DR1 I HD?

Hejsa derude..

Nu snakker jeg ikke DRHD MEN DR1 I HD

Var lige over og besøge noget familie forleden dag, og bemærkede de havde DR1 I en utrolig flot kvalitet, så kiggede jeg på guiden, og satme om det ikke var en HD version af DR1. dvs i 720p

Så ville jeg lige vide, har TDC TV det? kan see YouSee, og mange flere har [i] 

5 Kommentarer

Omdømme 2
Hej

Tak for dit indlæg.

Det er helt rigtigt, at Yousee har fået DR1 i HD, og det er lidt sjovere når det er i HD Glad humørikon

Vi har ikke fået den endnu, men vi udvider hele tiden vores kanaludvalg, både i HD pakken men også vores SD kanaler. Så det kan være, vi får den på et tidspunkt, jeg sørger i hvert fald at sende dit ønske videre.

Med venlig hilsen

ThomasG

Omdømme 3
Det er rigtigt at DR1 sender 720p, men de benytter vistnok en mindre båndbredde, således at det ikke er rigtig HD. 

Så vidt jeg har hørt så når DR1 Sender ud, gør YouSee den 720p, og sender den videre ud til danskerne. 

Hvis vi tager eks. Forbrydelsen III Den VED jeg bliver optaget i HD, så det kunne da være skønt hvis DR1 Var i HD, syntes det er træls man skal genudsende afsnittet på DR HD for at kunne se Forbrydelsen i HD. 

Omdømme 4
Det er rigtigt, at DR1 på det terrestrielle net bliver sendt i noget mellem 5.5-8.7mbit afhængigt at tidspunkt (prime-time x-factor og "bevægelses/momentum-programmer" (som håndbold) bliver sendt i højere kvalitet).

Derimod så får Yousee signalet, som Boxer (der styrer det terrestrielle net), signalet fra DR1 og alle andre kanaler, direkte med kabel fra selve TV Byen i Ørestaden. Dvs. at det signal, der bliver modtaget fra DR af Yousee og Boxer er i langt højere bitrate og kvalitet end 1080*720, og bliver downsamplet til nettet. så vidt jeg husker, sender Yousee med 8.5 eller 9.5 mbit i 720p.

- Håber det hjalp

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P