Bredbånd uden tv

Omdømme 6
Badge +2
*Opdatering: Du kan nu bestille bredbånd uden tv.

I august meddelte vi at vi i nogle områder ville gøre det muligt at købe YouSee Bredbånd uden krav om tv. Der skulle ske en omlægning i nettet, og den har vi gennemført. Så 18. april er vi klar til at tilbyde YouSee Bredbånd uden krav om Tv.

Det er ikke et specifikt produkt, men det er bare forudsætningen om, at der skal være tv, som er ændret. Det vil sige, at produktet er det samme som til kunder som har Tv, men der skal opsættes et bredbåndsfilter i fordelerboksen. Det betyder, at der ikke kan leveres fra dag til dag, da der skal en tekniker ud og sætte filteret.

Det vil ikke være muligt på alle adresser. Men til YouSee privatkunder på adresser, hvor YouSee ejer netværket, og hvor der ikke er indgået aftale om levering af tv på foreningsniveau. Derudover er der adresser, hvor det ikke er teknisk muligt.

Du kan få oplyst, om du kan købe bredbånd uden krav om tv ved at ringe til kundeservice eller ved at bestille her på siden: Bestil bredbånd

Oprindelig meddelelse:

For første gang bliver det nu muligt at købe bredbånd uden tv hos YouSee.

Selvom det i dag kun er vores tv-kunder, der kan få bredbånd, er vi alligevel vokset til Danmarks største bredbåndsudbyder med en kundebase, der tæller 40 procent ud af 1.1 mio. tv-kunder. Med det nye tiltag bliver der nu åbnet op for, at alle i YouSees dækningsområde kan få bredbånd, uanset om de er tv-kunde eller ej.

”Vi leverer Danmarks hurtigste gennemsnitshastighed på 70 Mbit/s – det er der mange, som gerne vil surfe med på. Det vil især være attraktivt for de 400.000 husstande, som ligger i det, vi kalder YouSee-land, men som ikke er kunder i dag,” siger René Brøchner, direktør for YouSee.

Fleksibel fremtid

Hvordan bredbånd uden tv præcis skal se ud, er endnu på tegnebrættet. Men det tekniske split mellem de nuværende tv-pakker og bredbånd åbner op for på sigt at tilbyde mere valgfrihed og fleksibilitet, hvor det i højere grad er valget af tv-programmer, der er det afgørende frem for valget af tv-kanaler.

Teknikken på plads

Oprindeligt har kabelnettet været bygget til primært at distribuere tv med så mange kanaler som muligt i bedst mulige kvalitet. Vi introducerede bredbånd som et biprodukt i efteråret 2000, og det har traditionelt været betragtet som et tilvalgsprodukt for tv-kunderne. Men i takt med det stigende streamingforbrug er en hurtig og stabil bredbåndsforbindelse blevet afgørende for mange.

”Som vores kabelnet er opbygget i dag, er det ikke muligt at skille tv og bredbånd. Men med en større ombygning af vores net og et sluk for de sidste analoge kanaler i begyndelsen af det nye år, får vi skabt de tekniske forudsætninger for, at det kan lade sig gøre,” siger René Brøchner.

Har du spørgsmål? Så skyd løs i kommentarfeltet - vi opdaterer denne tråd løbende med mere information

126 Kommentarer

Jeg forstår ikke at man kan have 2 signaler igennem bokse og kabler, men man kan ikke finde ud af og tage det ene fra.
Det giver absolut ingen mening at man ikke kan slukke for tv, uden stadig at have internet, hvis det hele tiden har været muligt at have internet.
Der er tovejs signal, som nogen fik at vide der ikke var, men det er der nødt til at være, ellers kunne internettet ikke virke til at starte med.
jeg ved godt at man, indtil nu i hvert fald, har brugt oldtidsmodellen, at fysisk tage ud og skrue kablet fra, når folk ikke skulle have tv (Tusind tak for tonsvis af spildte kroner der), men man kan bare kode kanalerne, så der kræves kort, eller have en boks, som routeren, med login.

Det er, i de fleste tilfælde, også fuldt ud muligt at lukke for TV og bibeholde bredbånd. Men det er utrolig dårlig forretning for Yousee, hvorfor der gøres en ihærdig indsats for at fastholde kunder på begge produkter.
Omdømme 7
Badge +7
Der er ikke noget underligt i at det koster at nedgradere, der har det altid gjort, der skal jo en teknikker på når det skal gøres.
hvordan skifter I tv pakke. Skal I så ud og tilslutte et andet kabel ? Nej, for så havde det kostet tekniker besøg at skifte.
Så vil jeg godt bare skifte til pakke nul, den gratis pakke uden kanaler.

