Det nye TDC Play - (forrige version)

Omdømme 5
[i]Opdateret: Se ovenfor, under "senest redigeret"

Vi har lavet TDC Play helt om, så det nu er et stort univers, der rummer både musik, film, serier og tv. Du får blandt andet adgang til de nyeste premiere-film, de bedste tv-serier og et udvalg af de kanaler, du har på dit TDC TV. Du har selvfølgelig stadig adgang til al musikken i TDC Play Musik, og som noget nyt kan du både tage musik, film, serier og tv med dig på farten og bruge TDC Play på smartphones. Du kan se det nye univers her på http://play.tdc.dk

Vi har en omfattende hjælpesektion til det nye Play, som altid er et godt udgangspunkt, hvis du har spørgsmål eller udfordringer.

Hent den seneste version til Android

Hent den seneste version til iOS

Q: Hvad er forskellen på det gamle TDC Play og det nye TDC Play?

A: Vi har udvidet Play fra at være udelukkende musik til at være en fællesbetegnelse for al vores online-underholdning, så Play nu f.eks. også dækker over WebTV og TDC Film.

Q: Hvad med mine playlister i app'en?

A: Dine Playlister på Mobil forsvinder når du opdaterer app'en, men du beholder dine Playlister på Web. 

Q: Jeg har glemt mit brugernavn [i]

A: Få hjælp her!

Q: Jeg har glemt mit password [i]

A: Hvis du har tilføjet dit mobil nummer til dit TDC Login kan vi sende et nyt password:

1.     Gå til forsiden af TDC Play
2.     Vælg ”Mit Login” i bunden
3.     Vælg ”Skift password”
4.     Indtast det password som du modtager på Sms
5.     Vælg et nyt Password

Q: Hvad med at kunne sende musik/video til Sonos/Apple TV etc.?

A: Det kan vi desværre ikke sige noget om endnu. Hvis der sker noget, skal vi nok melde ud.

Q: Billedkvaliteten er ikke god når jeg ser TV (gælder både Web og smartphone)

A: Kvaliteten på billedet justeres automatisk efter din forbindelseshastighed, så prøv evt. at hoppe på et trådløst netværk og se om ikke det hjælper.

Q: Jeg får fejlmeddelelsen "Bruger nægtet adgang"? 

A: Denne fejlbesked kommer, fordi du i vores app har mulighed for at bruge "Afspil til"-funktionen til at sende din telefons billeder til f.eks. et TV, og for at kunne det kræver det at app'en har adgang til billederne. Det gøres som følger:

1.     Gå ind Indstillinger på telefonen
2.     Gå ind i ”Anonymitet”
3.     Gå ind i ”Photos”
4.     Aktiver TDC Play

Q: Jeg får fejlen "Der opstod en fejl i forbindelsen"!

A: Prøv følgende, og læs næste Q, hvis ikke det virker:

1.     Sluk for wifi på din smartphone (hvis det er tændt)

2.     Gå ind i Musik-området
3.     Vælg ”Indstillinger” i bundmenuen
4.     Slå ”logget ind” fra
5.     Vælg ”Fjern tilknytning til TDC”
6.     Klik ” Fjern tilknytning”
7.     Vælg en sang - login skærm kommer frem

8.     Login

Q: Jeg får fejlen "Der opstod en fejl i forbindelsen" app'en når jeg forsøger at spille musik i app'en - også efter geninstallation, fjernelse af tilknytning osv. Øv!
A: Der er i øjeblikket en generel fejl i app'en, på tværs af platforme. Vi arbejder på at løse den!

Q: Play opfører sig meget underligt i min browser (Chrome/Firefox/Internet Explorer/Safari)!

A: Slet cookes og midlertidige internetfiler. Især i Chrome har vi oplevet, at visse add-ons/plug-ins (f.eks. Disconnect) laver ravage, så prøv også at deaktivere dine plug-ins.

Q: Hvorfor kan jeg ikke få lov til at streame/downloade visse albums/numre, som f.eks. Adele med Skyfall?

