Chromecast - TDC Play musik (android)

Hej,

Har netop købt en chromecast til brug sammen med min android tablet.

Kan det virkelig passe at chromecast kun virker i app'en til TV og film, og IKKE til musik??? - "Chromecast knappen" forsvinder simpelthen når TV og film app'en guider en videre til Musik app'en.

Og hvorfor kunne dert hele ikke samles i een app?

mvh

Henrik Thomsen

52 Kommentarer

Omdømme 3
Hej Alle

Det er med stor glæde at kunne fortælle, at vi nu er på vej med Chromecast Audio understøttelse! Glad humørikon

Det er på baggrund af jeres forespørgsler og feedback omkring denne løsning, at vi nu arbejder med en opdatering til vores musik app, der gør det muligt at streame musik via Chromecast Audio.

Vi forventer at  være klar med løsningen i løbet af første kvartal næste år.

Vi er glade for jeres feedback og input, som vi takker for,  og vi glæder os til at kunne tilbyde jer vores musiktjeneste over Chromecast Audio Glad humørikon

Omdømme 1
KOM NU TDC!

Det ender jo med, at vi hopper over til Google play eller spotify. 

Vi vil have understøttelse til Chromecast musik også....

Omdømme 3
Hej het_dk

På nuværende tidspunkt kan du se live-tv, film og arkiv via Chromecast, og du kan læse mere om det her: Vi er klar på Chromecast

Årsagen til at vi adskiller det i to apps er, at der er stor forskel på at lytte til musik og at se tv, film og serier. For at sikre at vi kan levere den optimale oplevelse til disse to brugsscenarier, har vi valgt at adskille det i to apps. Fra Tv & Film app'en har vi implementeret en genvej til musik app'en, så skiftet kan gøres med et enkelt klik.

På apps skal man også kun logge ind én gang i hver app og derefter er åbningen af en app meget hurtig. Det vil på sigt også være muligt at gå direkte fra musik app'en tilbage til Tv & Film app'en.

På Web har vi samlet det hele under en menu, så der kun skal logges ind én gang, og så er der adgang til Tv, film og serier og musik direkte fra top menuen.

Hejsa.

Nu er 1. Kvartal 2016 snart gået. Er TDC snart klar med cromecast til TDC Play Musik?????

Jeg vil også gerne have at vide,  hvordan man kan Chrome caste musik fr TDC Music til mit TV og dermed en forstærker?

Er det hemmelige aftaler med 'nogen' der gør, at I ikke vil opdatere jeres musik app med Chromecast. Måske vi skulle lade kontant undersøge dette forhold??
Omdømme 5
Badge +7
@KHP75 Det er endnu ikke muligt, men der bliver arbejdet på det. Glad humørikon

Sidste måned af forventet lancering, er skudt i gang
Jeg har også med stor længsel ventet på at TDC fik opdateret deres Musik app så man kunne bruge cromecast. Jeg har nu prøvet at installere min cromecast audio og til stor jubel fandt jeg ud af at få det til at virke uden at TDCplay er opdateret fra TDC´s side.

For at starte med opsætningen, installerede jeg cromecast appen og fik forbindelse til min højtaler. Fra appen trykkede jeg på de 3 streger og efterfølgende på "cast skærm/lyd" hvorefter den finder din enhed. Tryk på den og der er forbindelse.

Jeg ser dog stadig frem til at TDC får opdateret deres TDCplay app. Håber det lykkes for andre Glad humørikonScreenshot_2016-03-05-21-14-41.png

Screenshot_2016-03-05-21-14-48.png

ahelt - Tak for det gode råd.

Glad humørikon Det løste problemet på min kones mobil.

Desværre hjalp det hverken på min eller min datters, da "cast skærm/lyd" ikke er til rådighed på iPhone (tak Google... Gal humørikon). Desværre heller ikke min søns, for det er ikke det seneste android OS... (tak Google... Gal humørikon) Øv. 

Tilbage til TDC med stærkt håb om at TDC Play som lovet understøtter Chromecast i indeværende måned (og til Googles om at være lidt skarpere til at understøtte andet en seneste generation android styresystem med deres løsninger). 

