diskoprydning | YouSee Community

diskoprydning

Hej alle

Når jeg kører diskoprydning ligger der næsten en million filer i feltet: komprimer filer. Lige meget hvor mange gange jeg førsøger rykker det ikke noget særligt på antallet, de bliver simpelthen ikke komprimeret. 

Har nogen et bud på, hvordan jeg får maskinen til, at komprimere alle de filer?

hilsen paris

11 Kommentarer

Omdømme 6
Hej,

Jeg tror du har misforstået kvad komprimerer betyder, det betyder ikke at filerne bliver fjærnet men nærmere at de bliver "Pakket" tættere sammen og derfor fylder mindre, men flinerne er der stadig, og i modstening til den "Kasse" som programmer som Winrar ligger windows dem ikke en en "Kasse"

Hej Miela 1

Tak for svaret.

Jeg er godt klar over, at filerne ikke forsvinder men bare bliver pakket. For nogen tid siden når jeg kørte diskoprydning gik antallet altid ned på omkring nul eller ikke ret mange over. Pludselig voksede antallet og der blev ikke komprimeret nogen og nu ligger det altså konstant på omkring i mil. og det er jo ikke rigtigt.

hilsen paris

Omdømme 6
Hej,

Når du er van til at at dine filer "forsvinder" til næsten 0 vil jeg sige at det er lidt undreligt, men hvis det er det der er tilfældet vil det logisk at antage at det er de filer som du prøver at komprimere er filer der ikke kan komprimeres, det kan blandandt være System filer og filer der bruges at programmer.

Jeg synes nu bare, at det er underligt, jeg laver ikke andet på min comp. end jeg plejer og som skrevet så er de jo altid blevet minimeret i antal.

Er der ikke nogle indstillinger jeg evt. kan ændre så det fungerer igen. Jeg synes det er mange filer, at ha liggende der.

hilsen paris

Omdømme 6
Hej,

nej, jeg kender ikke nogen instilling du kan bruge.

men jeg vil også sige at hvis det ikke er sådan at du står og mangler plads, kan det ikke betale sig at komprimere de filer, da det så bare vil gøre at din computer har svære ved at læse filerne idet at den skal udpakke filen hvær gang du skal bruge den.

men bliv hængene da det kan være at der er en anden bruger der har en løsning.

Omdømme 1
Hej Paris

Er det fordi du gerne vil "rydde" op i din pc? Hvis det er tilfældet, kan du bruge det lille gratis program Ccleaner. Det bruger jeg. Når det er installeret, er der på forhånd vinget af hvad der må slettes. Da jeg er lidt forsigtig med at slette filer, sætter jeg ikke vinger ud for flere data. Du kan læse mere om programmet her: /t5/Bredb%C3%A5nd/Hold-Windows-i-topform/m-p/5383

Hvis heller ikke dette løser dit problem er du velkommen til at spørge igen.Glad humørikon

Omdømme 4
Hej

En lille bemærkning til debatten

Mangler du plads på disken, så komprimer drevet for at få mere plads.

Mangler du ikke plads , så lad være. Du forbedrer ikke arbejdsbetingelserne for din PC ved at komprimere drevet tværtimod. Miela1 var inde på hvorfor.

Glem alt om komprimering hvis du i forvejen har mange musik - og video-filer på drevet. De er komprimeret og kan ikke yderligere komprimeres på denne måde.

Omdømme 2
Hej Majah og Paris.

Jeg kunne ikke undgå, at læse dit indlæg! Glad humørikon

Jeg bruger selv CCleaner, og jeg kan kun tilføje: At CCleaner funger rigtigt godt! Jeg kan kun anbefalde CCleaner.

Mvh.

munk

Hej alle

Tak for alle jeres svar. jeg mangler ikke plads på min comp., men har bare været vant til, at alle felter gik på nul eller i nærheden og så pludselig stoppede med det.

Jeg vil da overveje, at prøve CCleaner, mere for, at få ryddet op på comp., og det er jo tilsyneladende et godt program som lyder til, at være sikkert nok. Jeg er ikke så meget for, at hoppe ud i programmer jeg ikke ved noget om.

Tak for hjælpen.

hilsen paris

Omdømme 1
Hej Paris

Lige et lille tip.

Find følgende hjemmeside: http://www.spywarefri.dk/ (som mig bekendt ikke har noget med tdc at gøre.)

Øverst på siden skriver du "CCleaner" i søgefeltet - klik søg.

På siden du kommer ind til, skal du rulle ned til linien: "Manual for installation og brug af CCleaner"

Klik på linket. Hele manualen er på dansk og let forståelig. Hvis du mod forventning bliver usikker, skriver du bare herinde igen.Glad humørikon Held og lykke hvis du beslutter dig for at prøve programmet.

Hej MajaH

Tak for tippet, det vil jeg benytte mig af når jeg beslutter mig for, at prøve programmet.

hilsen paris

Besvar