Bredbånd uden tv

Vis første besked

126 Kommentarer

Hej Yousee

Er der en opdatering på trapperne? Det ville være rart med lidt mere information om f.eks. priser og tidshorisont? Hiper står klar til at tage mine penge og jo længere tid der går uden mulighed for at sløjfe TV hos Jer desto mere attraktive virker de.

Glæder mig til at høre mere fra Jer.

Omdømme 7
Badge +7
Det spørgsmål er til YS, og ikke brugerforummet.

Tråden er oprettet af Yousee, og de har svaret to gange i den. Så man kan vel godt trække den så langt og sige, at han også spørger dem :)

Bare til info så har jeg netop kontaktet yousee og de har opsagt min TV pakke og jeg har fra udgangen af næste måned kun bredbånd.

Jeg kan forstå at denne tråd nok ikke er det rigtige sted til denne info - men nu kom den frem ved søgning på google så det kunne være at der var andre der var interesserede :)

Omdømme 7
Badge +8
Logan skrev:
Tråden er oprettet af Yousee, og de har svaret to gange i den. Så man kan vel godt trække den så langt og sige, at han også spørger dem :)

Ja, men YouSee skrev også: "Der er lidt forsinkelser som betyder, at vi lancerer Bredbånd uden TV i slutningen af april. Vi opdaterer løbende tråden med flere informationer omkring produktet, når vi kommer tættere på"

Omdømme 6
Badge +2
Hej alle,

Jeg kan sagtens forstå forvirringen - YouSee Forum er som udgangspunkt et kunde-til-kunde forum, men som undtagelse svarer vi herinde i nyhedssektionen så ofte vi kan :)

Vi forventer stadig at kunne tilbyde Bredbånd uden TV til udvalgte adresser her i slutningen af april. Jeg vender naturligvis tilbage, når jeg har flere nyheder.

Vh

Nikolaj

•  Er det korrekt som
  •  skriver at vi kan kontakte kundeservice og "forudbestille" Bredbånd uden TV pakke?.

• Omdømme 6
    Badge +2
    Hej
  • ,

Det er korrekt, at det er muligt at "forudbestille" bredbånd uden tv, til den dato produktet endelig bliver lanceret. Bemærk dog, at vi kun tilbyder bredbånd uden tv til udvalgte adresser og derfor ikke alle YouSee-kunder. 

Vh

Nikolaj

• Omdømme 6
    Badge +2
    Hej alle,

Det er nu muligt at få bredbånd uden tv. Jeg har opdateret den oprindelig tråd med mere information: Bredbånd uden tv.

Vh

Nikolaj

Jeg bestilte bredbånd uden TV i går, ingen ventetid ved telefonen (ca. Kl. 13.00) og virkelig venlig og kompetent betjening.

Jeg modtog min nye router i dag! og klar til at gå på nettet om 5 dage! Det er imponerende :)

Så er man sprunget på samme bølge, dog bliver det først aktivt slutning af maj måned - men glæder mig allerede at spare en pakke man aldrig brugte.

Uhøj skrev:
    Jeg bestilte bredbånd uden TV i går, ingen ventetid ved telefonen (ca. Kl. 13.00) og virkelig venlig og kompetent betjening.

Jeg modtog min nye router i dag! og klar til at gå på nettet om 5 dage! Det er imponerende :)

Jeg kan så alligevel ikke få bredbånd uden TV på nuværende tidspunkt. Har annuleret ordren på Bredbånd uden TV og har modtaget en bekræftigelse på opsigelse af (produkt jeg ikke har haft) pr. 30.06.2016. Har lige haft ringet og det skule være OK med at det er en annulering af ordren, men noget forvirrende at jeg modtager en bekræftigelse på opsigelse og der står at jeg skal betale fremtil 30.06.

Jeg forstår ikke hvorfor YouSee ikke er i stand til at levere bredbånd uden TV på min adresse. Der er ikke sløjfeanlæg hvor jeg bor og så vidt som jeg forstår det, så skulle lukningen af de analoge kanaler og flytningen af de digitale muliggøre bredbånd uden TV, medmindre man er i en forening med krav om TV-pakke eller får signal via et sløjfeanlæg.