Hej ClausET

Godt at hører det virker på din kones mobil.

Jeg havde godt læst at det ikke virkede på Iphone tlf. Fik det dog ikke lige skevet i mit indlæg.

Vi må håbe på at TDC snart får opdateret deres app så den understøtter Chromecast så din søn, datter og dig også kan få glæde af jeres Chromecast Glad humørikon

Tyndt af TDC! De har allerede fået Chromecast til at virke for TV, så hvor svært kan det være at kopiere samme løsning til musik. 

Talte med deres support forleden om andet emne og spurgte til Chromecast implementering og de lovede at undersøge og vende tilbage på mail - det er ikke sket endnu 6 efter dage.....

Hej Ajla!

Jeg er dybt forundret.

Jeg spurgte jer for nylig om TDC TV kunder ville få den nye Yousee boks på grund af sammenlægningen.

Jeg fik der at vide, at TDC TV og Yousee TV vil fortsætte som to forskellige produkter og at man derfor ville fortsætte med den (iøvrigt ganske gilmrende) TDC TV boks.

Det er således ikke noget argument for at udskyde lanceringen af Chromecast til TDC Play Musik, der er en del af TDC TV pakken.

Oplys derfor venligst, hvornår Chromecast til TDC Play Musik bliver lanceret. 

Hvis du ikke kan svare, bedes du stille mit spørgsmål videre til ledelsen, tak.

Venlig hilsen

Claus

Hej Ajla

Nu er der gået en måned siden at du fortalte at der ville blive en udskydelse grundet sammenlægning..

Du fortalte også at I stadigt arbejde på at få Play Musik til at virke på Google musik cast.

Hvad er status ?  vi er ret mange brugere som forventer.... om ikke andet et svar??

Mvh.  Jesper 

Du har helt ret TDC har ingenting til overs for deres kunder det er mange år siden de har haft det så gør som os andre find dig et andet selskab 

Ja - der er to - jeg valgte den, der hedder Ny Yousee Musik og der kan jeg logge ind med mit TDC login og bruge højere streaming kvalitet og ikke mindst Chromecast - det er en ren fest :-)

Men festen er hemmelig :-)

Prøv selv!

Vh

Claus 

Så jeg kan altså ikke forvente at der kommer en "chromecast knap" i musik appen?

Omdømme 3
Hej 

Nej, det er ikke muligt at Chromecaste musik med TDC Play.

... savner også en Chromecast mulighed i TDC Play musik app'en! 

Jeg er i samme båd - mangler Chromecast til musik App. Det må være muligt

Det er bare ikke godt nok. Nu har jeg købt chromecast audio. Kun for at kunne afspille musik trådløst fra tdc play.
Hej

Du svarer ikke på spørgsmålet: hvornår får vi chromecast i musik app'en?
Omdømme 5
Badge +7
Det er ikke noget, der er på tegnebrættet lige nu, men jeg vil ikke udelukke, at det kunne komme det engang i fremtiden.

Til Stefan - TDC Forum Team

Hvor kunne det være skønt, hvis TDC ærligt og redelig fortalte sandheden om, at det er aftaler, der gør, at I ikke uden videre vil servicere Chromcast Audio og ikke et spørgsmål om den store forkromede softwareudvikling der skal til. Så hvis TDC vil, kan I sætte gang i det 'i morgen'. Så lad os høre, hvilke aftaler det er TDC er bundet af eller tåler det ikke offentlighedens lys?

Jeg tror netop grunden til at TDC TV og TDC musik er blevet adskilt i hver sin app, er en eller anden form for aftale imellem TDC og flere musikstreamingtjenester. TDC får lov til at fokusere på TV i fred og de får lov til at fokusere på musik, med monopol på chromecast streaming. Kan huske at både TDC film og TDC musik lå under samme app som bare hed TDC play for længe siden og det virkede upåklageligt. Det virker derfor mærkeligt at det er blevet delt op i desideret to apps, da det sagtens kan fungere under samme app. Bare lidt tanker, ingen siger jeg har ret Glad humørikon

Besvar