Detaljeret dokumentation til TDC Homebox efterlyses | YouSee Community
Svar

Detaljeret dokumentation til TDC Homebox efterlyses

Vis første besked

32 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1
Nå ja....

det er i det øvrigt også TDC's montører der tager sig af det tidl. DONG-fibernet....

Hej tn57

Boksen med fiberen, laver om mellem skråt skåret fiber til "normal" skåret fiber

Omdømme 1
Hej kampit

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg kan se du har et lille problem, fordi dit indlæg er tomt.

Prøv om dette kan hjælpe dig.

kompatibilitetstilstand.JPG

Hvis det ikke hjælper, så prøv at installere en anden browser:

http://www.mozilla.com/da/firefox/

Internet Explorer 8 og 9 - kan give problemer.

Håber det hjælper, så du kan give en beskrivelse af dit problem.:D

Så prøver vi igen, denne gang med gode gamle FF3½, da IE9 ikke virker her ;-)

Hej tn57

Jeg blev også den "lykkelige" ejer af en Homebox løsning i går, som afløsning for FastTV setuppet, og hold da ferie noget skrammel.

Jeg måtte bruger timer på at få noget elementært drift op at køre, da det slet ikke er gearet til mit setup, med en ZyWall5 ind, nogle grønne switche (1 PoE til Wifi og overvågningskameraer, og en uden) accesspunkter, konsoler, telefoniadaptere mm.

Det generer mig voldsomt at man ikke har informeret om hvor omfattende installationen er. Jeg kan i princippet være ligeglad, for jeg har indrettet et x-felt i kælderen til formålet, men dem der tidligere havde 1 mediekonverter siddende i stuen, skal nu have 3 - godt gået TDC.

I forvejen har de ødelagt tv løsningen, med et dyrere og ringere produkt (færre kanaler), jeg havde f.eks. en stribe Aminobokse med hvert sit UHF output, så selv min gamle analoge tv kunne se et udvalg af kanaler.

Nå men tilbage på sporet - Homeboxen. Jeg oplevede, at hver gang jeg pillede det mindste ved netværksopsætningen (DHCP, firewall, portforwarding) låste boksen, og gud hjælpe mig også tv - det skete ikke før i tiden.

Jeg bliver ofte logget af admin interfacet, og ofte bliver jeg mødt af login dialogboksen, men afvises ved indtastning af password med beskeden om at siden ikke findes.

På statussiden i Homeboxen, kan man kun ind imellem se tilsluttede klienter og tv boks.

Hver gang jeg overfører filer ind/ud af huset (det er en firmabetalt opkobling, så jeg bruger den intenst arbejdsmæssigt), eller for den sags skyld internt i huset, pixelere tv kanalerne.

Jeg er så frustreret over dette, men der er et lille håb forude:

Teknikerne fortalte de havde været i en forretning, hvor de kun skulle have internet, ikke tv, hvor de havde tilsluttet deres router direkte til fiber/elektrisk konverteren.

Har nogen her, en ide om hvordan det gøres?

Ved nogen her om TDC TV boksen, der jo bare får en ip adresse fra TDC Homeboxen, ikke blot kan sættes i ens egen router (jeg prøvede det i går uden held, men jeg tænkte det kunne være noget med DHCP el ARP cache)?

Jeg savner i den grad også noget dokumentation til Homeboxen f.eks. hvordan man slår DHCP serveren fra samt andre lidt mere avancerede netværksfunktioner.

Mvh Michael

FN din spasser, hvorfor skulle du også poste en link her Blinkende humørikon
_____________________________________________Hej FN

Du oplyser i tråden, at hvis boksen går i stykker, så "Bytter TDC den bare". DET ER IKKE RIGTIGT. Vi kan se hvis der har været rodet med boksen på denne måde. Har vi ikke historik på selv at have gjort det, eller bruges den opgivne kode, bytter vi kun for brugerens egen regning. 

Jeg er nød til at fortælle andre, som læser dette, at vi på det kraftigste må fraråde at følge instruktionerne på dette link. Hvis man vælger at følge den vejledning, som FN linker til her, er man fuldstændig uden garanti og uden support fra TDC. Jeg har haft fat i folkene som har med dette at gøre, og sikkerhedsfejlen der gør at man kan komme ind i boksen vil blive rettet, og adgangskoden ændret. 

Hilsen

Patrick, Moderator

Men Patrick, hvis systemet tillader i kan se det og man bare kan betale - kan man så ikke betale for at få sit eget login og for at få slette TDC's logins?

miela1 skrev:
Hej,

der er det den bedste dokumention du har fået,

Ah, mon ikke den bedste dokumentation er den som Sagem har, og ikke den nedkogte version vi får.
Patrick skrev:

Det var med stor forundring, vi fald over en blog, hvor der var lavet en vejledning til at tilgå vores modem. Vejledningen var lavet den 15. marts i år. Altså i forgårs. I går da vi så det, kontaktede vi straks afdelingen, som har ansvaret for disse. De undersøger og finder ud af, at det er de helt nye VDSL modem, som der skrives om. Og desværre er vejledningen også rigtig.

Ja hvor er det synd de kunder som vil det kan få adgang til at konfigurer deres system. (Som at slå ping fra)

Besvar