Dele filer på Webdisk, problemer med at se billeder

Det skulle være muligt at dele sine fotos med andre, når man gemmer dem på Webdisk. Det sker ved at markere de enkelte foto, og så trykke "DEL", og så skabes der et delelink, som man kan give til andre, så de kan gå ind og se de delte filer.

Vi har imidlertid ikke held med dette, da de billeder der fremkommer ved aktivering af delelinket er tomme. Det ser ud til, at de fylder det de skal i megabyte, men der kommer kun et rødt kryds i rammen, når billederne forsøges åbnet. Håber nogen kan hjælpe med et tip.

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Flemming_Lone

Velkommen til TDC-forum.

Jeg har lagt mærke til der ikke er svaret på spørgsmålet.

I har problemet med webdisk og jeg har problemet med Windows SkyDrive. Jeg håber det er i orden jeg er følger denne tråd.Blinkende humørikon

Omdømme 4
Den mest almindelige fejl når et billede vises som en firkantet ramme med et rødt kryds, er at linket til billedet er defineret forkert.

Jeg bruger ALDRIG Webdisk, idet jeg finder den irriterende langsommelig. Min viden om Webdisk er derfor ikke særligt stor.

Jeg har dog som et forsøg, i denne tråds tjeneste, uploadet et billede som jeg gerne vil dele.

I de options der er for at lave et delelink har jeg valgt "Send til venner" således at delelinket automatisk sendes på mail til den/de personer man ønsker at dele linket med. Det var den option der forekom mig at være mest velfungerende.

Jeg har også eksperimenteret med linkene "Delelink" og "RSS" i bunden af dialogboxen for delelink. Disse to options forekom mig ikke at være særligt velfungerende.

Det delelink, sendt på mail, som jeg har sendt til mig selv for at se om det virker er dette:

http://webdisk.tdconline.dk/n/50-2/share/LNK15184d361b74e53d0/

(Klik på billedet for at se det i stor størrelse)

Jeg kan ikke hjælpe jer yderligere end blot at dokumentere at det åbenbart virker, - så der er ikke andet at gøre end at I må prøve igen, og udvise omhyggelighed under processen. Det SKAL virke. Det gør det hos mig.

Mvh FN ;-)

PS: Linket til RSS ser således ud:

http://webdisk.tdconline.dk/n/57-58/share/LNK52954d361df08bf6c/

Linket til Delelink ser således ud, og det virker overhovedet ikke. Billedet kan ikke vises:

http://webdisk.tdconline.dk/n/50-17/share/LNK52954d361df08bf6c/

Hej FN, og tak for det meget fine svar. Det er mest linket til Delelink vi har brug for, og det kan hverken virke hos os eller dig, så der må vel være et eller andet galt med funktionen.

Bedste hilsner

Omdømme 4
Tjaee, - det er der jo noget der kunne tyde på, og når både I og jeg får samme fejl på samme funktion, så ligner det mere en fejl hos webdisk end hos os. Webdisk er også lidt sløv og dårligt fungerende lige i øjeblikket.

Jeg kender naturligvis ikke jeres præcise behov, men funktionen "Send til venner" er et rimeligt alternativ til "Delelink" al den stund at denne funktion ikke virker som den skal.

"Vi må da håbe det blir' bedre i morgen" (Frit efter The Julekalender)

Mvh FN ;-)

Omdømme 1
Hej Flemming og Lone

Om det er webdisk der er en fejl ved, ved jeg ikke, da jeg ikke har en webdisk.

Som jeg skrev, har jeg samme problem, med de delelink jeg opretter på på Windows Live SkyDrive, hvor jeg har nogle fotos liggende.

Jeg tror der er et eller andet jeg har glemt at måske aktivere eller noget i den stil. Jeg syns ikke vi skal opgive. Det kan være der kommer et andet bud.Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)