Svar

Brænde købt musik til dvd rw

Jeg har købt for næsten 300 kr. julemusik. Jeg kan godt afspille det på min pc, men kan ikke brænde numrene til en dvd-rw. Da meningen med købet var, at min datter skulle afspille numrene fra sin dvd afspiller, vil jeg gerne vide, om er ikke findes en løsning

icon

Bedste svar af miela1 23 december 2010, 00:33

Hej, så er jeg tilbage fra min søgning,

desvære, har jeg fundet ud af at det er meget få musik nummere du kan brænde.

jeg har også sendt dig en jule hilsen som en PM, du kan læse den ved at klikke på hvor der står 1 ulæste ope i det fældt hvor dit brugernavn står, øverst på siden.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Ja, der findes en løsning på det problem, men det kræver det en DLNA(Digital Living Network Allianice) enhed som også kan afspille DRM Beskytted filer, det kan bla. være en Xbox 360, eller en PC.

Din datter har en Xbox 360 eller en anden brugbar enhed, som mange børn har, vil jeg meget gerne hjælpe med at fortælle dig hvordan du skal sette systemet op så hun kan afspille musikken.

Tak Mikkel - meen kan det virkelig være rigtigt, at man ikke bare kan brænde lovligt købt mp3 musik til en disk?

Det giver jo ikke mening, at man betaler for musikken, når man kan henter det gratis til pc'en med tdc Play.

Egentlig er det vigtigst,  at hun kan afspille fra sin Boomblaster, altså ikke dvd afspilleren, siger hun. Kan brændingen lade sig gøre med en anden type disk?

Omdømme 5
Hej,

jeg havde forstået det sådan at du ikke kunne brænde musikken ud.

det kan du faktisk godt.

der står det her under vilkår.

"2.4 Du kan hente (downloade) musiknumre til din pc. Herefter kan musikken afspilles på din pc, brændes på en CD-rom, flyttes til din bærbare afspiller eller til en anden pc jf. 5.0 Rettigheder. Bemærk at antallet af gange et musiknummer kan kopieres over på eks. CD-rom eller andre afspillere kan være/er begrænset. Under ‘Rettigheder’ ved hvert enkelt musiknummer kan du se, hvor mange gange, du har mulighed for at kopiere musiknumret til andre medier eller afspillere."

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20684

jeg kan desvære ikke svare dig på hvordan det virker, men det er bare at prøve, jeg vil anbefale at du bruger Nero til at brænde med, da windows ikke er særlig god til at få rettigheder med.

http://www.nero.com/eng/downloads-nero-burning-rom-trial.php, der er en 15 dages prøve periode.

Det har jeg prøvet. Jeg har også prøvet med Exspress Burn, men der kommer en besked om, at jeg ikke har rettighederne til det, hvilket ikke giver helt mening, da jeg jo har købt musikken.

Så - jo jeg kan ikke brænde musikken til en disk..

Omdømme 5
hej,

Jeg bruger lige mine google evnerHumørikon med tunge til at finde udaf noget mere som måske kan hjælpe dig, det er jo lige ved at være opover og det er jo træls hvis de 300 kr skulle væet gået tabt. så vender jeg til bage i nat eller i morgen formiddag.

Tak Mikkel :-)

Omdømme 5
Hej, så er jeg tilbage fra min søgning,

desvære, har jeg fundet ud af at det er meget få musik nummere du kan brænde.

jeg har også sendt dig en jule hilsen som en PM, du kan læse den ved at klikke på hvor der står 1 ulæste ope i det fældt hvor dit brugernavn står, øverst på siden.

Hvis det er rigtigt, mener jeg det er bondefangeri og grænsende til snyd.

Jeg agter at gå videre med det.

God jul Mikkel :-)

Åh nej - du skulle have haft det rigtige svar. Undskyld Mikkel!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)