Br

• una
  • Deltager
  • 2 kommentarer
Hej Patrick! Min pc skriver " Du bør overveje at opgradere din browser. Du anvender i øjeblikket en forældet version af Internet Explorer ". MEN ... når jeg vil opgradere, skriver pc-en " Serveren blev ikke fundet ". Hvordan finder jeg serveren ? Og når jeg skal ind et sted f.eks. her , bliver der ( langt om længe ) skrevet " udført, men med fejl på siden ".   [i]  og kan man indstille maximer / minimer , den vil kun stå som maximer og den er så stor at jeg ikke kan se hele skærmen. Eller kan det have noget at gøre med den server den ikke kan finde ?  PUH HA  det var lidt af en smøre,  men jeg håber sådan i kan hjælpe mig. Nu har jeg rent faktisk siddet i næsten 1 time for at lave det her , for hver gang pc-en skriver at nu skal jeg gøre dette eller dette SÅ som at logge ind eller noget andet for at komme hertil så jeg kunne skrive til jer , har jeg måttet vente og vente og vente og ..................     De venligste hilsener  Una  ps så i skal ikke vente at jeg kan svare de første par timer    [i] 

10 Kommentarer

Omdømme 1
Hej

Bruger du en Windows-PC og er det tilfældet, hvilken Windows-version er det?

Hvilken version af Internet Explorer bruger du (kan ses ved at vælge menupunktet "Hjælp" og derefter "Om Internet Explorer")?

M.v.h.

MS-Erik

Hej MS-Erik ! Tak for dit hurtige svar . Jeg bruger MICROSOFT INTERNET EXPLORE  -  Version : 6.0.2900.2180.xpsp_gdr.070227-2254  -  Opdateringsversion: SP2  -  Krypteringsgrad 128-bit  -  Copyright 1995 - 2004 Microsoft C.     Jeg håber dette hjælper, men du er nok kommet på en prøve. Når jeg sidder og prøver at lave lidt , skriver den konstant  " Microsoft Internet Explorer ( svarer ikke )    Trist kvinde men hvis den ikke kan finde en server skal den vel en laaang omvej , før jeg kan komme ind på et program. De fleste gange skriver den bare " siden kan ikke vises "    VH   Una

Omdømme 1
Hej.

Der mangler oplysning om Windowsversion - er det Windows XP eller måske Windows 98? Det er temmelig afgørende for løsningen af problemet. Ud fra oplysningen om version af Internet Explorer tyder det på at du har Windows XP SP2.

I alle tilfælde ser det ud til at der ikke regelmæssigt køres opdateringer af software på maskinen, eller også er opdatering af Internet Explorer manuelt blevet fravalgt på en eller anden måde. Er der i det hele taget forbindelse til Internettet? Hvis du bruger Windows XP skulle det være muligt at køre en opdatering ved hjælp at programmet Windows Update, men er der ikke opdateret siden 2004 kan det godt være at der bliver visse problemer.

Prøv at finde programmet "Windows Update" eller "Microsoft Update" i PC'ens startmenu. Hvad sker der hvis du kører dette program? (Hvis du har Windows 98 virker det sandsynligvis slet ikke mere).

OBS. Hvis der ikke er opdateret siden 2004 og programmet virker, vil der dukke MANGE MANGE MANGE opdateringer op, og sandsynligvis skal nogle af dem installeres separet, hvilket vil sige at Windows Update / Microsoft Update skal køres flere gange. Det kan godt tage mere end en time at komme igennem det hele. Er det Windows XP skal man helst ende med Windows XP SP3 og Internet Explorer 8.

M.v.h.

MS-Erik

Hej MS-Erik ! Så komjeg endelig ind :-))  I egenskaber for system står der at det er en Windows XP Professional Version 2002 SP2.    Maskinen har ikke været brugt siden august 2007, så der mangler garanteret opdateringer.  Hvor finder jeg opdateringer til Internet Explorer ? Hvordan gør jeg ?   Kan jeg nulstille Internet Explorer , uden der sker noget med det der er i maskinen og vil det være den rigtige vej  ?  Der er forbindelse til nettet, da jeg jo både kan skrive til dig og komme på skype .  Jeg har prøvet Windows Update , men får bare at vide at siden ikke kan vises.  Det gør ikke noget at det tager lang tid at update, bare jeg ved, hvordan jeg kommer SÅ langt.   Når jeg logger ind i min gmail, kommer der en gul stribe oven over , hvor der står " Nogle vigtige funktioner vil muligvis ikke fungere i denne version af browseren, og du er derfor blevet omdirigeret til versionen i enkel HTML. Opgrader til en moderne browser, f.eks. Internet Explorer eller Google Crome ".    VH   Una

Omdømme 1
Hej.

