Bredbånd - faktisk båndbredde - hvad får DU for pengene?? | YouSee Community

Bredbånd - faktisk båndbredde - hvad får DU for pengene??

min home trio forbindelse er (op til) 20 MBit - hvilket er meget fint..... 

Jeg har nu været tilmeldt EU's officielle test af bredbåndforbindelser i 5 mdr.... og jeg har konsekvent OG ALDRIG oplevet hastigheder højere en 12 MBit..... testen viser også at forbindelsen er klippe stabil og latency og response tider er acceptable og stabile.... men up- og downloadhastighederne er ikke i nærheden af hvad der beskrives i anoncerne.

Du kan selv melde dig til testen her:

https://www.samknows.eu/ - du skal registrere dig og efter ca. en uge modtager du en lille boks som løbende tester din bredbånd forbindelse.........

Jeg opfordre TDC (og alle andre ISP'er) at droppe alt BULL SHIT vedr. "op til" eller "Max" hastigheder og i stedet sikre at kun betaler hvad man reelt får leveret....

tænk hvis "op til" fænomenet bredder sig....

optil en liter mælk i kartonen.

optil 4 hjul på bilen

optil str. XL i skjorten

optil en normal puls

optil .....

1 Kommentar

Omdømme 3
Som med alle firmaer skal man altid læse det med småt grundigt.

Hos TDC er det således at man betaler for en garanteret 2096/256 Kbit/s og op til 20/2 Mbit/s.

Så hvis du har 2096/256 Kbit/s har TDC leveret hvad de har lovet dig.

Da du har home trio er det også muligt at din forbindelse er capped med vilje fra TDCs side, for at sørge for der er båndbredde til dine TV streams.  Dette kan du tjekke ved at logge på din homeboks og se hvad Bitrate er sat til på status siden.  Min er f.eks "Bitrate:18119/2044 Kb/s"

Her er det med småt vedrørende hastighed hos TDC.

Hastighed: op til 20/2 Mbit/s og altid minimum 2096/256 Kbit/s. Kontakt TDC og få oplyst, hvilken hastighed du kan få leveret.

Ca. 15% af hastigheden anvendes til datastyring .

EDIT:

for hometrio kunder er minimum hastigheden 4300/384 Kbit/s opdagede jeg lige.

Besvar