Brug for teknisk råd omkring trådløs.

Hejsa,

Lidt et aparate problem. Jeg har win7 og TDC, trådløst. Jeg bor meeeeeget tæt på et travlt banelegeme, og hver eneste gang et tog kører forbi, så kan jeg opleve periodevise udfald på 5-60 sek - ekstremt irriterende, hvis man ser en fodboldkamp eller andet.

Efter lang snak med TDC fortalte en rar fyr mig, at computeren automatisk liiige kortvarigt hopper på togenes internetforbindelse, der jo ikke er kodebeskyttet, og det er derfor, jeg oplever mine udfald.

Samme fyr fortalte også, at der findes et sted, hvor man kan bede ens faste netværk om at "stay connected always" eller et sted, hvor man kan sørge for at dette trådløse netværk, som togene har - ikke får opmærksom fra computeren.

Mit router er en TDC Home Box

Nogle herinde der kan hjælpe og ved, hvad der snakkes om?

3 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa Nicxus,

nej, ved ikke hvad der snakkes om med "stay connected", men har to bud på, hvad du kan gøre.

1. Kontrolpanel - Netværk og internet - Administration af trådløse netværk:

Vælg dit netværk og "flyt op", så det bliver nr. 1, på din liste.

2. Lyder lidt mærkelig, at togene forstyrrer dit netværk, så jeg ville også prøve at skifte kanal

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678

Mvh

Omdømme 5
Hej Nicxus,

Jeg har faktisk hørt dette før, da jeg en gang talte med en kunde, der boede lige ved siden af en station.

Hver gang et IC-tog gjorde holdt på stationen mistede han forbindelsen, og efter en længere fejlretning og pillen ved ledninger kom vi frem til, at det var fordi hans PC hoppede på "TDC"-netværket i IC-togene automatisk.

Det skete fordi han tidligere havde været på et TDC HotSpot, som landet over (også i togene) bare hedder "TDC", og ladet et flueben være i "Opret forbindelse automatisk" da han forbandt dengang. Siden signalet fra hotspottet i togene midlertidigt var stærkere end det fra hans HomeBox, mente hans PC at den kunne skaffe en bedre forbindelse og skiftede. 

Løsningen skulle gerne være som følger:

• Netværks- og delingscenter 
  • Administrer trådløse netværk (i menuen til venstre) 
  • Højreklik på det netværk, der hedder "TDC" og vælg "Egenskaber" i menuen (og ikke andet end "TDC" - hvis du har flere, der kun hedder "TDC", så skal trin 3-4 foretages ved dem alle)
  • På fanebladet "Forbindelse" skal du fjerne fluebenet ud for "Opret automatisk forbindelse bla bla"
Voila!

Hvorfor er signalet så stækere fra toget end fra din HomeBox? Godt spørgsmål - trådløse forbindelser er temperamentsfyldte bæster Glad humørikon

/Ulf

Dit problem med at du mister forbindelsen præcis når toget kører forbi, har jeg som tekniker oplevet før.

Det er ikke helt korrekt at din PC hopper "på toget", men dog tæt på.
Om et forstyrrende trådløst net ikke er beskytte med kode, er usynligt eller lignende betyder intet.
Dit styresystem, din udbyder og trådløse routers fabrikat osv har heller ingen betydning i denne sammenhæng.

Følg dette link : http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165 hvor du vil finde link
til et af flere programmer, der kan hjælpe med at se hvilke kanaler der er i brug i luften rundt om dig.
Dvs dit eget net, togets net og naboers net. Specielt hvilke kanaler de net sender på !! 

Problemet er nemlig temmelig sikkert at togets trådløse net ligger på samme kanal som dit eget.
Når en pc (det gælder også Mac, smartphones osv ) ser mere end et net på samme kanal,
så ved den ikke hvad den skal lytte mest efter... => forbindelsen afbrydes
Naboers trådløse net vil kunne give samme problem.

Løsningen er at finde en ledig kanal og så logge ind i din HomeBox og ændre kanal til den ledige kanal.

God fornøjelse med dit net (efter kanalændringen )  ;o)

Besvar