Det undrer egentlig at Windows Update / Microsoft Update ikke virker, når det nu er Windows XP, du bruger. Symptomerne lignede ellers det, der nu sker hvis man forsøger at køre Windows Update fra en maskine med Windows 98. I henhold til hjælpetekst på siden for Microsoft Update skulle opdatering fungere sammen med Internet Explorer version 5 og nyere. Men Microsoft laver nogen gange om på tingene, så måske skyldes det at maskinen ikke har været brugt siden 2007 og at Microsoft i mellemtiden har ændret adressen på opdateringssiderne og nu har fjernet den gamle adresse.

Der er både et menupunkt til opdatering i PC'ens startmenu og et menupunkt til opdatering inde i Internet Explorer. Er begge dele afprøvet med samme resultat?

På Microsofts hjemmeside på www.microsoft.dk kan man under "Download" > "Microsoft Download Center" finde et link til opdatering: http://update.microsoft.com/microsoftupdate som kan prøves.

Ellers kan du vove forsøget med at installere Internet Explorer version 8 manuelt via Microsofts hjemmeside på www.microsoft.dk hvor man under "Download" > "Microsoft Download Center" kan finde en adgang til masse gratis programmer, herunder diverse versioner af Internet Explorer. Men jeg kan ikke love at det virker, og det er muligvis ikke helt uden risiko for at forværre problemerne.

Det kræver at du er logget på Windows med administratorrettigheder, og muligvis vil maskinens firewallprogram blokere eller spørge om handlingen skal tillades eller blokeres.

Går det godt, så prøv at starte Windows Update for at se om det nu virker.

Det er muligt at hente en komplet opdatering til Windows XP SP3 til brug for manuel opdatering, men det tilrådes ikke hvis man ikke har videregående IT-kendskaber.

M.v.h.

MS-Erik

Hej igen MS-Erik ! Og tak for svar , problemet er bare at når jeg klikker ind på de sider du henviser til , skriver den bare " siden kan ikke vises " , men der er nok ikke mere at gøre   VH   Una

Omdømme 1
Hej.

Det begynder at virke lidt underligt. Kan du slet ikke komme ind på Microsofts sider? Hvordan virker andre sider (på grund af gammel version virker de nok ikke helt som de skal, men der burde nu vises noget mere end at siden ikke kan vises)?

Prøv f.eks. følgende, og oplys hvad der sker (den nævnte IP-adresse er Microsofts hjemmeside, dr er Danmarks Radio, kk er Københavns Kommune):

www.microsoft.dk

www.microsoft.com

www.tdc.dk

http://207.46.197.32/

www.dr.dk

www.kk.dk

www.google.dk

Når der skrives "Siden kan ikke vises", står der så mere end dette på siden?

Hvordan er din PC forbundet til Internet, er det gennem en TDC-Homebox, og er det med kabel eller trådløs?

Er der antivirus og firewall installeret og aktiveret på maskinen (hvis ikke kan den være inficeret med malware)?

Men en firewall kan også være indstillet for restriktivt, så den blokerer for mere, end det er meningen.

Har du mulighed for at afprøve din Internetforbindelse med en anden PC, for at checke om det er selve Internetforbindelsen, der er ustabil og afbryder hele tiden, eller der er en eller anden forkert indstilling i router (f.eks. Homebox) eller en trådløs forbindelse er ustabil?

Hvis ovenstående link med IP-adressen virker, men ikke de andre, kan det være et spor.

Kan der være en fysisk fejl på selve maskinen? Prøv at starte Kommandoprompt, og derefter taste CHKDSK C: samt trykke på ENTER. Dette checker harddisken drev C for visse typer fejl. Man kan ved at udvide kommandoen også få maskinen til at forsøge at rette fejlene, men det er vist bedst først at undersøge om der en nogen fejl og hvilke, for ikke at forværre tilstanden.

Hvis maskinen har været ubrugt mellem 2007 og 2012, kan der så være sket noget med den i den periode?

Når maskinen tændes, vises der så nogle fejlmeldinger før Windows starter, og går maskinens ur rigtigt (uret og visse indstillinger holdes i gang af et indbygget batteri, som kan være brugt op)?

