Svar

Driftproblemer på TDC Play - Flere indlæg lagt sammen



Vis første besked

47 Kommentarer

Det virker heller ikke for mig. Det er godt nok irriterende. Det har ikke virket siden min opgradering til Windows 7 service pack 1 og Internet Explorer 9. Har også prøvet med Firefox og det virker heller ikke. Har prøvet at ændre mange security settings men intet har hjulpet.

>BrianL

Super - tak for det. Det virker også for mig ;-)

Men for pokker da TDC - det kan da ikke passe, at det er nødvendigt med disse kryptiske omveje?

Tak for det! Nu virker det også på den måde for mig. Men altså TDC det må da være en fejl i systemet...

Hej !

Jeg har samme problem.

Når jeg er logget ind og vælger et nr. som jeg plejer

popper afspilnings boxen op, men den forbliver tom?

Markøren kan skrue op og ned for lydstyrken, men ellers ikke andet?

Der står øverst: TDC PLAY -  Spiller nu

Men der sker intet, har haft den stående sådan i over 1 time

uden der er sket noget.

Desuden har jeg prøvet og ligge 2-3 nr i min faste afspilningsliste, den er også helt tom når jeg vælger den, men siger der ligger 3 nr.

Få det nu Fixet TDC og erkend jeres fejl i systemet.

Alt virkede i Tirsdags uden problemer, men da jeg skulle bruge det Torsdag på Arbejde på den bærbare som altid har virket, ville det bare ikke?

Efterfølgende  prøvede jeg da jeg kom hjem på den stationære og den gav samme problem.

på de 2 maskiner bruger jeg  Win Vista (bærbar) og XP (stationær) begge bruger explorer 8.0

til trods for jeres test på 9822 siger ver. 7.0

Flash og adope m.m. er ALTID opdateret til sidste nye.

 Mvh.

Frank

Jamen kære Chriz

Det bliver jo ikke en god weekend for alle når det nu IKKE virker for alle ?

Jeg har siden Tirsdag ikke haft noget TDC play der virkede og intet svar fået.

Desuden har jeg skrevet en meget beskrivende besked her på forum og ville gerne lægge et screenshoot op, men kunne ikke få lov pga URL = min computer ^^

Som beskrevet tidligere virkede alt fint , både med den trådløse og med kabel frem til og med Tirsdags 8/11

på 2 uafhængige maskiner, men siden har det ikke virket og intet svar fået.

hverken mails opkald el. andet??

Nå men jeg forventer da du mindst mandag morgen sørger for det funker for ALLE ca. 1 time efter du er mødt veludhvilet oven på en for dig rolig weekend ^^

Og så forventer jeg ikke andet Blinkende humørikon

Mvh.

Frank

Omdømme 1
Hej Frank

Jeg kan godt forstå du er sur over at det ikke virker.

Du skriver at du ikke har fået svar på det andet indlæg du har skrevet i denne tråd. (Jeg har sat linket for at andre nemt kan finde dit indlæg) Glad humørikon

Det har du sansynligvis ikke fordi dette er et forum hvor det primert er kunder der hjælper hinanden. Grunden til at du så ikke har fået et svar, kan være fordi andre kunder ikke ved hvad der er problemet.

Grunden til at du ikke kan lægge billerder op er at du først får denne mulighed når du har skrevet eller svaret på lidt flere indlæg. Hvis du ikke kan vente, kan du prøve at skrive en PM til en af moderatorerne, for at få den mulighed. Så kan de tildele dig den.

Mig bekendt er det i sparsomme pauser på jobbet og ellers desværre kun i fritiden, TDC-ansatte kikker med her i forum. På grund af ovenstående kan du ikke forvente at TDC-ansadte kan hjælpe dig, men det er da dejligt hvis din bøn bliver hørt.

 Ved du godt at TDC også har en facebookside: http://www.facebook.com/#!/tdc. Der er det til gengæld ofte TDC-ansatte der svarer.

Hej

Har samme problem. Haft det siden fredag aften og det virker heller ikke her til morgen.

Har nogen haft kontakt til TDC?

Jeg går da så sandelig ud fra at indlæg her på forummet er lig med kontakt til tdc, selvom de virker temmelig fraværende :-/

Samme problem her, så må næsten være et generelt problem. Håber da, at TDC følger med i TDC Forum, så de tager sig af det, når de møder på arbejde efter weekenden.

