Dlna/Upnp på TDCbox | YouSee Community

Dlna/Upnp på TDCbox

Vis første besked

28 Kommentarer

Omdømme 6
Hej alle

Jeg vil gerne lige understrege, at HeinrichP tager fejl her. Du får ikke en løsning ved at skrive en PM til mig. Det er en misforståelse!

Jeg kan ikke supportere jer alle via PM, desværre. Og det kan de andre moderatorer heller ikke. Meningen er, at I skal hjælpe hinanden.

HeinrichP, vil du ikke være så rar, at lave være med at henvise andre kunder til at sende PM til mig for løsning. TDC har mange millioner kundeforhold og det siger sig selv, at jeg ikke ene mand kan hjælpe dem alle. Som du udmærket ved, holder alle moderatorer øje med forum, så godt vi kan. Men det er efterhånden så kæmpe stort og "ikke overskueligt" at vi ikke kan garantere vi kommer overalt. Derfor er det meget vigtigt at I hjælper hinanden. Alene navnet "Kunde til Kunde Forum" indikerer også dette Glad humørikon

I øvrigt syntes jeg, at det er meget kvalificeret svar Miela1 kommer med i starten af denne tråd. Jeg må nok indrømme, at han ved væsentlig mere om disse ting, end mig. Så det vil ikke hjælpe meget at spørge mig.

Også skal I være obs på, at der er andre fra TDC som ind i mellem læser på forum. Så hvis hensigten med at skrive til mig, skulle være, at jeg kan tage fat i "de rigtige", så er chancen der i forvejen, at de måske læser med. Også her må jeg melde hus forbi idet jeg ikke kan være så meget blæksprutte alligevel.

Håber min forventningsafstemning giver mening. Jeg vil ikke gå i en længere debat omkring dette, men jeg svarer på opklarende spørgsmål, selvfølgelig

Hilsen

Omdømme 5
@Patrick, det vidste jeg slet ikke. Dette er første gang jeg gør det. Jeg har også straks slettet henvisningen i min tråd her lige ovenåver din.

Jeg må dog sige, at der her på forum er den ene fornuftige kunde efter den anden, som skriver konstruktivt feedback og positiv kritik, men vi som kunder føler ikke rigigt, at der reelt er nogen, som læser med. Og som du selv siger, så er forum stort og uoverskueligt med alt for mange ens tråde osv. så jeg tror ganske enkelt ikke på, at man vil kunne læse sig til alt dette. Jeg tror vi som kunder ville føle os meget mere ivrige på at bruge forum, hvis man ligesom på en eller anden vis kunne få feedback på det man skriver fra ansatte, som ligesom har indflydelse.  - Man kunne også gøre som i nedenstående forslag:

- Måske man skulle oprette et specielt rum med konkrete ønsker, som man ønsker for TDC-koncernen her på forum, og hvis der bare er ét svar, som er off-topic i pågældende (stadigt fiktive) rum, så skal det slette med det samme. - Det er bare et forslag, hvis nogen skulle være i tvivl. Håber du læser med Patrick, da du jo har indflydelse på forumsiden.

Omdømme 5
SÅ vidt jeg ved med DLNA, så er det en videreudvikling af Upnp, og man (modsat upnp) slet ikke behøver rode med noget aktiveringsnoget i indstillingerne nogen steder. Dog skal din computer OG styresystem understøtte DLNA-DMS (altså kunne fungere som en digital media server), hvor din mobiltelefon og tv er DLNA-noget andet.  Alt på netværket SKAL være DLNA for at virke med hinanden. Måske er der noget kompatibilitets-noget med Upnp, men jeg tror det ikke, og Homebox understøtter så vidt jeg ved ikke DLNA, men det er svært at sige, da der intetsteds er at finde en specifikationsliste på TDC's udstyr.

Så du BURDE kunne se alt indhold på dine HTC-mobiler og andre understøttende enheder som tablets, Xbox, playstation, lamper og diodepærer på såvel din computer, som på dit tv uden nogen form for konfiguration først, da DLNA er en standardkonfiguration, som kun kan aktiveres og deaktiveres. Der er IKKE en aktivér DLNA i routerne fra TDC. Prøv at opsøge en IT-fagmand og spørg ham. Jeg ved meget lidt om det.

Jeg forstår dog ikke, om alle DLNA-enheder fungerer som en download/upload-enhed, så man kan se ALT (efter hvad man nu har valgt skal være synligt) indhold på en hvilken som helst enhed, fra en hvilken som helst anden enhed. - Bare den understøtter DLNA. - Ellers kan jeg da ikke se noget specielt smart ved DLNA??

Besvar