Chromecast - TDC Play musik (android)

Vis første besked

52 Kommentarer

Venter også spændt og bliver mega skuffet, vred, irriteret, utilfreds, oprørt, ... hvis ikke vi får Chromecast audio ud i marts som annonceret. Krydser fingere og regner med, at vi får højkvalitet casting Humørikon med tunge

Jeg har også med stor længsel ventet på at TDC fik opdateret deres Musik app så man kunne bruge cromecast. Jeg har nu prøvet at installere min cromecast audio og til stor jubel fandt jeg ud af at få det til at virke uden at TDCplay er opdateret fra TDC´s side.

For at starte med opsætningen, installerede jeg cromecast appen og fik forbindelse til min højtaler. Fra appen trykkede jeg på de 3 streger og efterfølgende på "cast skærm/lyd" hvorefter den finder din enhed. Tryk på den og der er forbindelse.

Jeg ser dog stadig frem til at TDC får opdateret deres TDCplay app. Håber det lykkes for andre Glad humørikonScreenshot_2016-03-05-21-14-41.png

Screenshot_2016-03-05-21-14-48.png

ahelt - Tak for det gode råd.

Glad humørikon Det løste problemet på min kones mobil.

Desværre hjalp det hverken på min eller min datters, da "cast skærm/lyd" ikke er til rådighed på iPhone (tak Google... Gal humørikon). Desværre heller ikke min søns, for det er ikke det seneste android OS... (tak Google... Gal humørikon) Øv. 

Tilbage til TDC med stærkt håb om at TDC Play som lovet understøtter Chromecast i indeværende måned (og til Googles om at være lidt skarpere til at understøtte andet en seneste generation android styresystem med deres løsninger). 

Hej ClausET

Godt at hører det virker på din kones mobil.

Jeg havde godt læst at det ikke virkede på Iphone tlf. Fik det dog ikke lige skevet i mit indlæg.

Vi må håbe på at TDC snart får opdateret deres app så den understøtter Chromecast så din søn, datter og dig også kan få glæde af jeres Chromecast Glad humørikon

Der bliver arbejdet på det. Uden at være ekspert i kodning vil jeg gætte på, at det er forholdsvist nemt, når man har kodet det til TV appen, det må nærmest være en kopi.

Håber det udmeldte med marts holder.

Hejsa.

Nu er 1. Kvartal 2016 snart gået. Er TDC snart klar med cromecast til TDC Play Musik?????

Ja nu må der godt snart ske noget!!
Hej Ajla,

Det ser ikke ud til at "musik via Chromecast Audio" blev klar i 2016-første kvartal som lovet. Vil du knytte en kommentar til dette?

Omdømme 3
Hej alle

Eftersom der har været ændringer i organisationen, som betyder, at vi bliver lagt sammen med YouSee, har vi udskudt lanceringen af Chromecast.

Vi arbejder dog stadig på sagen, men på nuværende tidspunkt har vi desværre ikke en konkret lanceringsdato. Vi vil naturligvis melde det ud, så snart der er noget nyt.

Jeg beklager den første udmelding.

Hej.

Det synes jeg er en dårlig og uacceptabel forklaring. I kunne løse problemet så let som ingenting - hvis I ville!!!!

Det er da at holde 'folk' hen med snak. Lad os nu få et ordentlig svar på, om I vil servicere Chromecast Audio eller ej?? Og vær nu ærlig; det er jo ikke et spørgsmål om kodning men et eller andet med licenser og afgifter - forklar dog det åbent og ærligt istedet for at det andet snik snak. 

Endnu en god grund til at teleselskab... sammenlægningen af TDC og yousee skulle afskaffe det støvede ry TDC har men ak nej man forstår at fastholde og overfører det til sammenligningen.
Tyndt af TDC! De har allerede fået Chromecast til at virke for TV, så hvor svært kan det være at kopiere samme løsning til musik. 

Talte med deres support forleden om andet emne og spurgte til Chromecast implementering og de lovede at undersøge og vende tilbage på mail - det er ikke sket endnu 6 efter dage.....

Så kom der sørme en opdatering.... Uden chromecast audio understøttelse????? W.T.F.!!?? Ikke godt nok!!
Det er bare ikke godt nok, syntes at TDC skylder en forklaring.
Hej Ajla

Nu er første kvartal af 2016 gået. Jeg kan ikke se det er muligt at Chromecaste musik til tv endnu. Hvordan går det med opdateringen

Mvh Steen Hansen

Nu er vi så i 5 måned hvordan stemmer det overens med 1 kvatal
Hej Ajla!

Jeg er dybt forundret.

Jeg spurgte jer for nylig om TDC TV kunder ville få den nye Yousee boks på grund af sammenlægningen.

Jeg fik der at vide, at TDC TV og Yousee TV vil fortsætte som to forskellige produkter og at man derfor ville fortsætte med den (iøvrigt ganske gilmrende) TDC TV boks.

Det er således ikke noget argument for at udskyde lanceringen af Chromecast til TDC Play Musik, der er en del af TDC TV pakken.

Oplys derfor venligst, hvornår Chromecast til TDC Play Musik bliver lanceret. 

Hvis du ikke kan svare, bedes du stille mit spørgsmål videre til ledelsen, tak.

Venlig hilsen

Claus

Hej Ajla

Nu er der gået en måned siden at du fortalte at der ville blive en udskydelse grundet sammenlægning..

Du fortalte også at I stadigt arbejde på at få Play Musik til at virke på Google musik cast.

Hvad er status ?  vi er ret mange brugere som forventer.... om ikke andet et svar??

Mvh.  Jesper 

TDC er fuldstændig ligeglad med hvad vi som kunder ønsker, de viser deres arrogance ved ikke en gang at svare deres kunder. Jeg tror desværre at der er på tide at takke af som kunde i denne butik
Du har helt ret TDC har ingenting til overs for deres kunder det er mange år siden de har haft det så gør som os andre find dig et andet selskab 

GODE NYHEDER - CHROMECAST UNDERSTØTTES I EN NY VERSION AF PLAY MUSIK FRA 10. MAJ

Jeg er faktisk meget tilfreds med med TDC TV/Internet/mobil - og har fået fin service - bl.a. gratis mobilt Internet i en periode, hvor der var kabelbrud i området.

Den manglende TDC Musik Chromecast understøttelse har dog irriteret mig.

Men tilbage til emnet - gode nyheder:

Jeg har fra en kilde i TDC fået at vide, at TDC Play UDGÅR og bliver til et nyt (grønt) YouSee Play fra 10. maj.

Og det bedste er, at YouSee Play Musik App vil understøtte Chromecast og Chromecast Audio med lydkvalitet i 320 Kbits.

Den opdatering er ikke komme endnu......
Nej - min kilde har tydeligvis taget fejl :-(

Jeg har spurgt ham igen - men har ikke fået svar endnu....

Hvor langt er i kommet med Chromecast Audio understøttelse i musik app? Er det sat på standby pga overgang til yousee?

Besvar