen kan komme til at streame musik, uden at skulle oprette et profilnavn, men jeg tør ikke give en tidshorisont, da fejlen først lige er fundet.

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

47 Kommentarer

Hej Chriz
Jeg har præcist samme problem som i indlægget:

Problemer med at streame

Omdømme 4
Fejlen er nu rettet.

Jeg skal endnu en gang beklage ulejligheden dette har medført.

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 4

Som flere desværre har opdaget, er fejlen som startede denne tråd desværre vendt tilbage igen hen over weekenden.

Problemet er at Playliste/afspiller er tom.

Vælg ”Min profil”, ved siden af ”Anbefalinger” og ”Mine Playlister” øverst på siden.

Vi er i fuld gang med at finde en permanent løsning.

Jeg beklager ulejligheden.

Vh.

Rasmus - TDC

Hvis nogen undrer sig, fik jeg postet dette fra et forkert login til at starte på, og det er nu slettet igen :-/

med  tanke  på  Spotify så burde man  evt. prøve  at få PLAY  til at  fungere , det er  ikke rimeligt  at  jeg sidder og bruger  en masse  tid  på at opdatere og fejlsøge  min pc, når man nu godt ved  hos TDC PLAY  at det er  deres  program  der  er  et problem med, men  at man ikke lige  syntes man vil  fortælle  kunderne det, men at man  skal ind i et  forum,  som man heller ikke var klar over eksisterede for at  konstatere  at problemet nu har  været der i en måned .... EN HEL MÅNED !!!!   og det er ikke afhjulpet endnu .. det er da  direkte pinligt ...

vh

D9N

Omdømme 4
@cesa: tak for dine indlæg. Hvis du vil beskrive hvilke problemer det er du har oplevet, så vil jeg gerne følge op på dem.

Grunden til at mange vælger TDC er fordi man forventer stabilitet i de services man køber. TDC er et stort vel renomeret firma og man tror at de er i stand til at tildele de resourser der skal til for at løse ethvert problem hurtigt og effektivt. Men sådan er virkeligheden bare ikke. Man er bare nød til at affinde sig med at betale for noget man kun delvist får. Det bedste råd er: Vælg en udbyder der respekterer kundens/dit behov og det du betaler for. 

Omdømme 4
hey

Der er nu lagt en permanent løsning på TDC Play web, således at I ikke skal oprette alle playlister som personlige førend de spiller.
@perboj

Vi har tidligere meldt fejl og løsninger ud på Facebook og her i forum. Erfaringsmæssigt er det her I søger hen, når der er akutte fejl.

DBH

C

Kære TDC

Hvor ville det dog klæde jer, hvis i gjorde opmærksom på dette problem og løsningen på forsiden af Play.

Jeg har brugt rigtigt meget tid på dette lort, og det er bare skide frustrende at skulle lede længe for at få det løst.

Hejsa

Ja så virker det med den løsning som er skrevet i indlæg nr 33 lidt oppe i tråden.

Det er sog stadig ikke alle albums tilvalg hvor den automatisk springer videre.

Det er dog til og leve med pt. for mig, men den skulle gerne gå videre pr. automatik altid  når man nu har brugt tid på og opbygge en egen priv playliste og man bare vil høre lidt musik i baggrunden ,mens man arbejder osv.

Jeg venter med forventning om en snarlig løsning fra TDC's side og de sender klart en mail/brev til alle deres TDC kunder om løsningen eller oplysning om samme?

de får til weekenden over og så skal der bankes kraftigt på hvis ikke der er sket noget inden da.

Så kære TDC IT medarbejder jeres deadline er nu 20/11-2011 kl 23.59 Glad humørikon

Mvh.

Frank

Hov. Var lidt hurtig på triggerfingeren der. Tømte playeren, fyldte den igen, og nu virker alt igen.

Så langt, så godt. Nu virker det, næsten. Så mangler vi bare at den kan afspille mere end et nummer i træk, så man ikke hele tiden skal rejse sig. Numrerne ligger i playeren, og de virker alle sammen, men stopper afspilningen efter hvert enkelt nummer.

Hej.

Nu har jeg oprettet et profilnavn som du anfører som løsningen. Det hjælper så langt, at numrene nu ryger over i streamingbilledet. Her får jeg dog meddelelsen at numrene ikke kan afspilles, da jeg ikke er logget ind. Jeg har selvfølgelig logget mig på systemet som jeg plejer.