Jeg kan heller ikke for l... til at virke. Træls når man er på første gang....men så gik der et par timer på det (for at sikre at det ikke var en fejl40)

Hej MajaH

Jamen jeg forventer ikke tidspunkt på svar på forum, men via tlf. support som jeg selvfølgelig også har kontaktet og de der har lovet svar via mail el på tlf. (der er bare gået for lang tid)

Dette er ikke sket, men jeg har faktisk fået et svar fra Chriz her og har igen svaret ham privat som aftalt,

Dette forum viste bare at der åbenbart var flere på samme tid med samme problem og ikke kun/bare mine computere der pludselig F... op

Jeg har ALTID haft TDC bredbånd (og har ikke tænkt mig at skifte) og startede i sin tid som en af de første her på landet med modem opkald hvor du havde timer alt efter dit abb.

Mit TDC Play har altid virket siden det blev gjort aktiv, dvs de sidste 2-3 år uden problemer.

at jeg overhovedet bruger forummet her er kun for at se om der var en let og fornuftig løsning på mit poblem.

Og hvis tilstrækkelig mange skrev de havde samme el. lign problem kunne det måske bunde i en Win opdatering el flashplayer el lign som der jo jævnligt kommer opdateringer på.

Hvis en anden TDC kunde havde lign prob. ville det da være dejligt hvis vedkommende havde det endegyldige svar Glad humørikon

Og med billeder, jeg overlever nok, men det havde da været nice at man kunne lægge et op fra start og ikke efter en masse debat!

Ang. Facebook kan jeg sige at selv om jeg er for fremskridt er det en af de medier på nettet jeg IKKE bruger, jeg har den kontakt jeg skal bruge på andre måder.

Mvh.

Frank

Ja jeg skal nok poste et svar på mit problem, når det er løst og hvad evt årsag kunne være/er.

Ved hjælp af din vejledning fik jeg det osse til at virke, så tusind tak for hjælpen. Men det er lidt besværligt, og nu må TDC da snart tage sig sammen og få rettet fejlen, og indtil da vil jeg bruge Spotify....

Takker meget BrianL

Du har reddet min uge.

Løsningen du skrev virker også for mig, men er ikke optimal da den stopper efter hvert nummer.

Dog kan jeg nu vælge og slette det musik jeg vil høre, endnu engang tak for en løsning

selv ikke TDC's support har kunnet komme frem til, eller postet til de efterhånden mange brugere

der har selvsamme problem, men lad os håbe de læser med over skuldrene og bruger denne

midlertidige løsning til alle de nye som ringer ind i fremtiden ?

Eller ihvertfald til de har lokaliseret problemet og evt fået rettet det så det virker som det altid har gjort.

Rigtig godt Arbejde BrianL og Glædelig JUL til dig  Glad humørikon

Mvh.

Wupti

HEjsa

Jeg faldt over en bruger som havde en midlertidig løsning og den virker^^

Brugeren hedder: BrianL

og skal have masser af ros for sin løsning så husk og ros ham!

--------------------

Sv: Problemer med at streameSå fik jeg det til at virke igen :DHver gang jeg prøvede at streame et nummer var pop up vinduet helt tomt (ingen musik derfor intet at afspille), men til højre på hovedbilledet kunne jeg se antallet af numre i "Min playliste" tælle op.

Jeg klikkede derefter "Min playliste" og gemte den som en privat liste. Derefter klikkede jeg "Afspil playlisten" (eller hvad der stod), og så kom numrene op i playlisten og de kunne afspilles. Ydermere kun jeg tilføje numre til pop vindue streameren nu, så jeg er glad igen.

-----------------------

Og indtil jeg / vi hører andet må vi bruge denne model som selv ikke TDC's support/tekniker har kunne finde ud af og eller dele den med os musik freaks ^^

Fortsat rigtig god uge til jer alle

MKærligH

Wupti

Omdømme 1
@Vupti og BrianL

thumbs up.jpg

Og her er et hurtig link, til dem som er rigtig glade for BrianL Meget glad humørikon

Tilført: Redigeret - Link til BrianL's løsning, som er flyttet til denne tråd og ligger som meddelelse nr. 11.

IMENS VI VENTER på den rigtige løsning, så er det lykkedes mig at få streaming til at virke igen efter BrianL opskrift - tak for den blev delt 🙂 Har endda forsøgt at installer Firefox i stedet for IE men det hjælper ikke på problemet. Som så i gang TDC - den fejl har stået på i noget tid nu ..

Omdømme 4
Hej

Rettelse:

Dette er ikke længere relevant, se løsning i indlæg nummer 33.

/Rasmus - TDC

TDC Play blev ramt af en driftsforstyrrelse op til weekenden.