M.v.h.

MS-Erik

Hej MS-ERIK ! Og tak fordi du tager dig tid, men nu har jeg installeret Mozilla Firefox og nu går det meget bedre.

Nu ved jeg bare ikke om jeg kan bruge Outlook Express til min mail eller om det SKAL  være den anden , nu må vi se  Tak for denne gang    VH   Una

Hej MS-ERIK !  Nu har jeg prøvet med de adresser du skrev til mig  OG  jeg kan godt komme ind på Microsoft´s sider , har prøvet at downloade , MEN DET VIL DEN DOG IKKE , så langt er jeg ikke endnu    Kvinde griner højt  sidder dog ikke en hel eftermiddag for at komme ind og skrive eet brev til dig .   

Kan det være noget med indstillingerne, siden jeg ikke kan downlode  ?    VH   Una     Trist kvinde

Omdømme 1
Hej.

Til orientering kan jeg oplyse, at jeg har lavet et forsøg med en virtuel PC med Windows 98 og Internet Explorer 6. Normalt har jeg sat blokering for internetadgang på den i Homebox af sikkerhedsårsager, men jeg prøvede at fjerne blokeringen midlertidigt. Så viste det sig, at man sagtens kan åbne Microsofts sider i Internet Explorer 6, dog med en del formatteringsfejl, og man kan også åbne TDC's sider, her kommer først en advarsel om for gammel browser, men man kan fortsætte alligevel. Her virker siderne også, dog med en del formatteringsfejl og scriptfejl. Besøget hos Microsoft resulterede i øvrigt i at der automatisk kom en side hvor Microsoft kraftigt anbefalede at opdatere.

Når blokeringen af internetadgang er aktiv i Homebox får man derimod nogle fejlmeldinger, der ligner dem du får, nemlig "Siden kan ikke vises" m.m.

Den fejl du oplever, skyldes derfor næppe den gamle Internet Explorer 6 alene.

Det er jo godt at du nu kan bruge Firefox i stedet for, men når du fortsat ikke kan downloade en ny Internet Explorer må der stadig være noget galt. Søger man på Google kommer et væld af forslag til årsager og løsninger. En del af dem er for IT-eksperter, da der manuelt skal pilles ved registreringsdatabasen. Men et par af forslagene kan dog prøves:

Slet de midlertidige internetfiler, slet cookies, undersøg netværksopsætningen - hvis IP-adresse ikke er sat til automatisk skal den enten ændres til automatisk eller hvis manuelle værdier ønskes bevaret skal disse være korrekte. Hvis du bruger en Homebox skal både gateway og DNS-server være 192.168.1.1, der kan fra tidligere stå nogen andet. Det anbefales at studere TDC's hjælpesider. Genstart PC'en efter ændringer.

Hvis der rettes i disse indstillinger bør routeren (Homebox eller hvad du nu har) genstartes. Luk først for PC'en, sluk derefter for routeren, vent et par minutter, tænd for routeren igen, vent til den er klar, og tænd derefter for PC'en, og log på.

Du kan eventuelt også ringe til TDC's kundeservice for at få opklaret om der er fejl eller støj på linien, som kan få visse Internetsteder til af afbryde forbindelsen.

Måske er der en gammel version af java i maskinen. Før i tiden leverede Microsoft en javaversion med Windows, men det gør de ikke mere. Men er maskinen gammel nok, kan MS-java stadig ligge i den. Prøv at installere en ny java fra www.java.dk  Egentlig bør man fjerne den gamle MS-java, der godt kan forstyrre, men desværre ser det ud til at være noget for IT-eksperter, da man skal slette filer manuelt, og slette nøgler i registreringsdatabasen manuelt. Men man kan slå MS-java fra i browserens indstillinger (er ikke klar over om man også kan det i Firefox).

Er det kun fra Microsoft, du ikke kan downloade? Hvis ja, kan der så være et problem med licensen til dit eksemplar af Windows? Hvis Microsoft ikke kan verificere at man har en gyldig licens og har aktiveret Windows, bliver man muligvis afvist fra Microsoft side i visse tilfælde.

Muligvis er fejlen af en sådan art at hjælp fra en IT-ekspert eller fra et værksted er nødvendigt.

Angående brug af Outlook Express: Den nemmeste måde at opklare om den stadig virker er at sende en mail til sig selv.

M.v.h.

MS-Erik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)