Bredbånd uden tv

Vis første besked

126 Kommentarer

•  Det ville kun være det samme hvis YouSee kun havde minimale omkostninger ved at levere bredbåndet, fordi kunden allerede betalte for bredbåndet via skat/licens/whatever. Jeg antog at YouSee kun havde minimale omkostninger ved at levere DRs kanaler til forbrugerne. Men der har Emil gjort mig klogere.

Som forbruger ved jeg bare at der går et kabel ind til mit hus som både leverer TV signal og Internet. Derfor er det da nærliggende at tænke at vedligeholdelsen for YouSee er den samme om jeg benytter begge dele eller kun en af delene.

Anyways, da Emil nu har afsløret at YouSee faktisk har en væsentlig omkostning (afgift til DR) per kunde der skal have leveret DRs kanaler, kan det selvfølgeligt ikke betale sig at tilbyde DRs kanaler via kabelTV som en del af bredbåndsabbonnementet. Det havde ellers været rart. Som forbruger betaler man nok for DRs kanaler i forvejen!

• Hej. Hvornår bliver det muligt at få bredbånd uden tv yousee? 

Er der noget nyt på dette? Hvornår sker det? priser mv.?

Intet nyt. Næste nyt kommer nok 1. april.

Det skriver de i det første indlæg, slutningen af 1. kvartal så det er slut marts.

Noget nyt i denne sag ?

Glæder os. Vi er idag i antenneforening og har tvpakke, for at få bredbånd.

99% af tiden er kun bredbåndet i brug, til TV Online osv. 

Jeg er faktisk igang med at afprøve 4G/LTE via TDC masten i nærheden, for at slippe, for tvangs tv :-)

Kan se at mit bredbåndsforbrug (fastnet) for Januar, var lidt over 200 gb, i forbrug af online tv,spil osv.

Så med et stort mobildata abonnement, burde det kunne lade sig gøre, såfremt hastigheden og stabiliteten er ok,hvor vi bor :-) 

Måske har jeg været for hurtig med at bestille et Huawei E5186 - LTE CAT6 modem, men bliver da spændende at afprøve alligevel. 

Efter læsning af "Bredbånd uden tv" vil jeg nok vente med, at afmelde mig hos foreningen, indtil vi høre noget mere om "Bredbånd uden tv" 

Håber på snarligt nyt og løbende info om denne mulighed.

Vh. Morten

Omdømme 6
    Badge +3
    Hej alle,

En hurtig opdatering på Bredbånd uden TV:

Der er lidt forsinkelser som betyder, at vi lancerer Bredbånd uden TV i slutningen af april. Vi opdaterer løbende tråden med flere informationer omkring produktet, når vi kommer tættere på :)

/Nikolaj

Glæder mig. Bliver skønt at slippe for tvangs TV pakke. Vi har i forvejen parabol og ser også online, så tv pakken er bare spild af penge.
    Omdømme 1
    Er der nogen der ved noget nyt om hvorlangt Bredbånd uden Tv er kommet!

Familien Larsen

Omdømme 6
    Badge +3
    Den seneste melding er jo, som du kan se af tidligere indlæg, at YouSee lancerer bredbånd uden tv i slutningen af april.

Men nogen gange spørger man i håbet om at nogen ved besked uden at de har tænkt på at opdatere status. Jeg er også meget spændt på at høre om man måske kunne håbe på hurtigere lancering af produktet, så skal jeg være den første til at bestille.
    To detaljer, som ikke er nævnt her:

1) Det bliver ikke lanceret over hele landet samtidigt. Hvor hurtigt de kommer rundt i hele landet, har jeg ikke hørt noget om.

2) Hvis man bor et sted, hvor der er en aftale om tvungen tv-pakke, så bortfalder muligheden for data-only.

hvordan ved man om har en tvungen tv - pakke ?

I så fald står der givetvis at tv-pakken betales "Via din antenne- eller boligforening" på Mit Yousee
    Omdømme 6
    Badge +3
    Logan skrev:
    I så fald står der givetvis at tv-pakken betales "Via din antenne- eller boligforening" på Mit Yousee
    Det er meget udbredt at antenne- eller boligforeninger administrerer deres beboernes pakkevalg og afregner over for YouSee.  Men det betyder på ingen måde, at der ikke er frit pakkevalg.

I min boligforening er ingen tvunget til et bestemt pakkevalg. Enhver husstand kan frit vælge tv-pakke eller vælge "Ingen pakke". Det  er mig bekendt aldrig YouSee der udelukker frit pakkevalg.

Kun antenne- eller boligforeningen kan oplyse om eventuel pakketvang, som i øvrigt vil blive afskaffet i nær fremtid via lovgivning. Dog ikke i de foreninger, hvis antenneanlæg teknisk set ikke muliggør frit pakkevalg (såkaldte sløjfeanlæg).

Okay, så lad os omdøbe det til et hint :-)

Angående lovforslaget, så vil pakkerne blive udfaset over tid (indtil aftalen udløber). Dvs. det bliver ikke lige med det samme.

De har forresten opdaget at kanalerne kan kodes, så de vil prøve at få sløjfeanlæg med også.

Omdømme 7
    Badge +8
    I vores ejerforening er der frit pakkevalg, men man skal ha' min. Grundpakken. Grunden er, at YouSee på den måde vedligeholder og udbygger vores anlæg uden beregning. Opsætning af parabol er ikke tilladt jf. foreningens vedtægter. Der er dog den undtagelse, at kan opsætningen ske UNDER altanens overkant, så kan ejerne gøre hvad de vil, men de skal stadig ha' Grundpakken.

Jeg synes, at det bliver spændende at se, hvad bredbånd kommer til at koste hos dem, der fravælger TV.

joern skrev:
    Jeg synes, at det bliver spændende at se, hvad bredbånd kommer til at koste hos dem, der fravælger TV.

Hvis de gør som Stofa, så bliver der ingen forskel - da de har sat prisen op for alle :)

Omdømme 7
    Badge +8
    Logan skrev:
    joern skrev:

Hvis de gør som Stofa, så bliver der ingen forskel - da de har sat prisen op for alle :)

Personligt vil jeg synes, at de kunder, der både har TV og bredbånd, skal ha' en form for samlerabat.;)

Jamen dejligt at der er så mange andre udbydere hvis de gør det for dyrt. Det lyder da skørt hvis prisen er den samme med ell uden tv. Det giver jo ingen mening.
    Nu reklamerer Stofa i tv med der ikke behøves TV for at at få bredbånd fra dem.
    Hvorfor er det STOFA bare altid er lige et par skridt foran yousee.
    Omdømme 6
    Badge +3
    YouSee er blevet forsinket på dette punkt, men YouSee Bredbånd uden tv ventes i slutningen af april. I øvrigt er det ikke mit indtryk at YouSee generelt er bagud i forhold til andre udbydere.

Min arbejdsgiver betaler min  yousee bredbåndsforbindelse. Er det derfor muligt for mig at opsige min tv aftale med jer (yousee) nu eller skal jeg vente til slut aptil?

mvh

Jesper

Omdømme 7
    Badge +7
     Det er et spørgsmål til kundeservice, ikke forummet.

Besvar