Jeg har HomeTrio - men kan ikke få lydsignalet i digital 5.1 surround fra nogen kanaler.
Tidligere har jeg fået at vide at TDC arbejder på at løse problemet "udvikling", men har ikke hørt
noget nyt. Er der nogen der kender status ?
Bedste svar af miela1
munken skrev:Jeg har koblet Optisk lyslederkabel til, imellem min tdc tv-boks og mit sourrond anlæg. Og alligevel få jeg kun et digitalt stereo lyd ud og ikke 5-1 digitalt lyd udgang. Jeg har ligeledes prøvet med et alm. audio kabel der er også kun et alm. stereo udgang.Hej.
jeg har snakket med min lokale lydman og kikket lidt på om der skulle være et problem. det er der ikke,. det virker også fint med min philips HTS 5310s og jeg har lavet samme opsætning på min mors og himndes mands samsung et eller andet anlæg.
mit bud ville være at dit andlæg ikke forstår et downmixet signal og vil derfor ikke kunne forstå det lydformat du bruger når du bruger når du sender lyd mellem de to enheder.
Jeg prøver lige at forklare, TV bliver ikke sendt i DTS men HE-ACC hvilket jeg mener er det samme som Dolby Pro Logtic 2. det vil sige, orginal signalet er analog hvorefter det blive Opkonvateret til digitalt og sendt ud til dig hvor efter det skal laves om til analog igen, alt er der ingen problemer i, men der kommer et problem når du så vil sende det vidre til dit andlæg det at signalet bliver downmixet så det kan sendes over dit 2 kanals lydkabel så hvis dit andlæg ikke forstår det downmixet signal ville det ikke virke.
med hensyn til optisk og andre signaler hved jeg ikke hvorfor, jeg er ikke lydtekniker men Web og software udvikler

men du vil ikke under nogen omstendigheder få 7,1 kanals lyd da det kun er DTS der understøtter dette