Domænenavn kan ikke verificeres

Ved elektronisk henvendelse til min læge får jeg følgende fejl meddelelse: Domain navnet: "mail.tele.dk" som angivet i e-mail adressen XXXXX@mail.tele.dk kan ikke verificeres. Er der nogen der et bud hvad der kan være galt

Moderator: Har fjernet alt før @ i mailadressen, så du ikke havner på diverse spamlister [i] /Ulf

11 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

du bliver lige nød til at komme med lidt flere oplysninger.

hvilket mail program bruger du?

hvilket styresystem køre du med?

hvis du kan skrive helefejlmeddelsen, så vil den også være til stor hjælp?

Omdømme 3
En lille tilføjelse til Miela's ønsker: Jeg tror især browseren er interessant.

Omdømme 1
Jeg har en mistanke:

Da det er en mail til en læge er der måske i mailprogrammet markeret, at mailen skal sendes krypteret. Hvis det er tilfældet kan fejlen muligvis skyldes brug af et ugyldigt certifikat (f.eks. et gammelt certifikat fra den tidligere digitale signatur, eller certifikatet er tilbagekaldt, eller mailadresse i certifikat passer ikke med den adresse, der sendes til, eller et nødvendigt certifikat mangler).

Det er et gæt at dette kan være årsagen, men er det tilfældet kan oplysninger om sikker e-mail på NemID's hjemmeside måske hjælpe (nemid.nu).

Med venlig hilsen

Omdømme 1
Hej.

Der er ingen tekst i svaret. Hvis man bruger Internet Explorer 9 er man nødt til at sætte browseren i kompatibilitetsvisning for at kunne sende tekster til TDC Forum.

Omdømme 2
Prøv at besøge denne side:

http://tdc.dk/4444

Der kan du downloade et lille program som finder og retter fejl i dine mailprogrammer

Tak for tippet om kompatibilitetsvisnng. Nu håber jeg det virker. Jeg kører på Windows 7 og Office Outlook 2007 samt Internet Explorer 9. For nogen tid siden ændrede TDC domænenavnet fra "mail.tele.dk" til "mail.dk" - jeg har en mistanke om at lægens hjemmeside forsøger at kontrollere at domænenavnet i min mail adresse kborst@mail.tele.dk stemmer overens med et validt domænenavn, hvilket måske ikke er tilfældet da TDC jo skiftede navn (og måske nedlagde det gamle navn). Kan det være en mulighed og i givet fald, hvad kan jeg gøre ved det?

Venlig hilsen

Omdømme 2
@mail.tele.dk er stadig et brugbart mail domæne som supporteres af TDC, et andet maildomæne er@mail.dk, men det ene udelukker ikke det andet, begge domæner fungerer. Men som du selv er inde på, kan det tænkes at lægens webside opsætning ikke er helt optimal, for det kan den jo ikke siges at være, hvis den ikke godkender din mailadresse.

Omdømme 1
Hej Borst

Jeg syns du skal være lidt mere forsigtig med HVOR du lægger din mailadresse til fri afbenyttelse. ALLE der læser dit indlæg, kan skrive til dig. En god ide er at skrive sådan:  xxxx@mail.tele.dk

Hvis du vil have slettet den igen, kan du skrive en PM til Patrick

Omdømme 1
Jeg havde misforstået spørgsmålet og troede, at det var domænenavnet i lægens e-mailadresse, der ikke kunne verificeres, når du sendte en e-mail til lægen. Men som jeg nu forstår det, er det din egen e-mailadresse, det drejer sig om. Opstår fejlen i forbindelse med login på en læges hjemmeside?

Så er der her to årsager, som du kan undersøge. Den ene er at lægens hjemmeside ikke fungerer ordentligt med Internet Explorer 9 (i lighed med TDC Forum), så kan kompabilitetsvisning prøves. Den anden mulighed er at den benyttede e-mailadresse ikke gælder som brugernavn på lægens hjemmeside. Så er der vist ikke anden mulighed end at kontakte lægen på anden måde for at få det ordnet.

Med venlig hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P