Er det i øvrigt lovligt for antenneforening at tage 399kr. for nedgradering af pakke ?
Det er gratis at opgradere.
Det må vel være det samme. man har betalt for en periode og binding er overstået.
jeg ved ikke om opsige tv koster det samme, men ellers er det nok billigere at opsige det, og oprette et nyt tv abonnement med mindre pakke.
hvordan kan de sige at man skal betale for ikke at fortsætte med at betale, når man har betalt alt hvad aftalen indholder. Man får ikke noget for pengende og modtager laver ikke noget for pengende...
Hvordan kan det retfærdigøres ?
Jeg forstår ikke at man kan have 2 signaler igennem bokse og kabler, men man kan ikke finde ud af og tage det ene fra.
Det giver absolut ingen mening at man ikke kan slukke for tv, uden stadig at have internet, hvis det hele tiden har været muligt at have internet.
Der er tovejs signal, som nogen fik at vide der ikke var, men det er der nødt til at være, ellers kunne internettet ikke virke til at starte med.
jeg ved godt at man, indtil nu i hvert fald, har brugt oldtidsmodellen, at fysisk tage ud og skrue kablet fra, når folk ikke skulle have tv (Tusind tak for tonsvis af spildte kroner der), men man kan bare kode kanalerne, så der kræves kort, eller have en boks, som routeren, med login.
Omdømme 7
Badge +7
Hej igen

Jeg tror det er sjældent at vi både leverer på coax og fiber til en ejendom, men jeg skal da så beklage, at vi ikke har vejledt dig optimalt.

Vi prøver altid at give vores kunder den bedste vejledning udfra forholdene og de forsyningsmuligheder vi tilbyder på adressen.

Hvad der ellers er af forsyningsmuligheder uden for YouSee's net, kan vi jo af gode grunde ikke kommentere og vejlede på, da vi så ikke er leverandører længere.

Det er sjovt, for I kunne nemlig godt leverer fiberbredbånd uden TV abonnement på min adresse. Dvs. det var indenfor jeres forsyningsområde, og at I både løj og vildledte på baggrund af mine forespørgsler.
Jeg har gentagne gange haft telefonisk kontakt og spurgt til fiberbredbånd, da jeg har fibernet udgang i min lejlighed. Men det påstod I ikke var muligt lige indtil jeg fremlagde beviser på, I godt kunne levere det (og endda uden tvungen TV pakke).

Det ser jeg ikke som "altid at give vores kunder den bedste vejledning" – det er nærmere det modsatte

Om det drejer sig om inkompetente medarbejdere/supportere, eller om det er fordi I bløder kunder ("YouSee har i januar-marts i år mistet 22.000 TV-kunder helt, og andelen af kunder, som gearer ned på de store TV-pakker, vokser konstant" http://bit.ly/2r2HAVz) må stå hen i det uvisse – personligt tror jeg, det er en farlig kombination af begge dele.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Casper Overgaard

Jeg er ked af at læse at du ikke er kunde længere :(

Vi prøver altid at give vores kunder den bedste vejledning udfra forholdene og de forsyningsmuligheder vi tilbyder på adressen.

Hvad der ellers er af forsyningsmuligheder uden for YouSee's net, kan vi jo af gode grunde ikke kommentere og vejlede på, da vi så ikke er leverandører længere.

Det er ikke alle steder at vi kan levere Bredbånd uden Tv og det afhænger af forholdene derude i det enkelte område.

Skulle du få lyst til at komme tilbage, så er du naturligvis altid velkommen til dette.
Så sluttede mit Yousee eventyr... Endelig!

Det viste sig, at min årelange forespørgsel på at få bredbånd uden TV skulle vise sig mulig.

Desværre har jeg brugt et år på at betale for den lille TV pakke til Yousee, der ikke fra start oplyste mig, at jeg havde mulighed for at skifte til fiberbredbånd og derved omgå den aftale, der var indgået med mit boligselskab - og i sidste instans slippe for at betale for TV abonnement.

Til andre beboere hos AAB: Den generelle aftale med Yousee er under revision hos AABs juridiske afdeling, mhp. en ændring der ikke stavnsbinder beboere til TV abonnement, når de aftager bredbånd hos Yousee.