Hvad skal der mere til end et filter i fordelerboksen (når man ikke har krav om TV-pakke eller er på et sløjfeanlæg?

Jeg har desværre samme oplevelse. Kan åbenbart heller ikke få bredbånd uden TV på Christianshavn. Det var faktisk udsigten til dette der gjorde jeg har fastholdt Yousee. Jeg har aldrig brugt TV pakken og kommer ikke til det, men betaler trofast. Jeg bør nok overveje min fremtid. Ærgerligt.

Uhøj skrev:
    Uhøj skrev:

Jeg kan så alligevel ikke få bredbånd uden TV på nuværende tidspunkt. Har annuleret ordren på Bredbånd uden TV og har modtaget en bekræftigelse på opsigelse af (produkt jeg ikke har haft) pr. 30.06.2016. Har lige haft ringet og det skule være OK med at det er en annulering af ordren, men noget forvirrende at jeg modtager en bekræftigelse på opsigelse og der står at jeg skal betale fremtil 30.06.

Jeg forstår ikke hvorfor YouSee ikke er i stand til at levere bredbånd uden TV på min adresse. Der er ikke sløjfeanlæg hvor jeg bor og så vidt som jeg forstår det, så skulle lukningen af de analoge kanaler og flytningen af de digitale muliggøre bredbånd uden TV, medmindre man er i en forening med krav om TV-pakke eller får signal via et sløjfeanlæg.

Hvad skal der mere til end et filter i fordelerboksen (når man ikke har krav om TV-pakke eller er på et sløjfeanlæg?

Nu har jeg så lige fået en regning på bredbånd uden TV fremtil 30.06.2016, selvom jeg ikke kan få produktet og at jeg skriftligt har fået en bekræftigelse på at min ordre på bredbånd uden TV er annulleret (Efter at jeg tre gange rykkede for den). Samtidig står der på "min side ved yousee" at mit TV produkt er aktivt FRA 30.06.2016.

Hvad dævlen har de gang i?

muzak skrev:
    Jeg har desværre samme oplevelse. Kan åbenbart heller ikke få bredbånd uden TV på Christianshavn. Det var faktisk udsigten til dette der gjorde jeg har fastholdt Yousee. Jeg har aldrig brugt TV pakken og kommer ikke til det, men betaler trofast. Jeg bør nok overveje min fremtid. Ærgerligt.

Jeg synes det er frustrerende at de ikke kan fortælle hvor lang tid der går før alle dem der har mulighed for at få bredbånd uden TV, kan bestille det. Jeg har og holder pt. fast i bredbånd via xDSL (10/1Mbit), da jeg ikke vil betale for en TV-pakke jeg ikke ønsker.

Det er da også vældig godt for YouSee at de lige kan kræve 599kr. for oprettelse af en TV-pakke til de kunder de endnu ikke lige synes skal havde tilbudt bredbånd uden TV.

Længe havde jeg glæde mig til at det blev muligt at få bredbånd uden tv, men så for jeg at vide da jeg ringer for at opsige mit tv, at det ikke er muligt fordi mit boligselskabs afd. som jeg bor i, har en aftale med yousee.

Jeg betaler for noget jeg ikke bruger, det koster mig 1644,- om året, jeg betaler 229,- med den hastighed jeg har, men da jeg ikke ser tv, så koster mit internet 4392,- om året, mod 2748,- det koster for dem der ser tv hvor jeg bor, det er bare ikke i orden.

Og en forstålese for os der ikke ser tv, og gerne vil spare pengene, er der ikke i boligforeningen.

Det burde være sådan, at jeg selv kan vælge til eller fra, med aftale eller ikke, pengene er mine, jeg er bare ikke herre over mine 1644,-  hvis jeg vil være kunde hos yousee.

Omdømme 7
    Badge +8
    kurt78 skrev:
    Længe havde jeg glæde mig til at det blev muligt at få bredbånd uden tv, men så for jeg at vide da jeg ringer for at opsige mit tv, at det ikke er muligt fordi mit boligselskabs afd. som jeg bor i, har en aftale med yousee.

