Dagligt reset til 4/3

• 0 kommentarer
Hver dag skal bruge tid på at skifte skærmformat, idet den sætter sig tilbage fra 16/9.

Hamrende irriterende.

13 Kommentarer

Hej, du skal huske,at du skal tænde dit fjernsyn først. Hvis du tænder digitalmodtageren først, vil skærmformat altid være 4/3

Øh ! Den er tændt hele døgnet rundt. Har ligeledes lavet totalreset. Ingen virkning. Har ringet til serviceafd. der foreslog reset. Det er faktisk flere gange om dagen nu.

god morgen, det jeg mener er når du tænder/starter efter, at fjernsyn og digitalmodtageren har været på stand by.

Den kommer ALDRIG på standby.

Du kunne jo prøve povambo ide,altså og slukke for box og tv'et.

Og så tænde dem igen,men husk tv'et først.

så kunne du da se om det havde løst din problem

Omdømme 3
Bruger du SCART eller HDMI kabel mellem boks og TV.

Hvis du bruger SCART, kunne du tyde på, at du ikke har et "fuldt monteret" SCART kabel. Informationen om kanalen er i 16/9 eller 4/3 sendes på en af ledningerne, som ikke bliver monteret i et "standard" kabel.

Hvis du bruger HDMI kabel, kan der være flere årsager. Den mest sandsynlige er, at du ikke har bedt boksen "teste" for at den valgte opløsning kan vises. Boksen vil derfor vælge en standard lav opløsning.

En anden mulighed kan være, at boks og TV ikke "taler" særligt godt sammen. Du kunne prøve at slå "HDMI Control" fra på fjernsyn.

Montagen er som følger !

Scartkabel til TV1 eller HDoptager

HDMI til TV2 (3mdr gl. Sony topkvalitet)

Modtagelsen er kun 5MB

Om scart er monteret eller ej gir ingen forskel.

HDMI kontrol !!! Aner ikke lige om tv har noget sådant. (tjekker)

Hvordan tjekker man skærmformatet andet end der hvor jeg hver dag går ind og ændrer det til 16 /9 ?

På daglig basis blir TV1 tændt kl 7 og kører hele dagen til ca. 23 om aftenen.

Som regel (men ikke altid) skal der sættes til 16/9 på dette tidspunkt.

Til trods for at INTET andet tændes eller slukkes kan skærmformatet sætte sig selv i løbet af dagen.

Når TV2 blir tændt (som regel kl 23 er der ingen ændring hverken når det tændes eller slukkes.

Udfra min egen dømmekraft sker reset når der sker en opdatering af boks !!!

Nu har jeg sat tv til ikke at ha HDMI kontrol.

Ingen ændring er dog sket. Den skulle igen i dag sættes til 16/9.

Desuden betyder det jo at jeg ikke kan styre DVD/HD der er koblet til TV.

Omdømme 3
Hej Tkast

Jeg ved ikke om jeg læser dine oplysninger forkert - men - har du BÅDE scartkabel og HDMIkabel sluttet til Digitalmodtageren på samme tid, for at bruge digitalmodtager på 2 forskellige TV ?? I så fald er det der du skal finde årsagen, da boxen ikke kan styre tilslutning af TV på både scart og HDMI samtidig.

Når du tilslutter med HDMI vil jeg desuden anbefale dig at bruge et af HDMI formaterne i stedet for 16:9.

Hvis du vælger 720p eller 1080i vil du få en væsentligt bedre billedkvalitet

Mvh. Gitte

Arh altså! Da montøren kom og lavede skidtet var der ingen problemer i at gøre præcis dette.

Faktisk ham der foreslog det !!!

Hvis dette betyder at jeg ikke kan ha 2 tv på ,kan jeg overhovedet ikke bruge systemet, som jeg faktisk har betalt en formue for.

Kan sgu ikke være rigtigt at en boks man indstiller, ikke kan holde konf. ,fordi en scartenhed er monteret.

Så hvor er problemet : Alt virker fint medmindre boksen nulstiller sig, så mon ikke det er den der har fejlen.

Et professionelt produkt er boksen vel, og betyder det du siger så ikke at boksen kun burde åbne for den kanal man sætter den til ????? Når nu de alle er åbne samtidig, kan der vel ikke være noget galt i at benytte dem.

Omdømme 3
Nej, det er ikke en fejl på boxen. Hvis du tilslutter TV på både HDMIstik og scartstik samtidig, vil scartstikket gå ind og overtage styringen - deraf reset til 4:3 format.

Det står faktisk også ganske tydeligt i den installationsvejledning der følger med boxen at man skal vælge ENTEN scart eller HDMI, og ikke kan benytte begge dele samtidig. Link til vejledning her:

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/tv/pdf/20090903/instalvejl_m_harddisk.pdf

Det øverste scartstik på boxen er Scart In - her kan tilsluttes DVD afspiller eller lignende samtidig.

Hvis man har brug for TV i flere rum, er løsningen en Multiroom installation, hvor man får en ekstra digitalmodtager uden harddisk.

Mvh. Gitte

Okay ! Hvis jeg forstår alt dette her korrekt er løsningen f.eks at benytte S-video til tv1 frem for scart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)