Hilsen

René

Microsoft Windows [version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:UsersBlixt 1>tracert entmedia.fcod.llnwd.net

Sporer rute til entmedia.fcod.llnwd.net [87.248.207.67]
over et maksimum af 30 hop:

1     2 ms     1 ms     1 ms  openrg.home [192.168.1.1]
  2    22 ms    22 ms    24 ms  ge-1-1-0-1103.ronqu1.dk.ip.tdc.net [87.59.128.57
]
  3    57 ms    30 ms    31 ms  ae1.kst-peer1.sto.se.ip.tdc.net [62.95.54.122]
  4    31 ms    30 ms    31 ms  llnw-tdc.se.ip.tdc.net [88.131.152.22]
  5    31 ms    30 ms    32 ms  fcds106.arn.llnw.net [87.248.207.67]

Sporing fuldført.

C:UsersBlixt 1>

Omdømme 4
Hej Michael

Jeg har prøvet at hente de 3 albums, og de virker fint herfra.

Mit bud er, at du på tdc.dk/play skal ind under "Min profil", hvor du har tilmeldt din mobiltelefon under "Musik på mobilen".

Der skal du afmelde telefonen, og tilmelde den igen.

Gå derefter ind på www.tdc.dk/9290 (dette link laver en tvangsopdatering af siden) og hent musikken igen.

Hvis du fortsat oplever problemer, vil jeg bede dig sende mig en privat besked, ved at trykke på mit navn ude til venstre, mens du er logget ind, og vælge "Send en privat meddelelse til denne bruger" ovre til højre.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej igen

Jeg har prøvet at hente følgene:

Sanne Salomonsen - Tiden Brænder

Kaare Norge - Beatles from my heart

Eros Ramazzotti - Ali E Radici

Hvis jeg henter zip er der ingen filer i. Men henter jeg dem enkeltvis som wma, så kører det.

MVH Michael

Omdømme 4
Nu har vi endelig fundet løsningen på streamingproblemet.

Dem der er ramt af fejlen, mangler en ”Streamingprofil” - dette har ikke tidligere været nødvendigt, så hvorfor det er nødvendigt nu, er man i fuld gang med at undersøge.

Vi er som sagt i gang med at se på problemet, så man igen kan komme til at streame musik, uden at skulle oprette et profilnavn, men jeg tør ikke give en tidshorisont, da fejlen først lige er fundet.

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 4
Hej Michael

Mange tak for tilbagemeldingen.

Angående tomme albums skal jeg lige sikre mig, at det ikke bare er et enekelt album du har testet med, men at du generelt oplever fejlen, med flere forskellige kunstnere osv?

Vh.

Rasmus - TDC

Jeg kan i samme forbindelse sige. Hvis jeg henter et helt album som zip-fil, så får jeg en meget lille fil som ikke kan åbnes. MEN hvis jeg henter hvert enkelt nummer hver for sig som WMA fil, virker dette. Men kan stadig ikke afspille i streamer vinduet. Bare lidt bonus info.

MVH Michael

Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:UsersMichael>cd..

C:Users>cd..

C:>tracert entmedia.fcod.llnwd.net

Sporer rute til entmedia.fcod.llnwd.net [87.248.207.67]
over et maksimum af 30 hop:

1 3 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 11 ms 8 ms 7 ms 10.60.0.1
3 10 ms 8 ms 9 ms 10.250.0.17
4 11 ms 8 ms 9 ms xe-3-0-0-106.odnqu1.dk.ip.tdc.net [62.242.105.25
3]
5 21 ms 22 ms 19 ms ae1.kst-peer1.sto.se.ip.tdc.net [62.95.54.122]
6 24 ms 23 ms 25 ms llnw-tdc.se.ip.tdc.net [88.131.152.22]
7 28 ms 20 ms 20 ms fcds106.arn.llnw.net [87.248.207.67]

Sporing fuldført.

C:>

MVH Michael

Omdømme 4
Hej

Rettelse:

Dette er ikke længere relevant, se løsning i indlæg nummer 33.

/Rasmus - TDC

TDC Play blev ramt af en driftsforstyrrelse op til weekenden.

Forstyrrelsen er kommet og gået hen over weekenden, hvor vi flere gange troede den var rettet.

Denne forstyrrelse resulterer i, at nogle kunder fortsat ikke kan afspille musikken.

Hvis du oplever problemet som beskrevet i denne tråd, dvs. at popup-afspilleren er tom, når du vil afspille et nummer, vil jeg bede dig prøve følgende, som kan hjælpe os med fejlretningen.

Start kommando-prompten (vælg "Kør" fra start- menuen (eller tryk Windows-tast+r)) og skriv "cmd" og tryk OK, dette åbner et sort vindue.

