Bredbånd. Ny internetforbindelse.

• 0 kommentarer
Har en desktop pc.

Har en bærbar.

Har Netgear sg3200.

Begge kobles op via Netgear.

Den bærbare vha. trådløs. Desktoppen vha. ethernetkabel.

Hvordan får jeg en ny ethernetopkobling på den bærbare?

Jeg kan godt komme på nettet via ethenettet, men forbindelsen ser ud til på en eller anden måde at bruge den "trådløse" på LAN nettet.

Når jeg kobler den bærbare op via LAN, fårjeg en meddelse i retning af "LAN-forbindelse-xxxx",

hvor xxx står for ssid i den trådløse.

Forbindelsen virker OK, men:

Irriterende.

(Evt. fjerne den trådløse og så geninstallere den?).

Irriterende.

installeret

13 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Jeg ved ikke helt om jeg har forstået hvad du skriver,

du har trådløst net på din computer(som virker), men du vil gerne have den på kabelet net?

så kan du slå det trådløse net fra ved at klikke på en tast kombination eller en dedikeret knap.

du kan se den her side som hjælp til at finde knappen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24748

jeg kan lige tilføje at på eMachines sidder knappen som på acer, eMachines går også under navnet Acer-eMachines.

Det er ikke det, der er "problemet".

Men.

Hvorfor kommer internetforbindelsen til at hedde "xxxx" (ssid'eren) uanset om, det er den kablede eller den trådløse forbindelse, jeg bruger?

Selv om den jeg ikke bruger, er slået fra.

Omdømme 5
Hej, Det kan sykyldes 2 ting

enten at din router bare har det navn på kablet net,

eller som min computeren identificere nettted som et den kænder og derfor ved hvad den skal kalde det, men det er ikke noget problem det er bare noget den skal gøre, jeg jeg kan så se at du enten køre Vista eller Windows 7.

Nok rigtigt.

Må (nok) bide irritationen (slutningen af mit første indlæg) i mig.

Omdømme 5
Ja,

der er ikke andet at gøre, din computer gør bare som den skalGal humørikon

hvis du vil må du meget gerne markere, det rigtig svar som løsning, så andre med samme problem har næmmere ved at finde løsningen, på den måde er du også med til at hjælpe på forum.

Undskyld, at jeg kommer igen.

Det er kun på den bærbare, at "modemmet/routeren" hedder "xxx".

Ikke på desktoppen (der hele tiden er forbundet med ethernetkabel).

Så det må være et eller andet i den bærbare (PackardBell DOTs2).

Omdømme 5
Ja, men din stationær har vel heller ikke været tilsluttet med trådløs, så den ved ikke hvad netwærket skal hede.

Rigtigt.

Men det kunne tænkes (ihvertfald jeg....sagde hunden), at navnet blev gemt i modemmet/routeren.

Omdømme 5
Hej, Igen.

Ja det kunne godt tænkes, men jeg tvivler. jeg ved godtnok at nogle servere kan sende navnet ud i det kabelet net, men jeg tror ikke på at det er det,

jeg ved at Windows Vista og 7 kan gændkænde en router og der for fortælle dig SSId'et når du så logger dig på med kablet, bare de har været på det trådløse net,

det er Occams razor som diktere at den mulighed med mindst antagelser er den rigtige. ex hvis et træ vælter i en skov midt i en storm er det så forde, en UFO blev blæst ud af kurs og remte træer så det vælted, eller havde vinden bare blæst det om kuld.

Hæ.hæ.

Ha en go´ jul resten at den.

Omdømme 5
Og en god jul til dig

Ja.

Jeg kender sentensen:

"If it works. Don't fix it".

Jeg ved ikke, om jeg sad skævt på potten som barn eller, om det er en genfejl.

Jeg kan ikke holde fingrene væk!!!!!

Fandt løsningen på nettet:

http://webease.blogspot.com/2009/11/restore-default-network-name-and.html

Fandt frem til sitet ved først at undersøge min registreringsdatabasen for at se, hvor  "xxx" var.

At jeg backuppede regbasen, FØR jeg startede modificationerne, siger sig selv.

Og "lortet" virker!!!

Ja. det var bare det.

Omdømme 1
Hej hga

Hvor er det dog  dejligt med lidt humor. Jeg sad nok også skævt, for jeg kan ikke lade være med at svarre dig.

Hvis du har fundet løsningen, syntes jeg sørme også at du selv skal tage gredit for accepteret løsning ud for dit eget svar.

(godt at skidtet virkerBlinkende humørikon)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)