Jeg betaler for noget jeg ikke bruger, det koster mig 1644,- om året, jeg betaler 229,- med den hastighed jeg har, men da jeg ikke ser tv, så koster mit internet 4392,- om året, mod 2748,- det koster for dem der ser tv hvor jeg bor, det er bare ikke i orden.

Og en forstålese for os der ikke ser tv, og gerne vil spare pengene, er der ikke i boligforeningen.

Det burde være sådan, at jeg selv kan vælge til eller fra, med aftale eller ikke, pengene er mine, jeg er bare ikke herre over mine 1644,-  hvis jeg vil være kunde hos yousee.

Gå sammen med andre i din forening for at få foreningen til at lave en aftale, der passer I få, der påstår/siger, at I ikke ser TV. God fornøjelse.

Omdømme 6
    Badge +3
    Mit boligselskab har da også en aftale med YouSee, endda med en ny 24 mdr.s bindingsperiode. Det betyder at YouSee er tilsluttet vores antenneanlæg. Men det betyder ikke at de enkelte husstande er forpligtet til at aftage en tv-pakke. Det har de altid kunnet fravælge. Det eneste de enkelte husstande er forpligtet til at betale, er nogle meget små udgifter til administration og vedligeholdelse.

Hvad står der i din forenings aftale med YouSee om ttilslutningspigt for den enkelte husstand? Forlang en redegørelse om det.

Omdømme 7
    Badge +8
    Vilhelm skrev:
    Mit boligselskab har da også en aftale med YouSee, endda med en ny 24 mdr.s bindingsperiode. Det betyder at YouSee er tilsluttet vores antenneanlæg. Men det betyder ikke at de enkelte husstande er forpligtet til at aftage en tv-pakke. Det har de altid kunnet fravælge. Det eneste de enkelte husstande er forpligtet til at betale, er nogle meget små udgifter til administration og vedligeholdelse.

Hvad står der i din forenings aftale med YouSee om ttilslutningspigt for den enkelte husstand? Forlang en redegørelse om det.

Ja, den skal han forlange at få i sin boligforening.

I min egen ejerforening, skal vi ha' Grundpakken. Det er så ikke tilladt at sætte parabol eller antenne op.

Omdømme 7
    Badge +5
    joern skrev:
    Vilhelm skrev:

I min egen ejerforening, skal vi ha' Grundpakken. Det er så ikke tilladt at sætte parabol eller antenne op.

Det slutter om en måned :-) 

Omdømme 7
    Badge +8
    mich skrev:
    joern skrev:
    Vilhelm skrev:

Nej.

Omdømme 7
    Badge +5
    joern skrev:
    mich skrev:
    joern skrev:
    Vilhelm skrev:

Nej.

Jeg troede ikke I havde sløjfeanlæg ?

Omdømme 7
    Badge +8
    mich skrev:
    joern skrev:
    mich skrev:
    joern skrev:
    Vilhelm skrev:

Nej.

Det har vi heller ikke, men det interne anlæg er foreningens og kan derfor kun bruges rfter foreningens bestemmelser. Hvordan skal en anden aktør så komme ind?

Omdømme 7
    Badge +5
    joern skrev:
    mich skrev:
    joern skrev:
    mich skrev:
    joern skrev:
    Vilhelm skrev:

Nej.

Det har vi heller ikke, men det interne anlæg er foreningens og kan derfor kun bruges rfter foreningens bestemmelser. Hvordan skal en anden aktør så komme ind?

Det taler jeg heller ikke om altså at andre aktører skal ind.

Men fra den 1 juli kan alle, uanset om en forening har besluttet, at alle skal have fuldpakken, melde sig ud, og slet ikke have nogen TV levering i lejligheden / huset. Hvis disse vil kan de streame DR og TV2 på f.eks. chromecast / ATV i stedet, ovenikøbet i HD nu.

Omdømme 7
    Badge +5
    2. og 3. behandling i folketinget på tirsdag og med stort flertal. L 138

Besvar