I dette vindue skrives "tracert entmedia.fcod.llnwd.net" (bemærk 2 ord), og tryk Enter.

Højreklik derefter i vinduet og vælg ”Marker alt”, og tryk Enter for at kopiere teksten.

Besvar derefter tråden her og sæt teksten ind med Ctrl+v, eller højreklik og vælg ”Sæt ind”.

Testen du sætter ind, burde se ud i stil med nedenstående:

Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:UsersTest>tracert entmedia.fcod.llnwd.net

Tracing route to entmedia.fcod.llnwd.net [87.248.207.114]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  sagembox.home [192.168.1.1]
  2    21 ms    20 ms    21 ms  ge-1-1-0-1110.hcnqu2.dk.ip.tdc.net [87.63.210.45
]
  3    35 ms    34 ms    42 ms  ae1.kst-peer1.sto.se.ip.tdc.net [62.95.54.122]
  4    34 ms    34 ms    35 ms  llnw-tdc.se.ip.tdc.net [88.131.152.22]
  5    34 ms    35 ms    34 ms  fcds132.arn.llnw.net [87.248.207.114]

Trace complete.

C:UsersTest>

Jeg beklager ulejligheden, og håber at vi med jeres hjælp, snart kan få styr på de sidste forstyrrelser.

Vh

Rasmus - TDC

IMENS VI VENTER på den rigtige løsning, så er det lykkedes mig at få streaming til at virke igen efter BrianL opskrift - tak for den blev delt 🙂 Har endda forsøgt at installer Firefox i stedet for IE men det hjælper ikke på problemet. Som så i gang TDC - den fejl har stået på i noget tid nu ..

Omdømme 1
@Vupti og BrianL

thumbs up.jpg

Og her er et hurtig link, til dem som er rigtig glade for BrianL Meget glad humørikon

Tilført: Redigeret - Link til BrianL's løsning, som er flyttet til denne tråd og ligger som meddelelse nr. 11.

Hejsa

Tjek en bruger ud der kalder sig: BrianL

han har en løsning der virker for flere, den er ikke optimal men funker.

Copi af hans indlæg her:

--------------

Sv: Problemer med at streameSå fik jeg det til at virke igen :DHver gang jeg prøvede at streame et nummer var pop up vinduet helt tomt (ingen musik derfor intet at afspille), men til højre på hovedbilledet kunne jeg se antallet af numre i "Min playliste" tælle op.

Jeg klikkede derefter "Min playliste" og gemte den som en privat liste. Derefter klikkede jeg "Afspil playlisten" (eller hvad der stod), og så kom numrene op i playlisten og de kunne afspilles. Ydermere kun jeg tilføje numre til pop vindue streameren nu, så jeg er glad igen.

--------------

håber i kan bruge det

Mvh.

Wupti

HEjsa

Jeg faldt over en bruger som havde en midlertidig løsning og den virker^^

Brugeren hedder: BrianL

og skal have masser af ros for sin løsning så husk og ros ham!

--------------------

Sv: Problemer med at streameSå fik jeg det til at virke igen :DHver gang jeg prøvede at streame et nummer var pop up vinduet helt tomt (ingen musik derfor intet at afspille), men til højre på hovedbilledet kunne jeg se antallet af numre i "Min playliste" tælle op.

Jeg klikkede derefter "Min playliste" og gemte den som en privat liste. Derefter klikkede jeg "Afspil playlisten" (eller hvad der stod), og så kom numrene op i playlisten og de kunne afspilles. Ydermere kun jeg tilføje numre til pop vindue streameren nu, så jeg er glad igen.

-----------------------

Og indtil jeg / vi hører andet må vi bruge denne model som selv ikke TDC's support/tekniker har kunne finde ud af og eller dele den med os musik freaks ^^

Fortsat rigtig god uge til jer alle

MKærligH

Wupti

Takker meget BrianL

Du har reddet min uge.

Løsningen du skrev virker også for mig, men er ikke optimal da den stopper efter hvert nummer.

Dog kan jeg nu vælge og slette det musik jeg vil høre, endnu engang tak for en løsning

selv ikke TDC's support har kunnet komme frem til, eller postet til de efterhånden mange brugere

der har selvsamme problem, men lad os håbe de læser med over skuldrene og bruger denne

midlertidige løsning til alle de nye som ringer ind i fremtiden ?

Eller ihvertfald til de har lokaliseret problemet og evt fået rettet det så det virker som det altid har gjort.

Rigtig godt Arbejde BrianL og Glædelig JUL til dig  Glad humørikon

Mvh.

Wupti

Besvar