DR HD

• jbo
  • 0 kommentarer
Lige et generelt spørgsmål - den nyr DR "pakke" med de nye programmer DRk, DR rammasjang ovs. er DR HD ikke også med i den pakke???

8 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Hvilken der pakke,

Jeg har ikke hørt at der skal komme en ny der pakke, men alle DRs kanaler(minus DR HD) er med i Home Trio Basic. for at få DR HD med Home Trio skal du bestille HD pakken, men med et HD Ready TV og en Ca 10 meter lang antenneledning kan du Gratis se der HD i bedre kvalitet end den TDC sender ud i.

Håber det var svar på dit spørsmål.

Hej. Jeg har TDC Home Trio og HD samt multiroom med et ekstra TV i et andet rum.

Jeg betaler 79 kr. for HD pakken, og det er flot og fint. Da jeg købte den for ca. 1 år siden, fik jeg at vide, at jeg kan se HD i begge rum samtidig. Men det kan jeg ikke. Det tv der først zapper ind på en HD kan se, og på det andet TV kan man ikke se HD. Har flere gange forgæves søgt svar hos TDC.

Er der andre, som har samme problem ?

Omdømme 5
Hej.

det tyder på at du ikke her hurtig forbindelse nok til at se HD i bægge rum.

jeg mener det er 3-5 megabit du bruger på at se HD pr kanal, så hvis vi så siger det er 5 og du så vil se HD i 2 rum så bruger du 10 megabit hvis du så kun har en 10 megabit forbindelse som jo typisk i praktisk kun er på 8 megabit, så er din forbindelse ikke hurtig nok.

Omdømme 3

jhc skrev:
 Da jeg købte den for ca. 1 år siden, fik jeg at vide, at jeg kan se HD i begge rum samtidig. Men det kan jeg ikke. Det tv der først zapper ind på en HD kan se, og på det andet TV kan man ikke se HD. Har flere gange forgæves søgt svar hos TDC.

Det er som miela1 skriver et spørgsmål om download båndbredde og dermed de antal sessions, som TDC opretter.

Du kan temmmelig sikkert se HD på begge fjernsyn samtidig, hvis det er den samme kanal. Men det er jo nok ikke lige det, du kan bruge tilså meget. Du skal op på en 20 Mbit linje for at kunne det, som du gerne vil.

Hej igen.

tak for det. Det lyder fornuftigt, for jeg har kun 10 megabit. Men kan ikke få mere, der hvor jeg bor.

Dr hd er da en gratis kanal som vi betaler til via licens 

Omdømme 5
Ja og nej.

Du kan altid frit se DR HD men kun på der jordbundene signal.

DR HD, Ramasjang med flere er ikke mustcarry kanler, hvilket betyder at din TV udbyder ikke her pligt til at sende den ud til dig og de må rent faktisk også ligge dem i kanalpakker du skal betale for.

MUX-2a1.jpg

Den kulonne med dr1 skal du kunne se, og den med de andre må din udbyder selv vælge om du kan se.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor min hastighed ikke kan udbygges, hvor jeg bor nu.
Som det er nu kan jeg ikke optage og se en HD-udsendelse på samme tid, uden at tv-et går i sort.
Da optagefunktionen er et must er det dermed ikke muligt at kunne få installeret HD-kanaler.
Jeg har haft planer om et større tv (fra 42-55"), men synes ikke, jeg vil ofre det uden den mulighed :-(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)