Dobbelt op på TV bitrate

• Deltager
  • 3 kommentarer
Vi trænger snart til at få en højere bitrate på TDC TV kanalerne.

Lige siden lanceringen har i kørt med 2,5 Mbit/s på SD kanalerne og 5 Mbit/s på HD.

Det er for lidt.

Med al den båndbredde man blærer sig med, så burde der være nok til dobbelt op.

5 Mbit/s til SD og 10 Mbit/s til HD ville være mere rimeligt. Bitraten skal gerne følge med opløsningen.

Jeg har netop opsagt min HD pakke, fordi der ikke var nok HD kvalitet.

Men laver i en dobbelt op, så køber jeg den igen. Kom nu!!

/Clas

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Der er noget galt i din logik....

Det er ikke båndbredden der nødvendigvis er begrænsningen. Mange SD kanaler sender simpelthen ikke i en opløsning der fylder mere end omkring 2,5 Mb. Hvis man så afsatte 5 Mb til den ville man kun bruge 50% af kapaciteten. Man får jo ikke flere billedinformationer end der nu engang er til rådighed, bare ved at sætte båndbredden op.

Vh

Peter

Jeg vil ikke bare have afsat mere båndbredde, men hævet bitraten.

En højere bitrate giver flere billedinformationer.

Når man hæver bitraten, så skal der selvfølgelig også afsættes mere båndbredde.

Du misforstod mig.

/Clas

Omdømme 5
Badge +1
Det tror jeg nu ikke jeg gjorde... :-)

Det er jo ikke TDC der bestemmer hvad TV-stationerne sender. Og så længe de fleste TV-stationer ikke sender flere data end at det sagtens kan rummes i de båndbredder der nu er til rådighed - så giver det jo ingen mening at aætte båndbredden op i transmissionsnettet.

Hvis du vil have flere bits i datastrømmen er det rigtigt først at gå til TV-stationerne. Her vil jeg så i det øvrigt gøre opmærksom på at nogen af dem - f.eks. TV2 - sender masser af SD-fjerndyn - men transmitterer det i i HD. Det får man bare ikke bedre billeder af - det fylder bare mere.

Vh

Peter

Hej Peter,

Jeg er sikker på at TV-stationerne sender bedre kvalitet, end det TDC sender ud til TDC TV boksen.

Ellers ville YouSee og Stofa jo have samme dårlige kvalitet.

Så det signal TDC får fra TV stationerne bliver transkodet til en bitrate på 2,5 MBit/s for SD og 5 MBit/s for HD.

Det er TDC's valg. De kan lade være med at komprimere det så hårdt, hvilket giver bedre kvalitet.

Her kan du læst lidt om hvad de forskellige udbydere sender med at bitrate:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458

/Clas

Hej Peter og Clas!

Jeg er overbevist om, at I har ret begge to.
Der er udsendelser der er under 7-8 mbit/s i kvalitet, og der er undelser der er over 7-8 mbit/s.
Hvordan procentfordelingen er, er rent gætværk.

Der må være en TDC ansat der kan bidrage med faktuel viden om HD kvalitet i TDC TV

mvh/erik

NB! jeg overvejer også at opsige HD, hvis ikke snart der sker noget!

det tro jeg også jeg vil,for kvalitet på hd i hometrio er meget dårligt og derfor kan man spar 79 kr,

indtil 1 novembar har jeg haft canal digital(parabol) og jeg kan sig til jer at canal digitals hd er bare meget bedre

end det hometrios...hvis det snart ik sker noget så er det retur til canal digital /de har også mange fler hd kanaler og det er ink i prisen...

Omdømme 2
Det er svært at sammenligne iptv med kabel/satellit-tv, da det fungerer på forskellige måder. Kabel/satellit-tv kan sætte bitraten så højt de ønsker uden negative konsekvenser for kunden. Iptv skal tage højde for at alle kunder, også dem med en ringe forbindelse, kan være med. Det er to vidt forskellige platforme, med hver deres fordele og ulemper.

Hvis man går op i god billedkvallitet, så er det desværre det forkerte produkt man har valgt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)