Bredbånd

• non
  • 0 kommentarer
En fastnet-bruger har afmeldt sin telefon for 6, max 7 år siden.

Nu ønsker den pågældende at få etableret bredbånd.

Telefonstik etc. er stadig intakt i huset.

Da man henvender sig til TDC for at få etableret bredbånd, får man den besked, at den tidligere brugte

forbindelse er givet til en anden i området.

Jamen, kablet ligger da fortsat i jorden fra centralen til den tidligere abbonnent.

Det tidligere brugte nummer er ligegyldigt.

Og at der ikke er plads i centralen    -    det lyder ikke helt rigtigt.

Hvad kan den korrekte forklaring være?

mvh

non

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Forklaringen kan sagtens være god nok.

TDC er udpeget til at være forsyningspligtselskab: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/adsl

Der er dog visse begrænsninger i forsyningspligten:

"Ingen teleselskaber har pligt til at levere ADSL, og der kan være flere årsager til, at du måske ikke kan få ADSL"

Og så nævnes et par eksempler:

"Der er ikke ledigt rå kobber tilgængeligt." og "Der er for mange samtidige ADSL-abonnenter på kablet."

Derudover nævnes flere eksempler.....

Det betyder så ikke at alt håb er ude. Det kommer lidt an på hvor pågældende bor. Der kan være andre selskaber der kan tilbyde forbindelser - også via det pågældende telefonstik.

Vh

Peter

PeterA,

jeg kan godt se, at der kan være et kapacitetsproblem.

Du nævner, at der kan være andre selskaber, der måske kan løse problemet.

Men da jeg har den (fejlagtige?) formodning, at det er TDC`s kobber, der ligger ude under fortovet,

og det er dèt kobber alle andre også bruger, så er der vel ikke andre selskaber, der kan tilbyde en

løsning.

Kan tilføje den oplysning, at det drejer sig om Holbæk området.

mvh

non

Omdømme 5
Badge +1
Næ - det er skam ikke fejlagtigt at antage. Det er derimod helt korrekt :-)

Det jeg mente med at andre selskaber måske kan hjælpe er, at på nogle centraler vil det andet selskab leje sig ind på TDC's udstyr. Hvis det er tilfældet så er du nok lige vidt. I andre tilfælde har det andet selskab sit eget udstyr stående på centralen - og så skal ledningen "bare" flyttes. Så lejer det andet selskab din ledning.

Det kunne også være at der var nogen der havde trukket fibernet i området?

Vh

Peter

PeterA,

tak for dine seriøse indlæg.

Som afslutning kan jeg oplyse, at TDC løser problemet formedelst en absolut rimelig sum.

Og nu noget mindre seriøst:

Når nu bindingsperioden overfor TDC udløber, kan Telia, som absolut ikke kunne klare denne

sag uden gravemaskiner etc., komme rendende med et billigt tilbud til brugeren. Fint at være

konkurrent, når når man kan ride på skuldrene af "de andre".

Tak PeterA

mvh

non

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8