Så er du i problemer, og ikke gider smide penge ud af vinduet til Yousee for et TV abonnement du ikke bruger: Spørg om der skulle være mulighed for fiberbredbånd i din bolig. Hvis Yousee giver mulighed for dét, kan du ligeså godt vælge Gigabit, der leverer bedre produkt til billigere pris.
Og hvis de fortæller dig at det ikke er muligt, og du er tvunget til at betale: Giv ikke op, stol ikke på Yousee. Der er ikke styr på, hvad der bliver kommunikeret ud blandt medarbejderne. Så forfølg dem, hvis du har mistanke om urent trav.

Farvel Yousee; I vil ikke blive savnet. Det vil de godt 3000 kr., jeg har brugt på et TV abonnement jeg aldrig har haft sat til mit fjernsyn, dog...
for mit vedkommende viste det sig i sidste ende at den aftale min afdeling har med yousee er en eksklusiv aftale der lukker af for alle andre udbydere samt at alle der vælger at få åbent for signal som minimum skal have grunpakke eller hva f... det nu hedder.

Dette var yousee der lang om længe oplyste mig dette.

Afdelingen har forholdt sig tavst siden jeg meldte det tilbage til dem. Men et par mail før det var de så friske at sige at hvis det bare var noget teknik der var i vejen så kunne jeg da stille forslag til beboermødet om at vi fik det klaret.

Man skal være godt dum i nakken at skrive et forslag der hedder at man opsiger aftalen med yousee og får åbnet op for at man kun kan nøjes med internet. Det vil nemlig betyde at den særlige rabat vi har forsvinder for alle lejemål

og da jeg er 1 mand mod 178 andre så giver det vist sig selv hvad udfaldet er. og hvis man så tænker på at det ikke er de 178 der møder op men kun de "nærige" pensionister (der ikke har bedre at give sig til end møde op og sige nej til alt hvad der koster) der møder op så ja bliver det sku dumt at skrive noget forslag.

Så ÆV ÆV

Med mindre loven pt forbyder gyldigheden af sådan en aftale uanset om beboerne er med på den eller ej
Ha,

den afdeling jeg bor i ejer selv anlæget, men tror i der er nogen ved yousee der har en hat forstand på hvad der mangler for at det kan lade sig gøre så man kan gå vidre med det.... NOPE

fik en gang ævl om kabler lagt sammen osv.

hvis det bare var kabel fra skabet nede ved postkasserne der ikke er ok kunne man bare skifte det da det er lagt i rør

synes på det sidste knowhow er flyttet øst for ural

Jeg har, som et par andre herinde, samme problem. Jeg har brugt den bedre halvdel af et halvt år på at kæmpe med YouSee om blot at få et svar på, hvad baggrunden for deres afvisning er.
Jeg bor også til leje (hos AAB), og de har ikke indgået aftaler med YouSee i den forening, jeg bor i, så jeg hæfter mig naturligvis ved L138, som trådte i kraft sidste sommer.

Så sent som i dag kom der et mindre gennembrud, da jeg, efter sammenlagt mange timers skriverier frem og tilbage, fik at vide at jeg, TADAAA, godt kunne få lov at undvære TV abonnement, da min adresse ikke er koblet til et sløjfeanlæg og har en returvej etableret. Teknikeren fortalte, at alle dem jeg har talt med (vi er oppe på 7 nu fordelt på 3 sagsnumre), havde kigget forkert, og at vi bare lige skulle oprette et nyt kundenummer til mig.

Glæden var dog kortvarig, da jeg en halv time efter fik en mail fra supporteren om, at han havde talt over sig, og at YouSee ALLIGEVEL ikke kunne give mig bredbånd uden TV abonnement. Grunden hertil er stadig i det uvisse, og jeg begynder at antyde, at der ikke er nogen større teknisk udfordring bag dette, men at beslutninger oppefra i organisationen bremser mit ønske.

Til dato har jeg betalt omkring 1.200 kr. for YouSee's lille TV pakke i et halvt år, som jeg har været tvunget til at have. Jeg har aldrig haft mit TV tilsluttet coax udgangen.

Jeg kæmper videre i min sag, og vil bringe alle argumenter og løsningsmodeller videre i denne tråd, så andre forhåbentlig kan komme ud af lignende situation med YouSee, der mest af alt minder om et moderne bondefangeri.