A: Ved overgangen til det nye Play og afviklingen af muligheden for at købe musik skulle købemusikken ikke længere være tilgængelig, men er det stadig. Vi er i gang med manuelt at pille købemusikken væk, men det tager lidt tid.

Q: Play fortæller mig, at jeg ikke er i Danmark, selvom jeg har fødderne solidt plantet i den jyske/fynske/sjællandske/bornholmske muld - hvad sker der?

A: I alle tilfælde er denne fejl afstedkommet af, at enheden på den ene eller anden måde har en IP-adresse fra udlandet. Det kan skyldes en VPN-opkobling, opkobling til et koncernnet, der "ender" i udlandet, eller tjenester som f.eks. Onavo Count.

Q: På WebTV mangler jeg TV-oversigten mellem klokken 00.00 og 05.59 - hvad sker der?

A: Der sker det, at vores udviklere arbejder på at denne - det er selvfølgelig ikke meningen!

Vi opdaterer løbende dette indlæg med spørgsmål og svar.

God lyttelyst [i]

427 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Ulf og i Andre.

Jeg ser ind imellem Ulf klandret for at skidtet ikke virker. Tag i betragtning at Ulf er moderator - hans opgave er at formidle information mellem os og teamet der sidder i baggrunden hos TDC.

Ulf´s opgave er rigtig vanskelig i denne situation hvor WEB TV og PLAY APP for smartphones ikke kører.

Vi kan altid diskutere om Ulf opfylder opgaven, men det er ikke emnet her i dette forum - kun de tekniske detaljer.

Jeg er enig i at TDC ikke skulle have released det ny PLAY i den forfatning det stadig befinder sig i. Det klæder ikke TDC at lave noget der er så dårligt som det er for nuværende.

Min situation:

Jeg har nu langt om længe fået WEB TV op at køre på PC:

Windows XP - Ie8 og google Chrome. Det har holdt hårdt og har betydet formattering af harddisk - geninstallering og hvad der hører til af opdateringer.

Imidlertid er det ikke lykkedes mig at få noget til at virke på PC:

Windows 7 - hverken med Internet explorer eller Chrome.

Fejlmelding er at "ViewRights has chrashed" og genstarter explorer

Jeg har opgivet !!!!!!!!

Jeg har fulgt alle de råd der er givet her i forum, men intet har givet noget positivt

Hvad angår Internet explorer og Chrome:

Det er nødvendigt at justere zoom forhold to 75% for at kunne have det hele på skærmen.

Og så mangler der justering 16:9 og 4:3. Det er jo ikke alle der har en skærm i bredformat.

Smartphone:

HTC WILDFIRE S Android 2.3.5. - på WIFI

TV kører ikke - APP version2.1.0

Meldingen er: TDC PLAY(Process DK.TDC.MIT TDC) er standset uventet.

Jeg har den erfaring at "Den Gamle APP kørte rigtigt godt - men nu er det slut.

Bemærkninger:

APP PLAY optager ca 32Mb

Den kan ikke flyttes til SD kort.

Det er betænkeligt at APPén optager så meget plads - især når der på smartphones er begrænset plads til rådighed.

Som eksempel kan nævnes at STOFA WEB TV for det første æører helt perfekt og ikke optager mere end ca 5Mb.

Studerer man TDC appen lidt nærmere er årsagen til de 32Mb bl.a at det skal se fancy ud med roterende cirkler og andet flimmer der ikke er nødvendigt.

Angivet på Google Play er at APP fylder 14,4Mb. Det er ikke rigtigt.

Home Trio Radio:

Det ser rigtigt godt ud det der er lavet indtil nu, men er stadig en Beta Version.

Fejl: DR-radiokanaler kører ikke (ingen Lyd)- andre gør, men generelt er der problemer med DR kanaler.

Der er også andre problemer, men bliver for mange at nævne her

GENERELT:

Vi er en mængde kunder der betaler prisen for TDC HOME TRIO, men må konstatere at efter det nye play er fremkommet er det ganske enkelt ikke pengene værd!! Der er alt for mange problemer

Jeg har haft telefonisk kontakt til TDC og man lover hver gang at vende tilbage enten via mail eller opringning, men der sker intet. Jeg har sendt mail til TDC og reaktionen er den samme - intet svar.

Spørgsmål til ULF:

Hvornår kan vi forvente de  nævnte ting rettet og hvornår betragter TDC TDC PLAY som færdiggjort???

Det er simple spørgsmål som burde kunne besvares - fremgår normalt af Projektplanen.

Jeg er nu gået på efterløn, men har tidligere bværet Kvalitetschef og projektleder i forbindelse med softwareudvikling.

Jeg forstår ikke at man fra TDC kan release en ny version i denne forfatning.

Test teamet der sidder i baggrunden formodes ikke at eksistere i dette tilfælde - ellers bville det ikke være gået så galt.

Jeg ved hvor vanskeligt det kan være at skulle supportere mange forskellige versioner af Windows - Explorer versioner og typer og man må beslutte sig i projektplanen hvilke typer og versioner det supporteres. Det samme gælder Andriod - typer versioner etc.

Sikrer man sig her fornuftigt og der befinder sig et testteam i baggrunden går det aldrig så galt som her.

I det mindste må TDC opfordres til at køre sideløbende den gamle version så kunderne ikke lades i stikken som nu.

Kære Ulf - jeg håber at du læser dette her og tager mine bemærkninger alvorligt. Jeg er klar over at din situation ikke er den letteste som moderator, men det ender med at TDC ender på forsiderne af BT og Ekstrabladet - TV avisen og andet. Det har TDC generelt ikke fortjent, skal jeg bemærke.

Jeg har som nævnt indtil nu prøvet at få vejledning ved at bruge Forum - Mails - telefon opringninger, men intet har indtil nu givet nogen respons.

Jeg håber hermet at dette indlæg afføder en reaktion - eller i bedste fald lidt seriøs information !!!!!!

Har du brug for "direkt kontakt" lad mig det vide her i forum. Jeg kan efterfølgende informere vedrørende mail adresse - telefon etc. Jeg skal bemærke at jeg stort set er villig til alt for at få et fornufting resultat - kan teset her om nødbvendigt på flere platforme om nødvendigt - i real life.

Hilsen herfra - Carsten.

Omdømme 2
Badge
Nu har jeg endeligt fået taget mig sammen til at få udfærdiget en lille mail til udviklerne, her er hvad jeg har fået skrevet til dem:

Hej Udviklere på Play

Jeg vil prøve udelukkende at koncentrere min fejlmelding på android app´en, da jeg mener det er der´ de største problemer forekommer og udelukkende på musik-delen da det kun er den jeg har adgang til. Jeg vil sige jeg har prøvet appen på flere mobiler, herunder Samsung Galaxy Nexus GT-9150Samsung Galaxy 3 GT-9300Samsung Galaxy 3 GT-9305Sony Xperia x10iSony Xperia ZHTC One Det lader til det er præsis de samme fejl der forekommer på alle telefonerne, lige med undtagelse af Sony Xperia som kørte Gingerbred 2.3.2 Men nu har jeg HTC One som min primær telefon og vil prøve at komme med en fejlmelding på det. Jeg har prøvet at være aktiv på forummet men det lader ikke rigtigt til der er sket så meget med at få rettet fejlene, så håber dette hjælper :-) Telefon/Tablet/PC/Mac-model:HTC one

Version af iOS/Android/OSx/Windows på din telefon/tablet/computer: 4.1.2 software nummer 1.29.401.12 - app version 2.3.0

(Hvis app) Oplever du fejlen på Mobildata eller Wifi eller begge dele?læs.

- App glemmer password, kan dukke pludseligt op efter et par numre efter telefon er skiftet til 3g. En bruger på forummet har forklaret det sker når telefon har været slukket eller genstartet eller der er gået et par dage

- Offline filer virker ikke efter ca. 24timer hvorefter numrene hentes igen over netværk(kan ses på netværksgraf) eller at numrene ikke kan afspilles

- Hvis der er dårlig netværk ved opstart af app, kan det næsten være umuligt at starte appen op ,da den prøver gevaldigt at finde netværk og det kommer aldrig til at virke..

- Hvis opkald modtages på en tidsframe inden for ca. 2sekunder mellem at telefonen skifter nummer, så kører musikken oven i telefonsamtalen.. Det kan godt være i siger hvornår sker det, men det er faktiskt sket for mig at modtage telefonopkald lige imens telefonen skifter nummer... se næste fejl

- Meget lang ventetid imellem numre, det tager ca. 4-5sekunder hvilket er meget ødelæggende for oplevelsen, og giver også ovennævte problem

- integration med android er mangelfuld, dvs ikke mulighed for at styre musiknumre fra låseskærm, rullegardin eller for den sags skyld via bluetooth headset hvilket er en kæmpe fejl/mangel

- lydkvaliteten er i den grad også en fejl 48Kbit lyder simpelhen forfærdigeligt.. i det mindste burde man kunne downloade til offline i god lydkvalitet.. Jeg har ikke brugt tdc play i lang tid nu, og det er faktiskt en meget stor befrielse fordi det virker hver gang.

- Man kan ikke komme tilbage til hovedmenuen i appen, hvis man har fået trykket tilbage flere gange, indtil beskeden "tryk tilbage for at lukke appen" appen lukker nemlig ikke, men spiller videre.. den bliver bare "minimeret" og så hver gang man trykker tilbage minimeres programmet bare..

-HTC one har ingen menu-knap, og appen har ikke blivet opdateret med menu knap indbygget i programmet

- Har oplevet flere gange at telefonen ikke reagere på knapperne når man trykker på play eller radio knappen.. har en formodning om hvis netværket ikke svarer øjeblikket, og skal skifte fra 3g til H+ hvor der godt kan være lidt ventetid.. Så er det umuligt at få programmet til at svare.. Det er sket flere gange.

- for at slide mellem musik, radio tv osv, skal man slide langssomt og en langt trykket.. Den burde da reagere på et hurtigt slide fra side til side, men her står den bare og vipper på det samme punkt..

Er det ikke muligt at få adgang til app lavet af jeres indholdslevandør, som ONFONE, YOUSEE og TELMORE bruger... det virker da til at den app virker meget bedre...

Håber der sker noget på forhånd tak
Der ”mules” en del i krogene og man undres over at en ny, så omfattende ændring, ikke er testet ordentligt før premieren.Humørikon flov

Konklusionen som følger, er helt min egen, men det er meget sandsynligt, at virkeligheden forholder sig sådan.

De stakkels programmører har naturligvis en deadline som de skal overholde. Når den er overskredet, så skal projektet med djævelens vold og magt sendes i luften. Ledelsen har ikke forståelse for eventuelle problemer som kan opstå i processen.

Bare se på EU’s resultat af afskaffelse af glødelampen. Den afskaffer man, uden at nogen kan erstatte dens geniale lys. Man forventer at udviklingen, når den bliver presset, kan finde erstatninger. Dette er ikke sket – og os forbrugere og betalere, må se vores penge forsvinde til mere eller mindre ubrugelige erstatninger.

-          og sådan er det også hos TDC.

Det gik galt allerede fra 1. generation til 2. generation af TDC Play. Første generation er den bedste version, uden diskussion. Men, der var ikke fest og farver og lir og reklamer og, og, og – men til gengæld var der alle de oplysninger som man kan forvente.

Så kom 2. generation. Fotos og billeder og fest og farver og reklamer. Samme oplysninger gentages flere gange på samme side, i stedet for anvendelige oplysninger. 2. generation var noget bras, men man må jo ikke stå i vejen for udviklingen. 2. generation fungerede dog nogenlunde. Der var dog fejl som aldrig blev rettet.

Nu er vi blevet tvunget til version 3.

Bare læs tråden og se hvordan den er blevet modtaget.

Forsøgte at lytte lidt i går. Fandt i virvaret; Eldorado 4. 75 % af numrene kan man lytte til, de resterende har TDC ikke rettigheder til. I generation 2, kunne man downloade albummet og herefter høre ALLE numre. Det kan man ikke mere?

En ting er sikkert – TDC mangler totalt jordforbindelse og mangler i den grad en af de grundlæggende regler; altid at være ”bagud kompatibel”

Det er absurd at skulle have en ekstra stor skærmopløsning for at se en side som er opbygget med det klare formål, at alle oplysninger skal kunne ses i en telefon.

Fortvivl ikke, der er masser af god net-radio, hvis det går helt galt.

Det vil være rart, som flere nævner, at kunne skifte til ”klassisk” visning, men det er umuligt at gennemføre. Så skal TDC ansætte folk til at vedligeholde flere brugerflader. Hele ændringen med at samle det hele i en pærevælling, er naturligvis at spare ansatte.

Ændringen som er iværksat, er i tidens trend. Take it – or leave it.

-          og husk, alt denne konklusion er min – og ikke behøver at være den pure sandhed. Tænk alligevel over det. Det er os brugere som finansierer herlighederne.

Sidste indspark: 

Mange brugere har et arbejde og gider ikke bruge sparsom fritid på at læse om hvordan man skal betjene TDC play – det er jo den kunst programmørerne skal formidle – ved at lave en indlysende og selvforklarende brugerflade

Venlig hilsen, trods alt

Michael

Omdømme 5
Badge
Hej,

Tak for indlægget Ulf, kanon godt skrevet og formuleret.

Dette er hvad alle TDC kunder har ventet på. Lækkert, lækkert, lækkert !!!!!
Jeg vil nyde det for fulde drag. Glæder mig til Android appen bliver opdateret Meget glad humørikon
Omdømme 1
Hvad gør jeg hvis min iPad ikke vil lade mig logge ind på Play? Jeg får af vide "mit abonnement er ikke tilknyttet til dette", men jeg brugte det så sent som i går - og har gjort længe med fuld tilfredshed. Efter opdateringen kan jeg ikke høre musik og jeg har hverken opsagt mit abonnement eller skiftet, så står i komplet uvished..
Omdømme 1
Hvorfor skal lydkvaliteten være så pokkers ringe?

Omdømme 4
Badge +1
Tak for dit svar Martin,

jo, du og Ulf skriver om, og om igen, at der er mange "udfordringer" - underforstået, det skal vi kunder tage hensyn til/have forståelse for. Ellers er der jo ligesom ingen idé, at fortælle om det. Vi kunder, er ikke interesserede i, at høre om TDC´s "udfordringer". Vi vil gerne have et fungerende produkt. Internt kan I snakke om udfordringer og helst løse dem, men det har TDC ikke gjort i de fire måneder der er gået.

"Vi tvang på ingen måde betaplay ned over vores kunder, da det "gamle" Play kørte sideløbende i betaperioden." OK - hvordan får man fat i det "gamle" TDC Play?

Eller mener du at Beta er overstået, og nu er det et komplett produkt TDC byder på?

Jeg har skrevet til betaplay@tdc.dk om de voldsomme og kritiske problemer, op til flere gange, uden response. Nu er jeg jo ikke alene, er jo ikke alene, med den oplevelse.....?

Mvh

Hej Martin

du har  helt ret i man ikke behøver  sympati og forståelse, men  dog hjælper  det jo lidt...  lige  som det også hjælper  at  folk snakker og skriver  pænt  og respektfuldt ...

jeg må så også erkende  at   ikke  alle  kan blive ved  at være  tålmodige, især ikke når  tingene ikke  fungerer efter hensigten, når man gør opmærksom´på det  til support, der sender en videre  til dette  forum, og man så ikek  får  et svar ,  men  får besked på at skrive  til Betaplay support  og der  så heller ikke  kommer  et svar  tilbage på  om de  overhovedet  har læst ens mail, og man igen  skriver på Fb siden  og  får besked på at skrive her,  eller  betaplay  ... og sådan kan man så  rende rundt...  uden der sker  noget, med  stadig de  samme fejl ...

du er  velkommen til at  finde  mit  1-2-3 indlæg her, fejlen er  der stadig, og  den  er MEGET træls  for det er  HÅBLØST at  søge i musikken ...   og fair nok man reklamerer  med  20 mio musik numre ...  har de  selv  prøvet at lokalisere dem ??   og efter  det nye  play er  kommet... suk ...  mange  af  listerne  man havde  før  er  væk,  så man reelt ikke  har noget  at bruge  play til mere  med  mindre  man syntes om top 20  eller  en playliste  som pallegulvballe har lavet med  3 sange på ...   beklager, det er  virkelig ringe...  prøv  at se på jeres  konkurrenter,  spotify, wimp, osv... og tilpas  ...  men start for  guds  skyld  dog med  at få fikset den søgefunktion ... den DUER IKKE!!!

vh

Tommy Trans  der  efterhånden  hverken  forventer  dette er  læst eller besvaret  men blot ignoreret ..  men jeg snakker  stadig pænt!

Omdømme 1
Vildt ringe at man skal læse en manual for at finde ud af hvordan man downloader Humørikon frustreret

Og - nu er det jo lige sådan, at det ikke er alle brugere der maximeret browseren, når de surfer ligesom man åbenbart gør hos TDC - i min browser opsætning vises kun 70% af indholdet horisontalt!

Det er en ommer!

Omdømme 1
Ny musik app fra TDC er kommet på gaden - og sørme om den ikke kan spille musik 🙂  også på tablets uden simkort!!!!

Så lang tids frustration er nu over. Undre mig stadig over hvorfor TDC ikke holdt os opdateret med udviklingen, så vi trods alt vidste at der blev arbejdet på sagen....... Men nu virker det ENDELIG!!!! Tak for kampen TDC
Omdømme 4
Jeg har nu fundet en løsning på både problemer med Play, Web TV, problemer med Android Play app der ikke fungerer på mine enheder og manglende DR1 i HD - den hedder FARVEL TIL TDC HOME TRIO!!!

Jeg gider nemlig ikke mere hælden vand ud af ørerne og "nu må vi se" og "Vi arbejder på <et eller andet>" eller dårlige undskyldninger om, hvorfor vi STADIG ikke kan få lov at se DR1 i HD!!!

Her er en opsummeret liste over de problemer, som i stadig ikke har løst, stadig ikke har en tidshorisont på og derfor er årsagen til at jeg lukker mit abonnement:

1. STADIG ingen DR1 i HD og INGEN vilje eller interesse i at sørge for at det kan lade sig gøre
  2. TV bokse der crasher, ikke optager det man har sat dem til, stopper midt i optagelserne, pixelerer - det er KUN blevet værre efter i lukkede FastTV og lagde TDC firmware på dem og ikke bedre efter jeg fik skiftet hovedboksen til en nyere type.
  3. Play fungerer stadig ikke på TV boksene, umuligt at scrolle i playlisten, uden at man rykker flere sider frem, bare man trykker en gang på remoten.
  4. Play App'en virker IKKE på hverken på vores Nexus 7 tablets eller min Nexus 4 telefon, fordi den "ikke er kompatibel med Android 4.2" - ingen tidshorisont på at det bliver løst og heller ingen interesse, da det efter min opfattelse hersker en 90% fokus på Apple iDevices.
  5. Ingen interesse eller vilje til at sørge for en Play løsning, der fungerer på Linux, fordi man har gjort sig afhængig af et plugin, der ikke findes til Linux - hvis man havde haft interessen havde man fra starten af udviklet den nye platform, så den ikke var låst til teknologi der ikke er cross platform.
Tror i seriøst at folk gider bliver ved med at være kunder hos jer, hvis de stadig efter et år ikke kan bruge de services, som skulle være en del af det abonnement de betaler mange penge for! Fint hvis man kunne få nedslag i prisen, men det kan man ikke!

Jeg skifter desuden også min internet forbindelse til Waoo, så snart det kan lade sig gøre - gider ikke blive ved med at betale for noget jeg ikke får...

Omdømme 5
Hej Ulf

Tusind tak for superindlæg, jeg er bare så glad for at vi nu, min mand og jeg får mulighed for at se "fjernsyn" om bord på båden, sommervejret er jo ikke altid med os sejlere, desværre, så er det genialt at vi kan bruge computeren i stedet for.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Omdømme 5
Badge
Hej Ulf

Vil det være muligt, at få Radiokanalerne med ud på PLAY på PCen.

Mvh

Kim

Har TDC nogen tidshorisont for hvornår 'lige på trapperne' er for en opdatering af app'en ??

Omdømme 1
Hejsa

Jeg kan ikke længere benytte min tdc play funktion, jeg har forsøgt de løsningsforslag der er nævnt i første indlæg, samt en geninstallation af app'en men jeg får stadig beskeden

"ingen forbindelse, du har ikke adgang til tjenesten, dette kan skyldes at dit abonnement ikke giver adgang eller at der er problemer med dig tdc login."

Jeg har intet lavet om i mit abonnement og play virkede for et par dage siden, nogen der måske sidder med løsningen, jeg bruger tdc play utrolig meget især i weekenderne.

Mvh

Mie

Omdømme 2
Hej

WEB TV har kørt indtil i går, men i dag gåt det ikke mere!!!!

Jeg får meldingen "Du kan desværre ikke se den valgte kanal".

Har anvendt Internet Explorer - Google Chrome og Firefox.

Derudover har jeg testet på 3 forskellige PCér hvor det kørte indtil i går.

Bemærkning: Jeg er logget in med mit standard password og adgangskode til TDC.

Hvad er årsagen??????

Hilsen

carsten

Omdømme 1
Hej Ulf,

Det er skam fint nok med en udmelding om at det driller internt også.

Men det hjælper jo ikke ret meget på kunderne, der forventer en vare de betaler for.

Hvorfor åbner I dog ikke op for den gamle løsning igen indtil I ved at alle problemer er løst?

Ud over det, så undrer det mig at I ikke laver en decideret løsning til mobile enehder og så lader den gamle løsning coeksistere for de som bruger WebTV på computeren?

Hvis I lægger mærke til det, så er der ret mange der brokker sig over det nye. Alt denne brok kunne I have undgået, hvis blot I havde ladet den gamle løsning forblive tilgængelig.

Min pointe er at det er fint nok I har en del fokus på mobile enheder. Men I må ikke lade den mobile del få så meget fokus at det ødelægger det for alle andre enheder. For når man køber eks. en trio pakke, så er det for at få alle dele med fokus på sit TV og Internet og ikke med fokus på mobile enheder.

Jeg bryder mig ligeledes slet ikke om at skulle have 3. parts dll filer på min maskine for at kunne bruge jeres WebTV. For det første fordi det er 3. parts dll filer, men de er jo slet ikke engang vevificerede, hvilket betyder at man som bruger rent faktisk slet ikke kan føle sig sikker på, hvad disse dll filer laver på ens maskine.

Så når I vælger 3. parts vejen, så ødelægger I også den tillid man har til Jer. For reelt set kan I jo slet ikke garantere for hvad de dll filer laver og hvordan de bliver vedligeholdt?

Har samme problem som Bente.

Opløsning: 1024x768 - så Bente, vi er sikkert ikke i målgruppen og skoledrengene som skriver sitet, har jo store tv-skærme og ingen jordforbindelse Gal humørikon

Venlig Hilsen Michael

Omdømme 5
Badge
Hej Martin

Har meldt det til betaplay@tdc.dk

Og om de andre kommentarer om Betaudgaven af PLAY

TDC åbnede for det nye PLAY i beta(som det hed) ca. 1mdr. før den varslede lukning af den gamle udgave(tror det var i marts), i den periode skete der intet - absolut intet fra TDCs side, meningen var vel at opdage og rette fejl. Der skulle gå flere måneder før der skete lidt, billedkvaliteten blev bedre og det virker mere stabilt nu, så jo TDC har rettet nogle fejl, men brugeroplevelsen er stadig - MARKVÆRK.

Den før nævnte fejl efter midnat er der endnu, og man kan ikke selv vælge billedstørrelse - det er enten det lille billed ved siden af guiden eller fuld skærm, den mulighed med valgfri billedstørrelse havde man med den gamle udgave.

Derudover er der jo mange fejl i musikdelen som andre påpeger, det bruger jeg dog ikke selv.

FORSLAG - Slet hele molevitten og anskaf noget andet der virker.

Mvh

Kim

Martin skrev:
Hej Nursetec

Lige for at præcisere, så er mailadressen betaplay@tdc.dk.

Omkring det "nye" Play, er der faktisk rettet rigtig mange udfordringer bl.a. webplaylister. Kan anbefale dig, at fjerne appen og prøve at hente den igen. Log ind i appen uden at være på Wifi. Hvis det ikke lykkes dig, så tag meget gerne fat i TDC Hotline.
@KsNa, meld gerne fejlen ind på mail, så sender jeg også en forespørgsel videre. 

Hilsen Martin

Du har ret, betaplay@tdc.dk...

Folks problemer med musik- og appdelen af play er utallige og hvis jeg brugte den ville jeg også være frustreret.

Men jeg har rigeligt at gøre med at være frustreret over webtv og - helt ærligt- jeg orker sgu ikke at gennemtrawle samtlige sider i denne tråd, men jeg ved at der er masser af fejl at tage fat på, det er bare at gå i gang! 

Efter måneders frustrationer og stor tålmodighed holdt jeg en pause fra det hele i en måneds tid og vendte så tilbage for at opdage at intet var forbedret, alle fejl kører lystigt videre mens tdc glædestrålende meddeler at man nu kan bruge Sonos på play...

Albums kan jeg slet ikke hente, numre kan jeg hente med en del besvær, jeg havde overhovedet ingen problemer med den forrige udgave.

Det er det samme i Firefox som i IE

jeg opdagede, at hvis jeg gik over på "store" programguide, og skiftede fra MINE kanaler til ALLE, kunne jeg, på store programguide, klikke på, og modtage, TV2.. Dog stadig ikke på "lille" guide, ved siden af billedet.

Undskyld...Men jeg er bestemt ikke begejstret over denne ændring. Syntes siden virker uoverskuelig, og kan ikke se nogen steder hvor man kan følge med i alle nye udgivelser som man kunne før. Syntes i burde have lavet en funktion så der i det mindste var en mulighed for at have det gamle layout....som man kunne vælge inde i indstillinger måske.

Det er selvfølgelig rart at i samler tingene og frisker det op, men for mig er det nu desværre blevet en side jeg ikke vil gå ind på hver dag da jeg ikke kan følge med i alle udgivelser der kommer om dagen. (og undskylder hvis det er mig som har overset noget selvfølgelig.....kan jo være den gemmer sig godt)

Omdømme 5

Skal man zoome for at bruge TDC's hjemmeside? Nej, det er TDC's hjemmeside, som skal tilpasse sig kunden.
Jeg døjer selv med problemet ikke at kunne se et stykke af højre side. Hvad TDC skal gøre er simpelthen at gøre som alle andre hjemmesider, at lægge et stykke kode ind på hjemmesiden som detekterer den individuelles skærmopløsning og derefter tilpasser hjemmesiden hertil. Der er vel en årsag til, at det hedder HTML, CSS og ikke brochuretryk i A3-størrelse, som skal tilbage på trykken for at komme ned i rigtig størrelse.
Omdømme 5
Badge
Det ser ud til at man kun kan se de kanaler, som normalt kan ses uden for hjemmet, selvom det er på eget hjemmenet, så det er ikke helt OK endnu.

Amatører, at man ikke tjekker, at det man laver nu også virker.

En tanke: Flymekanikere med samme indstilling til reparation og veligeholdse som TDC.

Kim

Besvar