Bredbånd /mail

• PWC
  • 0 kommentarer
Hej

Et godt tip ønskes!

Har 3 mail adresser via samme Bredbånds router, hvordan og kan

man ikke filtrerer mailerne, så mailen kommer til den pc, hvor adressen passer til? 

Vh. PWR  

12 Kommentarer

Omdømme 1
Hej PWC

Desværre skriver du ikke hvor du vil sortere, så i disse tråde, er der  llidt forskællige muligheder.

sortering på webmail

Denne tråd er også god:

Forklaring v/ KPN

hvordan du opsetter outlook til at hente mails, kan du se i den her vejledning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370

Sorteringsregler i.....: 

outlook 2010

Windows Live mail 2011

Ludvigs hjørne

Det er mange link, men det er lidt svært at gætte sig til, hvilke du har mest brug for.

God arbejdslyst og skriv gerne tilbage hvordan det går.:D

Du slipper nemmere om ved at gøre sådan

TDC/ webmail= dig

Google/gmail=bruger 2

microsoft/hotmail= bruger 3

Ps: og hvis andre kikker med:

Sådan opretter man mail nr 2.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5682

Hej  MajaH

Tak for svaret!

Det er Windows Live mail jeg bruger,

i Windows 7 & 8. Jeg prøver....

mvh. PWC 

Omdømme 1
Hej PWC

Hvordan gik det?

Er tråden accepteret som løst, må de gerne klippe på knappen ud for det indlæg der hjalp dig mest.

Hej Maja

Kan ikke få det til at virke,desværre!

Mvh. PWC

Omdømme 1
Hej PWC

Det kommer ikke helt bag på mig. Hvad har du så valgt?

Jeg løste selv problemet sådan:

Oprettede en Gnailkonto i google.

oprettede en Hotmailkonto hos Microsoft.

Instalerede windows live mail 2011 og tilføjede de to  mailkonto og min webspeed-konto i min mailklient.

Hvis det er fordi du har tre pc'er, kan du jo bare nøjes med at have tdc-'kontoen med en mailadresse på den ene pc. Gmail kontoen på nummer to og Hotmailkontoen på den tredie.

Du kan selvfølgelig også vælge at betale 29 kr. pr. konto om måneden hos TDC. I så tilfælde får du også tre seperate mailkonto.

På dit spørgsmål i første indlæg er svaret at man bruger sorteringsregler. Jeg sætter derfor et emneord i det indlæg, der hedder løst tråd. Det gør jeg for at andre kan se hvordan man opstiller sorteringsregler.

Hej Maja

Ja, jeg ved godt det koster 29 kr/mdr.,det var for at spare dette gebyr.

Men gmail og hotlinemail er da vær at prøve!

Så tak for forslagene.

Mvh.PWC

Omdømme 1
Hej PWC

Er der change for, at du kan markere et af svarene, som "accepteret som løsning"?

Eller har du selv fundet på noget? Glad humørikon

Hej Maja

Nej, jej har ikke fundet de vise sten,på løsningen af

mine 3 mails, som sammenblandes,uden at det koster

29 kr./mdr.

Mvh. PWC

Omdømme 1

PWC skrev:
Hej

Et godt tip ønskes!

Har 3 mail adresser via samme Bredbånds router, hvordan og kan

man ikke filtrerer mailerne, så mailen kommer til den pc, hvor adressen passer til? 

Vh. PWR  

Hvorfor har du bedt om et tip til løsning af dit problem, når det rent faktisk ikke er et tip du ønsker at få????? Gal humørikon

Hvorfor har du ikke skevet en klage til TDC, istedet for at få andre kunder til at bruge en hules masse tid på at skrive tip op til dig???  Gal humørikon

/t5/Bredb%C3%A5nd/Bredb%C3%A5nd-mail/m-p/114492

Til Maja

Så Så pas på trykket!!!

Når du nu er iriteret, så lad da være med at svare mig f.......

Jeg har talt  og skrevet med TDC!! Gal humørikonGal humørikon

Mvh. PWC

Omdømme 1
Hej.

Du vil kunne løse problemet ved at gå over til at bruge mail fra Microsoft (Outlook.com - hed tidligere Hotmail) eller mail fra Google (Gmail). Personligt foretrækker jeg Microsofts Outlook.com.

Der skal hos Microsoft eller Google oprettes tre forskellige adskilte mailkonti med hvert sit login, og på de tre maskiner skal der så anvendes det login i mailopsætningen i Windows Live Mail, som svarer til den ønskede mailboks. Man kan godt samtidig bevare kontoen til den eksisterende TDC Mail, hvor tingene så fortsat bliver blandet sammen. Der kan stadig blive brug for TDC Mailkontoen i forbindelse med administrative formål.

Hvis der på hver af de tre computere tillige oprettes tre brugerkonti til hver af de tre brugere, kan man sætte de adskilte mailkonti op for alle tre brugere på alle tre computere. Da dataene for Outlook.com og Gmail ligger på serveren, og der synkroniseres med de enkelte mailklienter, betyder det at hver af de tre brugere har adgang til alle mailmapper, kalendere og adresselister på alle tre computere. Brugeren skal blot logge sig ind på computeren med sit eget brugernavn på computeren.

Det er ganske gratis, man kan prøve, dur det ikke kan man blot lukke mailkontiene igen.

Ulempe - måske alvorlig:  Det er nødvendigt at skifte mailadresse, de eksisterende fra TDC Mail kan ikke bruges på Outlook.com eller Gmail. Man kan dog aktivere videresendelse inde i TDC Webmail. Men man kan godt inde i Windows Live Mail og også inde i Microsoft Office Outlook flytte mail fra TDC indbakken til både Outlook.com og Gmail - uden at sende til sig selv, man blot ved at flytte/kopiere inde fra mailklienten.

Hvis TDC har en anden løsning kan du overveje, om den er bedre eller om ovenstående virker brugbar.

Omdømme 1
Tak fordi du bekræfter det, jeg har skrevet. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)