Forstyrrelsen er kommet og gået hen over weekenden, hvor vi flere gange troede den var rettet.

Denne forstyrrelse resulterer i, at nogle kunder fortsat ikke kan afspille musikken.

Hvis du oplever problemet som beskrevet i denne tråd, dvs. at popup-afspilleren er tom, når du vil afspille et nummer, vil jeg bede dig prøve følgende, som kan hjælpe os med fejlretningen.

Start kommando-prompten (vælg "Kør" fra start- menuen (eller tryk Windows-tast+r)) og skriv "cmd" og tryk OK, dette åbner et sort vindue.

I dette vindue skrives "tracert entmedia.fcod.llnwd.net" (bemærk 2 ord), og tryk Enter.

Højreklik derefter i vinduet og vælg ”Marker alt”, og tryk Enter for at kopiere teksten.

Besvar derefter tråden her og sæt teksten ind med Ctrl+v, eller højreklik og vælg ”Sæt ind”.

Testen du sætter ind, burde se ud i stil med nedenstående:

Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:UsersTest>tracert entmedia.fcod.llnwd.net

Tracing route to entmedia.fcod.llnwd.net [87.248.207.114]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  sagembox.home [192.168.1.1]
  2    21 ms    20 ms    21 ms  ge-1-1-0-1110.hcnqu2.dk.ip.tdc.net [87.63.210.45
]
  3    35 ms    34 ms    42 ms  ae1.kst-peer1.sto.se.ip.tdc.net [62.95.54.122]
  4    34 ms    34 ms    35 ms  llnw-tdc.se.ip.tdc.net [88.131.152.22]
  5    34 ms    35 ms    34 ms  fcds132.arn.llnw.net [87.248.207.114]

Trace complete.

C:UsersTest>

Jeg beklager ulejligheden, og håber at vi med jeres hjælp, snart kan få styr på de sidste forstyrrelser.

Vh

Rasmus - TDC

Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:UsersMichael>cd..

C:Users>cd..

C:>tracert entmedia.fcod.llnwd.net

Sporer rute til entmedia.fcod.llnwd.net [87.248.207.67]
over et maksimum af 30 hop:

1 3 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 11 ms 8 ms 7 ms 10.60.0.1
3 10 ms 8 ms 9 ms 10.250.0.17
4 11 ms 8 ms 9 ms xe-3-0-0-106.odnqu1.dk.ip.tdc.net [62.242.105.25
3]
5 21 ms 22 ms 19 ms ae1.kst-peer1.sto.se.ip.tdc.net [62.95.54.122]
6 24 ms 23 ms 25 ms llnw-tdc.se.ip.tdc.net [88.131.152.22]
7 28 ms 20 ms 20 ms fcds106.arn.llnw.net [87.248.207.67]

Sporing fuldført.

C:>

MVH Michael

Jeg kan i samme forbindelse sige. Hvis jeg henter et helt album som zip-fil, så får jeg en meget lille fil som ikke kan åbnes. MEN hvis jeg henter hvert enkelt nummer hver for sig som WMA fil, virker dette. Men kan stadig ikke afspille i streamer vinduet. Bare lidt bonus info.

MVH Michael

Omdømme 4
Hej Michael

Mange tak for tilbagemeldingen.

Angående tomme albums skal jeg lige sikre mig, at det ikke bare er et enekelt album du har testet med, men at du generelt oplever fejlen, med flere forskellige kunstnere osv?

Vh.

Rasmus - TDC

Hej igen

Jeg har prøvet at hente følgene:

Sanne Salomonsen - Tiden Brænder

Kaare Norge - Beatles from my heart

Eros Ramazzotti - Ali E Radici

Hvis jeg henter zip er der ingen filer i. Men henter jeg dem enkeltvis som wma, så kører det.

MVH Michael

Omdømme 4
Hej Michael

Jeg har prøvet at hente de 3 albums, og de virker fint herfra.

Mit bud er, at du på tdc.dk/play skal ind under "Min profil", hvor du har tilmeldt din mobiltelefon under "Musik på mobilen".

Der skal du afmelde telefonen, og tilmelde den igen.

Gå derefter ind på www.tdc.dk/9290 (dette link laver en tvangsopdatering af siden) og hent musikken igen.

Hvis du fortsat oplever problemer, vil jeg bede dig sende mig en privat besked, ved at trykke på mit navn ude til venstre, mens du er logget ind, og vælge "Send en privat meddelelse til denne bruger" ovre til højre.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar