Det nye TDC Play - (forrige version)

Vis første besked

427 Kommentarer

Ulf skrev:
De gode nyheder fortsætter!

Hvis du har C-MORE, så kan du fra i dag se C-MORE-kanalerne i WebTV Kat glad

/Ulf

- hvis i nu fik de basale ting til at fungere først, ville vi være lidt mere positive.

For to dage siden dristede jeg mig til at høre en gammel privat playliste - og den virkede :-)

Prøvede den samme i dag og . . . . . . . så er det prøvekludenes paradis igen. Ca. en tredjedel af numrene kunne afspilles.

Nu må i til at stramme ballerne - det har stået på siden marts måned !

Venlig hilsen - trods alt

Michael

Omdømme 2
Badge
Nu har jeg endeligt fået taget mig sammen til at få udfærdiget en lille mail til udviklerne, her er hvad jeg har fået skrevet til dem:

Hej Udviklere på Play

Jeg vil prøve udelukkende at koncentrere min fejlmelding på android app´en, da jeg mener det er der´ de største problemer forekommer og udelukkende på musik-delen da det kun er den jeg har adgang til. Jeg vil sige jeg har prøvet appen på flere mobiler, herunder Samsung Galaxy Nexus GT-9150Samsung Galaxy 3 GT-9300Samsung Galaxy 3 GT-9305Sony Xperia x10iSony Xperia ZHTC One Det lader til det er præsis de samme fejl der forekommer på alle telefonerne, lige med undtagelse af Sony Xperia som kørte Gingerbred 2.3.2 Men nu har jeg HTC One som min primær telefon og vil prøve at komme med en fejlmelding på det. Jeg har prøvet at være aktiv på forummet men det lader ikke rigtigt til der er sket så meget med at få rettet fejlene, så håber dette hjælper :-) Telefon/Tablet/PC/Mac-model:HTC one

Version af iOS/Android/OSx/Windows på din telefon/tablet/computer: 4.1.2 software nummer 1.29.401.12 - app version 2.3.0

(Hvis app) Oplever du fejlen på Mobildata eller Wifi eller begge dele?læs.

- App glemmer password, kan dukke pludseligt op efter et par numre efter telefon er skiftet til 3g. En bruger på forummet har forklaret det sker når telefon har været slukket eller genstartet eller der er gået et par dage

- Offline filer virker ikke efter ca. 24timer hvorefter numrene hentes igen over netværk(kan ses på netværksgraf) eller at numrene ikke kan afspilles

- Hvis der er dårlig netværk ved opstart af app, kan det næsten være umuligt at starte appen op ,da den prøver gevaldigt at finde netværk og det kommer aldrig til at virke..

- Hvis opkald modtages på en tidsframe inden for ca. 2sekunder mellem at telefonen skifter nummer, så kører musikken oven i telefonsamtalen.. Det kan godt være i siger hvornår sker det, men det er faktiskt sket for mig at modtage telefonopkald lige imens telefonen skifter nummer... se næste fejl

- Meget lang ventetid imellem numre, det tager ca. 4-5sekunder hvilket er meget ødelæggende for oplevelsen, og giver også ovennævte problem

- integration med android er mangelfuld, dvs ikke mulighed for at styre musiknumre fra låseskærm, rullegardin eller for den sags skyld via bluetooth headset hvilket er en kæmpe fejl/mangel

- lydkvaliteten er i den grad også en fejl 48Kbit lyder simpelhen forfærdigeligt.. i det mindste burde man kunne downloade til offline i god lydkvalitet.. Jeg har ikke brugt tdc play i lang tid nu, og det er faktiskt en meget stor befrielse fordi det virker hver gang.

- Man kan ikke komme tilbage til hovedmenuen i appen, hvis man har fået trykket tilbage flere gange, indtil beskeden "tryk tilbage for at lukke appen" appen lukker nemlig ikke, men spiller videre.. den bliver bare "minimeret" og så hver gang man trykker tilbage minimeres programmet bare..

-HTC one har ingen menu-knap, og appen har ikke blivet opdateret med menu knap indbygget i programmet

- Har oplevet flere gange at telefonen ikke reagere på knapperne når man trykker på play eller radio knappen.. har en formodning om hvis netværket ikke svarer øjeblikket, og skal skifte fra 3g til H+ hvor der godt kan være lidt ventetid.. Så er det umuligt at få programmet til at svare.. Det er sket flere gange.

- for at slide mellem musik, radio tv osv, skal man slide langssomt og en langt trykket.. Den burde da reagere på et hurtigt slide fra side til side, men her står den bare og vipper på det samme punkt..

Er det ikke muligt at få adgang til app lavet af jeres indholdslevandør, som ONFONE, YOUSEE og TELMORE bruger... det virker da til at den app virker meget bedre...

Håber der sker noget på forhånd tak
Jeg har lige installeret TDC Play-app på min mobil, og jeg blev ret skuffet. For app'en er så stor, at den straks sniger sig ind på en upopulær 3'plads over store app'er :-(( allerede inden jeg er igang - kun overgået af Facebook og Outlook, som lider af den samme sygdom: Der kan ikke overføres noget af app'en til SD kortet. Jeg forstår det ikke. Nogle app producenter lader os overføre en stor del af app'en til SD kortet. Jeg har de sidste slettet alle 'unødvendige' apps og helt ærligt. Det kan blive lidt FOR kedeligt og besværligt. Jeg skal vælge mellem TDC Play eller homebanking+Endomondo+SMS Backup+Easy Voice Recorder+DMI vejr+e-boks+Fjerbetjening af min hjemmeserver. Alle disse ting fylder det samme som TDC Play. Jeg har 32 GB på mit SD kort og 450 MB i min telefon hukommelse. Jeg er bestemt ikke den eneste med dette problem.

Hvordan vil TDC gå foran med at løse problemet. Ved at lave én app til det hele, så kan man ikke engang vælge den del, der kunne være interessant i TDC Play. ØV.

Niels

Omdømme 4
Kære alle,

Vi sætter rigtig stor pris på alt den gode, konstruktive feedback vi har fået til TDC Play. Et af de største ønsker fra jeres side har været at kunne benytte TDC Play på jeres SONOS-anlæg. Det har vi taget til os og arbejdet ihærdigt på, og...

...fra i eftermiddag klokken 16.00 (sådan cirka) kan I tilgå TDC Play i SONOS labs Glad humørikon

Hvis du allerede har adgang til TDC Play og ejer et SONOS-musiksystem skal du gøre følgende:

Åben SONOS app’en (på pc, smartphone eller tablet), vælg et rum du ønsker at afspille i, vælg 'Musik' herefter 'Mere musik' og til sidst ’SONOS Labs’. Så skal du blot finde TDC Play på listen over tjenester og logge på med dit TDC Login.

God lyttelyst!

Ps. Vi har en hjælpeartikel klar, hvis du løber ind i udfordringer med SONOS labs og din adgang til TDC Play.

Omdømme 1
Superlækkert at man ny kan høre TDCplay på Sonos. 

hvilken bitrate udsendes musikken i? 

jeg har forsøgt at koble op på Sonos men det vil ikke godkende min adgangskode. Hvad gør man?

Jeg kan sagtens finde musik i play på min ipad, men når jeg vil afspille det skriver den jeg enten ikke har forbindelse til internet eller at serveren ikke svarer samt at jeg skal prøve senere. Dette har stået på nogle dage. Skal nævnes at jeg HAR forbindelse til internettet. Desuden kan jeg ikke se mine Web playlister hvilket jeg kan forstå burde være et allerede løst problem!!
Omdømme 2
Hej

WEB TV har kørt indtil i går, men i dag gåt det ikke mere!!!!

Jeg får meldingen "Du kan desværre ikke se den valgte kanal".

Har anvendt Internet Explorer - Google Chrome og Firefox.

Derudover har jeg testet på 3 forskellige PCér hvor det kørte indtil i går.

Bemærkning: Jeg er logget in med mit standard password og adgangskode til TDC.

Hvad er årsagen??????

Hilsen

carsten

- og jeg kan intet musik høre, på en ganske alm. PC ......

I finder vel ud af det en dag. Nu har dette bras stået på siden Marts måned !

Hej TDC'ere Nu er det efterhånden rigtig mange måneder jeg har haft problemer med Play på iPad... Jeg bliver ved med at få beskeden: "Ingen forbindelse - Tjenesten svarer ikke. Du har enten ikke forbindelse til internettet eller serveren svarer ikke. Prøv venligst senere" - det kan nogengange løses ved at genstarte App'en - men det er altså pænt irriterende... fikser i det ikke snart, eller skal jeg bare helt opgive?? I må gerne skrive noget specifikt om dette problem i jeres FAQ. Jeg HAR prøvet at geninstallere app'en. Så mistede jeg alle mine playlister og favorites - ikke særlig fedt, så det har jeg ikke lyst til at prøve igen.. MVH Kenneth
Omdømme 5
Badge
Hvornår kan man forvente at WebTV kommer til at virke mellem 00.00 0g 06.00, det er da noget irriterende at det ikke virker 6 timer af døgnet - det er jo 25% af tiden.

Mvh.

Kim

janpshansen1966 skrev:
Hej,

Jeg vil gerne en gang for alle have konfirmeret om man med et TDC mobilabonnement kan bruge TDC  Play på computere.

For en god ordens skyld vil jeg nævne at, jeg kun har et mobilabonnement og en Nokia Lumia 920.

Supporten er i starten af samtalen meget vedholdende i deres svar som er at, der skal et bredbåndsabonnement til. Jeg har haft 4 opkald til supporten vedr. dette spørgsmål.

Et par af dem jeg har snakket med giver mig ret i at, der bør være adgang og lovede at vende tilbage, hvilket ikke er sket.

Et par stykker afviseer blankt alle forsøg på,fra min side, om at henvise til en side, hvor nedenstående erklæres for ugyldigt, men de har indtil nu ikke kunne give mig svar på, hvor jeg kan finde lige netop den beskrivelse.

Jeg har henvist til steder såsom:

http://mobil.tdc.dk/support/publish.php?id=33372#mobil, hvor der under punktet "Jeg har mobil" står følgende

Hvis du har et mobilabonnement ved TDC, så har du altid adgang til musikken i TDC Play - både via TDC Play-app'en eller via TDC Play på din computer. Du har desuden adgang til at leje Film og serier på TDC Play på din computer. Hvis du har tilkøbt Film- og Seriepakken, så kan du også se film og serier, både på TDC Play og via TDC Play-app'en

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=23000&dogtag=p_help_play_musik_faq

under punktet mobil.

Jeg er måske ikke den skarpeste kniv i skuffen, men jeg kan ikke, i de beskrivelser, uddrage andet end man med et TDC mobilabonnement bør have adgang til Play på computeren. Er mine antagelser ikke korrekte bør TDC i det mindste omformulere teksten.

For en god ordens skyld vil jeg nævne at, jeg kun har et mobilabonnement og en Nokia Lumia 920 og de fleste af de ninja tricks der bliver foreslået i denne og andre tråde dur ikke. 

Håber der er hjælp at finde her :-)

Venlig hilsen

Jan Hansen

Hej Jan

Obs: jeg er TDC-intern medarbejder, men blander mig lige for at give dig svar på din lidt specielle problemstilling. 

Lad mig starte med: Ja! Du har også adgang til TDC Play via PC/Mac og Sonos hvis du har sådan et anlæg. Dog må du kun bruge 1 platform ad gangen. 

Hér kommer så den mere bøvlede del: TDC har p.t. ikke en teknisk løsning der gør dig i stand til at tilknytte dit mobilabonnement til et TDC-login som kan bruges på PC'en. Det arbejdes der på, men i mellemtiden er der kun en vej for dig:

1) Du skal sætte dit simkort i enten en iPhone eller en Android smartphone (henvend dig evt. i en TDC butik hvis du ikke kender nogen du kan gøre det hos)

2) Installer TDC Play app'en

3) Prøv at afspille en sang fra Play (så bedes du om login)

4) Opret et login via app'en (obs: du må ikke være på wifi når du gør det)

5) Slet evt. app'en eller log ud igen fra den lånte telefon.

Så har du et login du kan indtaste i Web Play universet. 

Det er bøvlet, men der arbejdes på at gøre dette nemmere, men det er altså sådan det må gøres indtil da..

Badge
stadig ingen web playliste på Iphone OG Ipad

KsNa skrev:
Hvornår kan man forvente at WebTV kommer til at virke mellem 00.00 0g 06.00, det er da noget irriterende at det ikke virker 6 timer af døgnet - det er jo 25% af tiden.

Mvh.

Kim

Skal du ikke regne med nogensinde sker. Der er oprettet en mailaddresse, mener det er play@tdc.dk, hvor du kan indberette fejl. Den fejl du nævner er det flere måneder siden er blevet indberettet og intet er sket...ligesom med talrige andre fejl. Så den addresse er nok nærmest en syltekrukke. Det korte af det lange er at der intet er sket med den elendige "nye" play siden dag 1, og der sker tilsyneladende heller ikke noget i fremtiden.

Omdømme 4
Hej Nursetec

Lige for at præcisere, så er mailadressen betaplay@tdc.dk.

Omkring det "nye" Play, er der faktisk rettet rigtig mange udfordringer bl.a. webplaylister. Kan anbefale dig, at fjerne appen og prøve at hente den igen. Log ind i appen uden at være på Wifi. Hvis det ikke lykkes dig, så tag meget gerne fat i TDC Hotline.
@KsNa, meld gerne fejlen ind på mail, så sender jeg også en forespørgsel videre. 

Hilsen Martin

Omdømme 4
Badge +1
Martin skrev:
Hej Nursetec

Omkring det "nye" Play, er der faktisk rettet rigtig mange udfordringer bl.a. webplaylister. Kan anbefale dig, at fjerne appen og prøve at hente den igen. Log ind i appen uden at være på Wifi. Hvis det ikke lykkes dig, så tag meget gerne fat i TDC Hotline.
@KsNa, meld gerne fejlen ind på mail, så sender jeg også en forespørgsel videre. 

Hilsen Martin

Hej Martin,

synes du virkelig, at vi kunder skal have forståelse, tålmodighed og sympati overfor "jeres udfordringer"?

Nu taler vi om flere måneder (siden marts, hvis jeg husker rigtig?), og der er stadig voldsomme og kritiske problemer. Desuden er der så mange opfodringer til jer (TDC), at rulle tilbage så at vi kunder får det vi betaler for. Men, det forslag ignoreres fuldstændig.

Som jeg har skrevet i en anden tråd, påtvinger andre virksomheder ikke sine kunder en Beta (testversion) - hvorfor vælger TDC, at gøre det? Økonomi? Dårlig ledelse/indkompetence?

Tak for at du svarer i Forum og er klar over, at det ikke er dit ansvar, men er du ikke enig i, at smærtegrænsen er nået, og I (TDC) taber troværdighed for hver dag der går?

Mvh

Omdømme 4
Hej iMac

Jeg har ikke bedt om hverken din eller andres forståelse, tålmodighed eller sympati.

Jeg skriver, at der er rette mange fejl, bl.a. nogle af dem de oplever. Se blot Ulf´s opdateringere i denne tråd.

Vi tvang på ingen måde betaplay ned over vores kunder, da det "gamle" Play kørte sideløbende i betaperioden. Vi åbnede blot for, at brugerne kunne prøve det af og melde fejl ind, hvilket I stadig kan, hvorfor jeg vil anbefale dig, at sende en mail med de voldsomme og kritiske problemer der opleves til betaplay@tdc.dk.

Hilsen Martin

Omdømme 4
Badge +1
Tak for dit svar Martin,

jo, du og Ulf skriver om, og om igen, at der er mange "udfordringer" - underforstået, det skal vi kunder tage hensyn til/have forståelse for. Ellers er der jo ligesom ingen idé, at fortælle om det. Vi kunder, er ikke interesserede i, at høre om TDC´s "udfordringer". Vi vil gerne have et fungerende produkt. Internt kan I snakke om udfordringer og helst løse dem, men det har TDC ikke gjort i de fire måneder der er gået.

"Vi tvang på ingen måde betaplay ned over vores kunder, da det "gamle" Play kørte sideløbende i betaperioden." OK - hvordan får man fat i det "gamle" TDC Play?

Eller mener du at Beta er overstået, og nu er det et komplett produkt TDC byder på?

Jeg har skrevet til betaplay@tdc.dk om de voldsomme og kritiske problemer, op til flere gange, uden response. Nu er jeg jo ikke alene, er jo ikke alene, med den oplevelse.....?

Mvh

Lidt opbakning til "iMac" og andre skribenter: Jeg bruger dagligt (eller rettere: natligt) WebTV. Når man taster den gamle URL: http://webtv.tdc.dk så føres man over på http://play.tdc.dk/#!/tv/live altså den nye player. Så hvordan er det lige at man kommer tilbage på den gamle player - som "iMac" også spørger? TDC/Ulf skrev 12/3: Lige en notits om, at beta-perioden på det nye Play slutter den 18. marts 2013, og at det gamle Play herefter ikke vil være tilgængeligt - hvilket passer med mine oplevelser. Dvs. at i fire måneder har brugerne (os der via abonnementer betaler jeres løn) været prøveklud for jer. I burde have rullet systemet retur til gammel version da i indså problemernes omfang og konsekvenser i marts - det er helt klart et ledelsesproblem.

Ret skal være ret: Det ER smart (når det virker), der ER lavet fejlretninger og det ER blevet bedre: TDC startede med at frigive gamma-versionen - nu er vi oppe på beta-versionen.

Jeg synes at det er skandaløst at i ikke forlængst har fundet og rettet fejlen som gør at man ikke kan navigere i programguiden mellem kl 00:01 og 06:00 - hvis det er fordi i ikke forstår problemet må i da indlede en dialog med brugerne. Og hvis det er fordi at i ikke ser fejlen i jeres arbejdstid fra 9-17 ja så må i altså lige flexe og tage en aften/nattevagt. Fuldskærmsvisningen går næsten også altid galt i løbet af kort tid (bruger to skærme med tv på den ene). Vi har 50Mbit fiber så det er nok ikke et båndbredde-problem!

Omdømme 1
Hej. Havde egentlig droppet dette forum da jeg konstanterede at der ikke skete nogen forbedringer på de problemer jeg beskrev... heller ingen kommentarer fra betaplay@. Nu kan jeg se at Marin fra TDC er begyndt at kommentere så nu prøver jeg (måske lidt naivt) igen.

Jeg har en Android tablet uden simkort, hvor jeg ikke kan bruge TDC play. Se nedenstående....

Er der nogen chance for at jeg nogensinde kan komme til at bruge TDC play på min tablet..... og kære TDC lad nu vær med at være tavs - heller sandheden fremfor tavsheden.

DSC_0045.jpgDSC_0046.jpg 

Hej Martin

du har  helt ret i man ikke behøver  sympati og forståelse, men  dog hjælper  det jo lidt...  lige  som det også hjælper  at  folk snakker og skriver  pænt  og respektfuldt ...

jeg må så også erkende  at   ikke  alle  kan blive ved  at være  tålmodige, især ikke når  tingene ikke  fungerer efter hensigten, når man gør opmærksom´på det  til support, der sender en videre  til dette  forum, og man så ikek  får  et svar ,  men  får besked på at skrive  til Betaplay support  og der  så heller ikke  kommer  et svar  tilbage på  om de  overhovedet  har læst ens mail, og man igen  skriver på Fb siden  og  får besked på at skrive her,  eller  betaplay  ... og sådan kan man så  rende rundt...  uden der sker  noget, med  stadig de  samme fejl ...

du er  velkommen til at  finde  mit  1-2-3 indlæg her, fejlen er  der stadig, og  den  er MEGET træls  for det er  HÅBLØST at  søge i musikken ...   og fair nok man reklamerer  med  20 mio musik numre ...  har de  selv  prøvet at lokalisere dem ??   og efter  det nye  play er  kommet... suk ...  mange  af  listerne  man havde  før  er  væk,  så man reelt ikke  har noget  at bruge  play til mere  med  mindre  man syntes om top 20  eller  en playliste  som pallegulvballe har lavet med  3 sange på ...   beklager, det er  virkelig ringe...  prøv  at se på jeres  konkurrenter,  spotify, wimp, osv... og tilpas  ...  men start for  guds  skyld  dog med  at få fikset den søgefunktion ... den DUER IKKE!!!

vh

Tommy Trans  der  efterhånden  hverken  forventer  dette er  læst eller besvaret  men blot ignoreret ..  men jeg snakker  stadig pænt!

Omdømme 5
Badge
Hej Martin

Har meldt det til betaplay@tdc.dk

Og om de andre kommentarer om Betaudgaven af PLAY

TDC åbnede for det nye PLAY i beta(som det hed) ca. 1mdr. før den varslede lukning af den gamle udgave(tror det var i marts), i den periode skete der intet - absolut intet fra TDCs side, meningen var vel at opdage og rette fejl. Der skulle gå flere måneder før der skete lidt, billedkvaliteten blev bedre og det virker mere stabilt nu, så jo TDC har rettet nogle fejl, men brugeroplevelsen er stadig - MARKVÆRK.

Den før nævnte fejl efter midnat er der endnu, og man kan ikke selv vælge billedstørrelse - det er enten det lille billed ved siden af guiden eller fuld skærm, den mulighed med valgfri billedstørrelse havde man med den gamle udgave.

Derudover er der jo mange fejl i musikdelen som andre påpeger, det bruger jeg dog ikke selv.

FORSLAG - Slet hele molevitten og anskaf noget andet der virker.

Mvh

Kim

Martin skrev:
Hej Nursetec

Hilsen Martin

Du har ret, betaplay@tdc.dk...

Folks problemer med musik- og appdelen af play er utallige og hvis jeg brugte den ville jeg også være frustreret.

Men jeg har rigeligt at gøre med at være frustreret over webtv og - helt ærligt- jeg orker sgu ikke at gennemtrawle samtlige sider i denne tråd, men jeg ved at der er masser af fejl at tage fat på, det er bare at gå i gang! 

Efter måneders frustrationer og stor tålmodighed holdt jeg en pause fra det hele i en måneds tid og vendte så tilbage for at opdage at intet var forbedret, alle fejl kører lystigt videre mens tdc glædestrålende meddeler at man nu kan bruge Sonos på play...

Omdømme 1
på den gamle tdc play var der en funtion hvor man kan kigge på nye album/sange som lige er kommet på tdc play og sømaskinen virker ikke som den skal hvor den fungere på den gamle tdc play og så lige en ting.

det er en usmart måde og dårligt setup på den nye PLAY. Menuen på den gamle TDC PLAY var smartere sat op og til at finde ud af og udnytter pladsen på skærmen meget bedre en den nye play.

var det ikke smartere at udskifte de cover som er på play menuen som er i forskellige størelser med en menu hvor der er (nyeankommet album/sange, nye danske, nye udlanske, aktuelle, playlister, og meget mere.

så kan man nemmere kligge sig ind på det man vil lede efter og nemmere finde de nye album/sange.

eller det man vil lede efter.

Omdømme 1
Jeg tillader mig lige at komme med en indskudt bemærkning:

Læg mærke til den gule bjælke øverst på tdc's websider:

TDC Play vil ikke være tilgængelig på søndag (28.7)  i tidsrummet 03.00 – 10.00

Besvar