Hvis andre har haft held eller andre nyheder fra kontakt med Konkurrencestyrelsen og/eller Forbrugerombudsmanden, må I meget gerne dele det her.
Jeg er faldet Andreas Røpke (http://andreasroepke.dk/?page_id=251), der kunne være interessant at forhøre sig hos.
Omdømme 7
Badge +8
Du mener vel ikke i din dybe alvor de skal løfte en finger og lave et stykke arbejde?

Det jo en afdelingsbestyrelse i en boligforening vi snakker om

Selvfølgelig mener jeg det. Det er jo din bestyrelse. De er vel ikke mere konger end du/I gør dem til.
Du mener vel ikke i din dybe alvor de skal løfte en finger og lave et stykke arbejde?

Det jo en afdelingsbestyrelse i en boligforening vi snakker om
Omdømme 7
Badge +8
ja og de siger jeg skal spørge yousee :-P
Hvis du ikke kan få svar fra YouSee, så bør din forening sørge for det. Det er jo den, der har lavet aftalen med YouSee.
ja og de siger jeg skal spørge yousee 😛
Omdømme 7
Badge +8
Ha,

den afdeling jeg bor i ejer selv anlæget, men tror i der er nogen ved yousee der har en hat forstand på hvad der mangler for at det kan lade sig gøre så man kan gå vidre med det.... NOPE

hvis det bare var kabel fra skabet nede ved postkasserne der ikke er ok kunne man bare skifte det da det er lagt i rør

Du skal spørge din forening.
Ha,

Omdømme 7
Badge +7
Du skal spørge Yousee om det muligt for netop dig at gøre det. Du kan kontakte Yousee på 70 70 40 40 eller Facebook eller mail fra yousee.dk Lokale forhold kan desværre spille ind. Du får ikke en teknikker i hjemmet, men de skal sikkert ind et skab i gaden eller ejendommens kælder (hvis du bor i lejlighed).
Hvis man allerede har tv pakke og internet pakke fra yousee kan man så bare opsige sin tv pakke, eller skal man stadigvæk ringe og få en tekniker ud.?
Omdømme 7
Badge +7
Det er endnu ikke muligt alle steder i landet at levere Bredbånd uden TV, det udbredes stadig.
Der er ingen tvang til at have TV boks for at kunne se TV, det er dog en fordel at have den.
YouSee har d.d. (24.10.16) oplyst, at man ikke kan (vil) levere bredbånd uden tv-pakke til mig, da teknikken ikke muliggør dette. Bor i nyere etagebyggeri i Holbæk og har ikke et såkaldt "sløjfeanlæg". Ejerforeningen har ingen aftale med YouSee om fælles leverancer.
Jeg læser lovgivningen sådan, at YouSee fra medio 2016 er forpligtiget til at levere bredbånd uden tv.
Hvis man vil forhindre mig i at se tv, så kan man jo blot undlade at levere den boks, som jo er obligatorisk at anvende ved tv-tjenester.

Er det mig, der misforstår reglerne?
Eller prøver YouSee blot at forhale lovændringen og dermed sælge flere tv-pakker....?
Bare fordi ens boligselskab lejebolig har inngået aftale er man tvunget til at betale tv fuldpakke man aldrig bruger ...svineri
Ja, det bliver spændende at se, hva jeg får af tilbagemelding fra foreningen, da jeg gav begrundelsen at jeg ikke bruger deres tv pakker... Gætter på, de så vil påpege at jeg så ikke kan modtage yousee internet. Hvis virkeligheden forholder sig sådan, siger jeg  "See You....Yousee"  ;-)  Er ellers godt tilfreds med deres net, har bare ikke brug for tv pakker :-D

Omdømme 1
alienloop skrev:
Ligemeget hvad, har jeg nu udmeldt mig af antenneforeningen og ser hva der sker med mit bredbånds abbonement, hehe... Jeg har en 4G/LTE router liggende og kommer derfor ikke til at undvære mit net, under alle omstændigheder ;-)

Har du meldt dig helt ud af ant. foreningen, så forsvinder dit Internet også.

For at beholde Internet skal du være medlem af din ant. forening, men opsige TV-pakker inkl. grundpakken.

Grundpakken og medlem af ant. foreningen er 2 forskellige ting, i hvert fald her.

4G Lte hastighed... Det er til at leve med... På TDC netværk, hvilket nu må være Yousee netværk ;-)https://

Ligemeget hvad, har jeg nu udmeldt mig af antenneforeningen og ser hva der sker med mit bredbånds abbonement, hehe... Jeg har en 4G/LTE router liggende og kommer derfor ikke til at undvære mit net, under alle omstændigheder ;-)

Besvar